Nedelja, 01.08.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

ToMontenegro na startu poslovanja u problemu

(Фликер)

PODGORICA - Američko-irska lizing kompanija GECAS zatražila je od Privrednog suda u Podgorici da joj prizna 354.845 dolara potraživanja od Montenegro erlajnsa (MA) u stečaju zbog neplaćanja zakupa motora.

Reč je o motoru koji je instaliran u ,,embraeru 195”, jednom od dva aviona koje je nova crnogorska avio-kompanija ToMontenegro kupila u februaru ove godine, saznaje Pobjeda. Motor je u maju 2018. od GECAS-a iznajmio Montenegro Erlajns za 2.300 dolara dnevno. Tada je ugovoreno da se motor vrati 22. februara 2019. godine, što nije urađeno.

U avgustu 2020, aneksom ugovora je produžen zakup do kraja novembra prošle godine, koji je važio retroaktivno od februara 2019. Zakupnina, međutim, nije plaćena od 1. decembra 2020.

Troškovi iznajmljivanja ovog motora od 2018. do danas dostigli su, prema nezvaničnim procenama, tri miliona dolara, što je trećina vrednosti novog motora, navodi Pobjeda. Zahtev za priznavanje potraživanja GECAS je dostavio Privrednom sudu 28. maja, preko ćerke firme NL Investments, sa kojom je potpisan ugovor o zakupu motora.

„Kako je otvoren stečaj, poverilac ima pravo da potražuje 197.800 dolara za zaostale zakupnine do 28. aprila, zatim 69.000 dolara za zakup od 28. aprila do 28. maja, 2.000 dolara za osiguranje, 15.945 evra za kašnjenje sa plaćanjem kamate i 70.000 evra za očekivane troškove povraćaja motora”, navodi se u dopisu dostavljenom sudu, u koji je Pobjeda imala uvid.

Navedeni iznosi su, kako se precizira, obračunati zaključno sa 28. majom i povećavaće se za 2.300 dolara za svaki dan za koji motor ne bude vraćen stečajnom poveriocu i dok bude u nezakonitom posedu stečajnog dužnika.

Pored toga, potraživanje se može povećati ako motor ne bude u dogovorenom stanju ponovne isporuke. Prema informacijama Pobjede, predstavnici GECAS-a su već nekoliko dana u Crnoj Gori gde utvrđuju kakvo je stanje motora i šta će se dalje dešavati sa njim.

Instaliran je, inače, na jednom od dva aviona koji je Montenegro Erlajns iznajmljivao od GECAS-a po ugovoru o operativnom lizingu, a u februaru ih je ToMontenegro kupio za 21,78 miliona dolara. Taj avion nije u plovidbenom stanju, već na aerodromu u Golubovcima čeka da bude osposobljen.

Direktor ToMontenegra Predrag Todorović izjavio je početkom ove nedelje da je avion u pripremi, te da će u narednim sedmicama biti osposobljen za saobraćaj. Na tom avionu fali još jedan motor, koji je takođe iznajmljivao Montenegro Erlajns, ali je njegov vlasnik došao po njega nakon što je flota prizemljena 26. decembra 2020.

Iz ToMontenegra su potvrdili Pobjedi da su bili upoznati da kupuju avion sa tuđim motorom, koji dnevno košta 2.300 dolara. „Imali smo uvid u situaciju sa avionima i motorima koje smo kupili, tako da u skladu sa tim i pripremamo operacije”, kratko su rekli iz ToMontenegra.

Ugovor o kupovini ovih aviona nije predstavljen javnosti, navodi podgorički list, prenosi Tanjug.

Komentari10
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Saobraćajni analitičar
Da ispravimo konstataciju dr S. Devića /….("oni ne prave pare na kolima, to im dodje usput"): Rolls-Royce (pravilan naziv kompanije) dugo ne proizvodi istoimene automobile pa nema govora da od toga „pravi pare“. Rolls-Royce Motor Cars Ltd. je odvojeno pravno lice od Rolls-Royce PLC i podružnica je BMW grupe - u punom vlasništvu. Od 1.1.2003. proizvodi R-R automobile u novom pogonu u Goodwoodu. Holding Rolls-Royce, između ostalog, proizvodi motore za civilne i vojne avione, ali ne i automobile.
DRAGAna
Koliko je taj komercijalni sektor ispretpleten, nisam znala da mnoge avionske kompanije nisu vlasnici aviona a nikako da se i motori iznajmljuju?
Стара Коронашица
Волела бих да ми се објасни: Ембраер се производи у несврстаном Бразилу, дакле авион се купује у Бразилу и од бразилске компаније. И то ваљда са мотором. И онда се тако купљен авион, све са мотором, користи у сврхе ваздушног превоза путника. А сада изгледа како Montenegro Airlines купује авион без мотора а онда мотор изнајми од Амера и Ираца по дневној цени? Па шта је ово?
Стара Коронашица
Много вам хвала докторе Девићу :-) у потпуности сте одговорили на моје питање и ја сам задовољна што је ова вест тако објашњена са свих страна. Oчито, наша одлична ПОЛИТИКА има одличне читаоце који много знају!
Dr Slobodan Devic
Postovana "koronasice" [ :-) ], kao prvo, retko koja avio-kompanija danas ima svoje avione. Sve se to lizira, a posebno kod malih nacionalnih "avio-kompanija". Drugo, pomenuti avion jeste sastavljen u Brazilu, ali, postoji (na zapadu) samo nekoliko kompanija koje prave mlazne motore za putnicke avione: General Electric, Rolls Royce (oni ne prave pare na kolima, to im dodje usput), ... Doticni avion E-195 je proizveden 94-te i imao je GE motore, koji su dotrajali pa su promenjeni, a to kosta ...
Mladi Kovidlija
Možda ovo nije sve? Koliko košta iznajmljivanje maziva, hidrouličnih delova, brisača za kišu, zakrilaca, vrata i prozora od letelice, a naročito točkova aviona (bez kojih avion ne može ni da sleti i uzleti)?
Bojan Popov
Koliko AIR Serbia ima iznajmljenih motora i koliko ih plaća na sat?
Dr Slobodan Devic
Od svih aviona u floti (330-1, 320-1, 319-11) nasih je 5 A319. E sad, da li su bas nasi, ili delimo sa Etihadom, nisam siguran (pretpostavljam), a svi drugi se liziraju. Sto se tice 5 ATR, nasa su 3 ...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.