utorak, 11.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 26.03.2021. u 11:11
ISHRANA

Uvedite zdrave navike

Kroz dnevnik ishrane dobijate važne informacije o tome šta grešite, šta dobro radite, i naravno, kako možete da promenite loše odluke
(Фото: Пекселс/Anete Lusina)

U svojoj praksi često pitam pacijente da li su vodili dnevnik ishrane. Mnogi se začude nad tim pitanjem, ali ima razloga zašto je dobro voditi svoj lični dnevnik ishrane. Ja sam nutricionista, ali i roditelj i sećam se da sam vodila dnevnik ishrane svoje bebe kako bih videla da li je beba alergična na nešto, šta joj prija, od čega ima grčeve i slično.

Isto važi i za odrasle, samo prilagođeno uzrastu, sa malo drugačijim osvrtom. Nazovite ga kako god hoćete, ali koncept je prost: dnevnik je neka vrsta podsetnika šta jedete, kada i koliko i kojim načinom pripreme namirnica. Ako želite, tu možete i da obračunate kalorije, pa da imate i detaljniju analizu vaše ishrane.

Kroz dnevnik ishrane dobijate važne informacije o tome šta grešite, šta dobro radite, i naravno, kako možete da promenite one loše odluke. Dnevnik ishrane može biti u nekoj sveščici ili online, postoji dosta aplikacija (ima i na Google play) koji služe upravo za praćenje šta ste jeli, količinu, tj. broj kalorija koje ste uneli i slično.

Ako niste iskusni u polju ishrane, znajte da se možete naučiti na sopstvenim greškama. Zato dnevniku pristupite iskreno, bez preterivanja i ulepšavanja. Šta pisati u dnevnik?

1. dan i okvirno vreme obroka (hrana) i tečnosti (supa, voda, sok, limunada, kafa, alkohol…)

2. vrsta obroka (doručak, ručak, večera, užina…)

3. način pripreme (kuvano, pečeno, prženo, dinstano, pohovano, sveže…)

4. mesto obroka (kuća, restoran, menza, ulica)

5. detalji o obroku (mere – kašika, šolja, prstohvat… i razne napomene – prijalo mi je/osećam se naduveno/imam gorušicu…)

Dnevnik pišite što pre nakon jela, da ne zaboravite, jer često nesvesno grickamo bez razmišljanja.

Sada uporedite namirnice i porcije koje jedete sa opštim preporukama koje možete pogledati u piramidi zdrave ishrane. Zapitajte se da li su vam obroci redovni, raznovrsni i uravnoteženi, a porcije adekvatne. Ovo naročito važi za hronične bolesnike kojima je veoma bitno kakvu hranu unose.

Namirnice ili načini pripreme koji vam izazivaju nelagodu ili se osećate loše nakon njih, zamenite sa drugim koji ne izazivaju tegobe. Ukoliko vam tu treba pomoć, nutricionista svakako može da vam pomogne.

Razmišljajte o tome da ne jedete impulsivno nutritivno siromašnu hranu i povedete računa da unapredite sebe. Nemate šta da izgubite, osim loših navika i praznih kalorija. Vredi se potruditi.

Jasna Vujičić, nutricionista
www.nadijeti.com

Komеntari2
14266
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mavashi
Egocentrizam kao nova religija.
Борис Белич
а пушење је веома здраво, јел те.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja