nedelja, 13.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista

Španija ograničila brzinu vožnje u gradovima na 30 km na sat

(Фото EPA-EFE/ CATI CLADERA)

Španija je smanjila dozvoljenu brzinu vožnje automobilima u gradovima sa 50 na 30 kilometara na sat kako bi smanjila broj mrtvih u saobraćajnim nesrećema.

„Manje brzine, više života u gradu”, poruka je pod kojom je uvedena nova mera.

Vlasnici automobila u velikim gradovima poput Madrida, Barselone, Bilbaoa i Sevilje naišli su u već na znakove s označenim brojem 30.

Kada automobil vozi brzinom od 50 kilometara na sat rizik od smrtnosti pri nesreći je 90 odsto, a kada vozi brzinom od 30 kilometara na sat iznosi samo 10 odsto, saopšteno je.

Ideja o smanjenju brzine u španskim gradovima pojavila se 2010. godine. Od 2013. je uveden pilot projekat u više gradova, koji je potvrdio očekivanja o manje smrtnih slučajeva.

Evropska komisija, izvršno telo Evropske unije, predložila je plan čiji je cilj  "nula smrtnih slučajeva u saobraćajnim nesrećama 2050. godine".

Komеntari10
19e51
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Из угла
Бржи је бицикл са батеријом.
30 км/ч?
Моја истраживања су показала да се смртност драстично смањује када возач изађе из возила и гура га пред собом уместо да вози 30 км/ч. Пешаци су у том случају најсигурнији. Додуше дешаваће се спорадичне смрти од срчке, није лако гурати, ал' то је колатерална штета. Европске вредности.... ц ц ц
Filip
Zakoni treba da budu što strožiji, pogotovu saobraćajni! Ne sme da radi ko šta hoće. "Poštujmo zakon iako smo Srbi!"
vuk
Voznja u gradu nije isto sto i voznja na otvorenom. Brzina nije odlucujuci faktor da se stigne negde u kratkom roku. Funkcionisanje zelenih talasa, prohodnost raskrsnica , postovanje pravila od strane svih mnogo vise doprinose da se negde stigne brze.U vecini slucajeve ne putujete duze od 10 km.Koliko je tu bitno da li vozite 50 ili 30 na sat?
Puno Ime
Pa sa 50 km na sat stizem za 12 minuta, a sa 30 km za 20 minita. To je samo na 10 km u jednom pravcu, odnsno 20 tamo-vamo, 16 minuta dnevno, za 20 radnih dana to je 320 minuta ili 5 sati, godišnje 60 sati, a za jedan radni staž od 40 godina to je 2400 sati odnosno TAČNO 100 DANA!!! Pa eto kolika je razlika od 30 do 50 km, tačno 100 dana! Ako je malo dobro.
Biće tu, dok kažeš metro(i ostale bajke)
Мадридски метро је 17. октобра 1919. године отворио краљ Алфонсо XIII од Шпаније. Барселона метро - велика мрежа брзих транзитних електрифицираних железничких линија које претежно пролазе под земљом из централне Барселоне до градских предграђа. Линија метроа Билбао почиње од Кабиезеса и завршава у Басаурију. Севиља метро је 18 километара лаки метро. То је шести систем метроа који је изграђен у Шпанији. Да ли је онда чудна одлука о ограничењу?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja