utorak, 22.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista

Grabarić: Mnogo mi nedostaje Igor Vuk Torbica

Posle predstave „Ružni, prljavi, zli” hrvatski glumac ponovo ima angažman u Beogradskom dramskom pozorištu – ulogu u predstavi „Demokratija”
Озрен Грабарић (Фото: сајт Гавеле)

Nagrađivani hrvatski glumac Ozren Grabarić uveliko priprema novu predstavu „Demokratija” u Beogradskom dramskom pozorištu, a za Tanjug sa velikom tugom ističe da mu veoma nedostaje preminuli mladi reditelj Igor Vuk Torbica, s kojim je radio izuzetno uspešan komad „Hinkeman” u Zagrebu.
Talentovani glumac je ponovo u Beogradu i ovih dana odlazi na probe nove predstave „Demokratija” prema motivima drame Josifa Brodskog, u režiji Veljka Mićunovića, u kojoj još igraju Tamara Aleksić, Ivana Nikolić, Arpad Mesarom i Milutin Dapčević.
Prethodni projekat „Ružni, prljavi, zli” po istoimenom italijanskom filmu (1976) Etorea Skole, u režiji Lenke Udovički, osvojio je nagradu samog BDP-a za najbolji glumački ansambl koji su, uz Grabarića, sačinjavali Vanja Nenadić, Iva Ilinčić, Marko Gvero, Nataša Marković, Jana Milosavljević, Aleksandar Jovanović, Jovo Maksić i mnogi drugi.
„Tu dramu smo radili u vrlo specifičnim uslovima u prvom naletu pandemije kovida 19. Predstava je izneta na leđima predivnog ansambla, pravog zajedništva, koje se, prema mom iskustvu, veoma retko događa u pozorištu. Zato imam potrebu da se ponovo vratim ovde, jer se tu osećam kao kod svoje kuće. Deo sam nečeg velikog, značajnog, ne samo za Srbiju, već i za čitav region”, pohvalio je Grabarić napredak BDP-a.
Premijera drame „Demokratija” na sceni BDP-a očekuje se polovinom maja.
„Tema drame zvuči jako uzbudljivo, vrlo je pametno, duhovito, bolno, izuzetno osmišljena. Za razliku od prethodne predstave, ovde je manji ansambl, intimnija je drama”, približio je komad Grabarić i dodao da su probe nedavno počele.
On ističe da umetnički deli isti prostor a kolegama koje se nesebično podržavaju.
„Obostrano smo se zavoleli u prvoj saradnji. Svi redom su me ovde divno primili, od upravnika Juga Radivojevića do svih ostalih”, oduševljen je Grabarić.
„Plašimo se novih mera, mogućih zatvaranja, kako rešiti moj odlazak preko granice, pojave novih sojeva virusa. Snaći ćemo se, makar me koferima prebacivali s jednog mesta na drugo, ili neka me krijumčare”, uz smeh komentariše Grabarić i dodaje da je odličan način suprotstaviti se pandemiji putem – kulture.
Na godišnjoj dodeli nagrade BDP-a u februaru, Grabarića je fasciniralo koliko je vrhunskih umetnika na jednom mestu, te mu je bilo uzbudljivo da pored njega sede Branka Katić, Mirjana Karanović, Jagoš Marković...
„Na jednom mestu imamo vrhunske reditelje – Dijego de Brea, Ivica Buljan, Sebastijan Horvat... Sve velika imena. Veliko je zadovoljstvo slušati ih kako govore o pozorištu. Danas retko ko priča o teatru, a oni to rade, što je fascinantno. Kod nas u Hrvatskoj malo se priča o umetnosti, pozorištu naročito”, otkrio je talentovani glumac.
Grabarić je sve fascinirao demonskom dimenzijom uloge u drami „Hinkeman” Zagrebačkog kazališta mladih, u režiji Igora Vuka Torbice.
„Velika je tragedija sve to što se dogodilo s Torbicom. On je fantastičan reditelj i, pre svega, sjajan čovek. Torbica je svojim radom trijumfovao u celom regionu. Uspeh jednog pozorišta, glumca ili reditelja jeste uspeh svih nas”, naglasio je glumac koji ima moć neverovatne transformacije u svakom smislu do te mere da ga mnoge kolege i publika ne prepoznaju u novim ulogama koje radi. Grabarić gotovo nikada ne upada u manirizam, a mnogi dramski umetnici danas će upasti u tu zamku da budu obeleženi identičnim načinom glume, kao da su na „auto-pilotu”.
„U Srbiji je prisutan prisutan kult glumaca, u Hrvatskoj ne toliko, dok je u Sloveniji snažan kult reditelja. Pre svega volim glumce, tako da i tekst, pametne rediteljske koncepte, scenografiju i kostimografiju, gledam preko glumca”, primetio je Grabarić.

Komеntari2
851e4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sasa Trajkovic
Уметност је мост који спаја светове, културе, народе... уметност има један императив слобода и један облик креативности који проистиче из игре. Позориште - театар је игра преточена у колективну уметности и интеракцију глумаца и публике ...редитељ је носиоц представе али само док се не подигну завесе а онда представа почиње да живи свој живот. Глумци су велика деца која само требају да се играју живота без ограничења или стега који им намеће банална често вулгарна имитација живота који живимо.
Boris
Ako umetnost treba da spaja nacije ili narode onda je taj spoj jak kao paucina posebno kada su Hrvati u pitanju

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.