sreda, 12.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 15.04.2021. u 18:00 Dejan Aleksić
DELEGACIJA BEOGRADA U MOSKOVSKOJ FABRICI ŠINSKIH VOZILA

Komforniji i pouzdaniji javni prevoz za Beograđane

Naša prestonica planira nabavku 130 tramvaja i 154 trolejbusa do 2033. godine. – U skoroj budućnosti dominantan prevoz u prestonici postaće šinski sistem
Московски „PC Transport systems” (Фото: Беоинфо)

Čelnici grada Beograda, kao i u više navrata u prethodnim godinama, ponovo obilaze svetske metropole da bi uzeli nove pelcere za beogradski javni prevoz. Ovoga puta destinacija su Moskva i Sankt Peterburg, a fokus je, kako se čini, juče bio na tramvajima i trolejbusima. Tako su Nikola Nikodijević, predsednik Skupštine grada, Jovica Vasiljević, sekretar za javni prevoz, i Radiša Momčilović, direktor GSP „Beograd”, posetili moskovski „PC Transport systems”, fabriku šinskih vozila, istakavši da naša prestonica planira nabavku 130 tramvaja i 154 trolejbusa do 2033. Nikodijević ipak nije precizirao ono što je putnicima u beogradskom javnom prevozu važnije – da li će u narednih godinu-dve na gradske ulice konačno izaći neki novi tramvaj ili trolejbus. Jer, podsetimo, prosečna starost tramvaja je oko 35 godina. Ako se uzme da su na beogradskim ulicama najmlađi KAF tramvaji kupljeni pre desetak godina u vreme gradonačelnikovanja Dragana Đilasa, jasno je da Beograđane prevoze i brojni tramvaji stari oko pola veka, što svakako nije za pohvalu. Da su i trole zrele za obnovu, i to što pre, a ne do 2033, govori činjenica da je njihova prosečna starost 11 godina.

Nikodijević je juče ukazao da je cilj Beograda komforniji i pouzdaniji javni prevoz, ali teško da će se to uskoro i ostvariti ako se pod hitno ne nabave prvi novi tramvaji i ne zamene izuzetno stari „češki” i „švajcarski”.
– Delegacija Beograda u poseti je fabrici šinskih vozila u Moskvi da bi se upoznala sa tehnologijom i iskustvima koje nam može ponuditi ruska strana. Zahvalni smo domaćinima što nam je pružena mogućnost da na licu mesta vidimo proizvodni pogon za šinska vozila, njihovu tehnologiju servisiranja, da se informišemo o iskustvima u oblastima održavanja i tehničke podrške – naveo je Nikodijević i ponovio ono što su nebrojeno puta najavile i njegove kolege iz Starog dvora – da će u skoroj budućnosti dominantan prevoz u Beogradu postati šinski sistem.

Strategijom razvoja javnog linijskog prevoza putnika i Planom generalne regulacije šinskih sistema planirano je proširenje beogradske tramvajske mreže od 41,3 kilometra (31 kilometar do 2033. godine), kao i izgradnja četiri nova tramvajska depoa.

Kada se govori o trenutnoj situaciji na gradskim ulicama, jasno je da će se još prilično čekati dok se ostvare ova obećanja. Jer, osim što Beograđane i dalje prevoze izuzetno stari tramvaji, novi kilometri novih tramvajskih koridora još nisu ni na vidiku (poslednji potpuno novi koridor je tramvajska veza preko Mosta na Adi). Osim toga, zasad su tramvaji sporiji od drugih vidova javnog prevoza, a ako dođe do neke nezgode uglavnom ne postoje alternative za preusmeravanje ovih vozila. Tramvajske linije redovno su i prva žrtva kada je reč o rekonstrukcijama ulica. Dovoljno je podsetiti na mučnu obnovu ulica od Ruzveltove do tvrđave. A da bi motivi na tramvajskoj slici prestonice postali vedriji i bolji, jasno je da su za njenu „restauraciju” potrebna velika ulaganja i odlična organizacija.

Komеntari8
e287e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

slobodan
Gde bude najveca provizija, tamo ce u sklopiti posao.
Сањајући метро
"просечна старост трамваја је око 35 година". Колика је просечна старост трамваја у другим градовима који имају развијен трамвајски градски превоз? На пример, у Бечу? Највероватније је знатно преко 35 година, јер у Бечу има барем стотинак трамваја старијих од 50 година. Шта ће бити са потпуно ремонтованим, веома солидним и трајним трамвајуима које је Београд добио као донацију Базела (Швајцарска)? Да ли је овде реч заиста о дотрајалости шинских возила, или о јавној набавци која се некоме смеши?
Путник
"Наша престоница планира набавку 130 трамваја и 154 тролејбуса до 2033. године." А да прво завршите аутобуску станицу, 5 година је градите, срампота.
Gagi, dipl. inž. saobraćaja
Ako je delegacija grada Beograda koju je predvodio g-din Nikola Nikodijević, inače predsednik Skupštine grada Beograda želela da se upozna sa tehnologijom i iskustvima u prouzvodnji tramvaja nije trebala da ide na tako dalek i naravno skup put u Moskvu i Sankt Peterburg. Trebali su svi da sednu u autobus i odu do Kragujevca u posetu fabrici Siemens Mobility, koja je 14.12.2020. isporučila prvi od 47 Avenio tramvaja koji se u Srbiji proizvode za grad Bremen u Nemačkoj.
dusko jugoslavija
Delegacija sva strucnjak do strucnjaka.Sramota.Ne treba menjati tramvaje zato sto su stari,vec ako su neispravni.Po Pragu i Becu se krecu stari ali i novi tramvaji.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja