utorak, 15.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista

Vučić danas otvorio Sektor 4 obilaznice oko Beograda, do Bubanj Potoka za godinu dana

(Фото Принтскрин )

Autoput na obilaznici oko Beograda od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača i Petlovo Brdo, u dužini od 7,7 kilometara, otvoren je danas za saobraćaj, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića.

Vučić je tokom obilaska novoizgrađene trake autoputa od Ostružnice do Orlovače najavio da će cela obilaznica do Bubanj Potoka, gde su sada u toku radovi, biti završena za nešto više od godinu dana.

Predsednk je kazao da će onda biti izmešteni kamioni iz centra grada i da će građani imati veliku korist od obilaznice,

Takođe, najavio je da će se graditi i nastavak beogradske obilaznica do Pančeva, preko Leštana i Vinče, sa novim mostom na Dunavu.

„Tada će biti završen ceo saobraćajni prsten oko Beograda”, naglasio je Vučić i dodao da će onda kompletan teretni saobraćaj biti izmešten iz Beograda, navodi Tanjug.

Dodao je da će država gledati da obezbedi novac za finansiranje i tog projekta.

Otvaranju Sektora 4 obilaznice prisustvovali su ministar građevine Tomislav Momirović, ambasadorka Kine Čen Bo, direktori Puteva Srbije i Koridora Srbije Zoran Drobnjak i Aleksandar Antić, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić i zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Sektor 4 obuhvatio je radove na izgradnji leve trake autoputa od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača, u dužini od 7,7 km, gde je izgrađena nedostajuća leva traka auto-puta, dva tunela: Lipak i Železnik, kao i tri mosta: most br. 9, 10 i 11, kao i preostali radovi na petlji Orlovača.

Preostaje da se završi gradnja druge trake autoputa od Orlovače do tunela Straževica i da se završi izgradnja obe trake autoputa od Straževice do Bubanj Potoka.

U okviru Sektora 4, od Ostružnice do Orlovače, izgrađen je tunel Lipak (leva cev) u dužini od 600 metara i tunel Železnik (leva cev) od 699 metara.

Takođe, izgrađeni su: most 9 od 433 metra, most 10 422 metra i most 11 od 116 metara.

Postavljeni su i zidovi za zaštitu od buke u dužini većoj od pola kilometra.

Završena je kompletna izgradnja petlje Orlovača sa pristupnim rampama, kao i petlja Petlovo Brdo sa po dve odvojene kolovozne trake, od Metroa do petlje Orlovača, uključujući i most 24, iznad starog kružnog puta od Rakovice do Železnika.

Kada je reč o Sektoru B5, od petlje Orlovača od tunela Straževica u toku su radovi na izgradnji leve trake autoputa (faza II) uključujuci i novi tunel Straževica (leva cev).

Na Sektoru B6 u toku su radovi na izgradnji punog profila autoputa od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok.

Inače, cela deonica od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj Potoka duga je 20,4 kilometara sa pristupnim saobraćajnicama.

Vrednost projekta je 227 miliona evra, a radovi se finansiraju 85 odsto iz zajma Eksim banke Kine i 15 odsto iz budžeta Srbije.

Izvođač radova je kineska kompanija „Power Construction Corporation of Ćina”, a podizvođač azerbejdžanski AzVirt i domaće firme.

Završetkom radova do Bubanj Potoka biće kompletirano oko 47 kilometara autoputa od Batajnice do Bubanj Potoka.

Ranije je izgrađena obilaznica od Batajnice do Dobanovaca i Ostružnice, sa novim mostom na Savi koji je izgrađen pored starog ostružničkog mosta.

Planirana je i izgradnja nastavka obilaznice od Bubanj Potoka do Pančeva, kada bi cela obilaznica bila duga oko 69 kilometara.

Tako bi se kompletirao ceo saobraćajni prsten oko Beograda, čime bi se potpuno izmestio teretni saobraćaj iz grada.

Beogadska obilaznica je jedan od najznačajnijih projekata, čija je gradnja počela pre više od 30 godina.

U Srbiji se gradi više nego ikada

U Srbiji se danas gradi ubedljivo više nego ikada, a to je omogućila stabilna finansijska situacija, poručio je danas predsednik Srbije Aleksandar Vučić i istakao da je obilaznica oko Beograda ekonomski i ekološki značajan projekat, koji će doprineti boljem životu građana.

„Ponosan sam da se u Srbiji danas gradi više nego ikada. Obični ljudi, kada čuju takve pretenciozne izjave, zapitaju se koliko su istinite i imaju veze sa dnevnopolitičkim trenutkom. Nemaju nikakve. Ovo je vreme kada ubedljivo najviše gradimo”, rekao je Vučić.

On je rekao da je obilaznica važna ne samo kao rešenje za gužve u Beogradu, već se time kamioni izmeštaju iz centra grada, što je takođe deo Zelene agende.

„Važno je da uradimo sve što možemo da obezbedimo ljudima bolji život, slobodan protok, da i ljudi u centru imaju čistiji vazduh, a ne samo oni na periferiji”, rekao je Vučić, javlja Tanjug.

Najavio je da će deo obilaznice do Bubanj potoka biti završen za oko godinu i tri, četiri meseca, ali da onda, kako kaže, predstoje veliki izazovi.

„Od Bubanj potoka do Vinče, most kod Vinče, put prema Pančevu. Da tim delom potpuno okružimo Beograd, da napravimo ceo prsten oko grada i time veliki posao završimo. Time uz metro, Beograda postaje velegrad, evropska i svetska metropola”, rekao je Vučić.

Dodao je da je putna infrastruktura, uz komunalnu, izgradnju kanalizacione mreže, prečistače otpadnih voda i uređenja deponija, od ključnog značaja za napredak Beograda.

„Mnogo gradimo danas i ne smemo time da budemo zadovoljni. Svakog dana moramo da se podsećamo na obećanja i da svakom čoveku obezbedimo napredak i pokažemo poštovanje i brigu za sve”, rekao je Vučić.

On je dodao da je značaj obilaznice nemerljiv u ekonomskom, ali i ekološkom smislu, jer je obaveza da našoj deci ostavimo čistiji i organizovaniji Beograd.

Najavio je i da će, 1. oktobra ili 1. novembra, biti napravljen presek svega što se gradi u Srbiji, te da veruje da će svi biti iznenađeni svime što se radi.

Objavljivanje non pejpera strategija nekih bližih Prištini

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da Beograd pažljivo analizira „non pejper” o rešenju za KiM, ali da o detaljima ne može da govori, te istakao da ga plaši da je njegovo objavljivanje smišljena strategija nekih koji su po pitanju KiM bliži stavovima Prištine, nego Beograda.

Na pitanje do kakvih se zaključaka stiglo analizom „non pejpera”, i šta je za Srbiju prihvatljivo, s obzirom na njegovu izjavu da su neki delovi bolji i prihvatljivi od Ahtisarijevog plana, Vučić je rekao da su delovi prihvatljiviji od Ahtisarijevog plana, ali da to ne znači da je rešenje dobro.

„Komplikovano je sve to, ali ne bih sada o tome govorio, jer imam neke dodatne strahove koje ne bih da iznosim u javnost... Plašim se da je objavljivanje 'non pejpera' bila smišljena strategija u određenim krugovima koji su po pitanju KiM mnogo bliži stavovima Prištine, nego Beograda, u taktičkom smislu”, rekao je Vučić, prenosi Tanjug.

On je dodao da nije od onih koji će da psuje i govori loše o idejama i dokumentima, dok to dobro ne prouči.

Beograd, kaže, sve to analizira, izvlači zaključke, i zato smo i pripremljeni.

„Moramo da budemo mirni, pametni, odgovorni i da se ne udaramo u prsa, već da zemlji obezbedimo mir, stabilnost za naš narod na KiM, da vidimo kako da čuvamo vitalne nacionalne interese”, rekao je Vučić.

Dodao je da detalje analize ne može da iznosi u javnost, jer bi time otkrio deo naših karata i onoga što tek predstoji u dijalogu.

U dijalogu s Prištinom kompromis je jedino rešenje

Beograd je za otvoreni dijalog sa Prištinom, a kompromis je jedino rešenje, rekao je danas predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

Vučić je to rekao upitan da komentariše izjavu Viole fon Kramon da poslednji non pejper predviđa uspešno rešavanje kosovskog pitanja.

„Dodatno sam se zabrinuo znajući njeno delo i razmišljanja. Mi smo otvoreni za dijalog, druga strana nije, ali valjda će se i to promeniti. Komrpomisno rešenje je moguće rešenje, a ne da se traži od Srbije da prizna sopstveno poniženje”, rekao je Vučić novinarima nakon otvaranjaj obilaznice oko Beograda, prenosi Tanjug.

Primetio je da je Fon Kramon važna, a da je on, kako je rekao, „jedan mali čovek sa Balkana”.

Razgovor argumentima, za pravila jednaka za sve

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da se tokom prve runde međustranačkog dijaloga, bez posredovanja stranaca, razgovaralo argumentima, da će se razgovori nastaviti, te da je lično uveren u dobre rezultate.

„Mi smo juče razgovarali i sve što mogu da kažem da je bio civilizovan, odmeren dijalog, razgovarali smo argumentima. Nastavićemo dijalog i uveren sam da ćemo imati dobre rezultate”, rekao je Vučić novinarima na obilaznici, prenosi Tanjug.

Prema njegovim rečima, dobri rezultati znače da se uspostave pravila i procedure koja će da važe za sve jednako, za one u vlasti i u opoziciji, da svi budu jednako zadovoljni i nezadovoljni.

„To je nešto najbolje, da možemo građane da pozovemo na slobodne izbore, a narod neka odluči”, rekao je Vučić.

Komеntari4
69baa
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Đorđe Videnović
Sve je to lepo ali ovim tempom završiće sve za 300 godina.
Johan
Ostala je jos jedna deonica od 20km, zavrsice se za godinu dana. Ali shvatam vas, svi se secamo kako je jedan politicar koji je danas u opoziciji jos 2008. otvorio jednu traku jedne deonice i obecao da ce cela obilaznica biti zavrsena za dana.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Ништа ово није, јер сада морају да затворе стару траку и да је обнављају, која је уништена као и стари мост код Остружнице, који је затворен, чим је отворен нови. Нема ту још дуго говора о бржем саобраћају.
dusan1
Lepo su rekli Slovenci da autoputevi služe da bi se održavali !

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja