Utorak, 21.09.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Raste tražnja za biciklima za vreme pandemije

Proizvođači su povećali prihode za više od 60 odsto i ne uspevaju da isporuče sve na vreme, traže se svi modeli
(Пиксабеј)

Od početka pandemije virusa korona sve više ljudi u Nemačkoj koristi bicikl kao prevozno sredstvo, a naročito je bum doživelo tržište električnih bicikala. Proizvođači su povećali prihode za više od 60 odsto i ne uspevaju da isporuče sve na vreme, piše „Dojče vele” i dodaje da je potražnja zapravo tolika da neki proizvođači skupljih modela ne postižu da naprave koliko se traži, prenosi agencija Tanjug.

Ukupno je prodato pet miliona bicikala prošle godine (16,9 odsto više nego 2019), sa prosečnom cenom od čak 1.279 evra. Razlog je što se u ovih pet miliona ima 1,95 miliona električnih bicikala (porast od 43 odsto) i 100.000 teretnih bicikala (od kojih 78 odsto ima bateriju). Nemački proizvođači su podigli obrt za vrtoglavih 60,9 odsto i ovaj sektor je vredeo 6,44 milijarde evra 2020. godine. Raste proizvodnja, raste i izvoz. Razlog nije misterija, naime iz straha od zaraze u gradskom prevozu, mnogima je lakše i bezbednije da voze bicikl. Osim toga, u udruženjima kažu da zbog ograničenja putovanja Nemci odmor gotovo isključivo provode u domovini, pa često ponesu i bicikl da bi se vozili u prirodi.

Kako priznaje Tomas Kunc iz Udruženja trgovaca dvotočkašima, nisu sve mušterije dobile model koji su htele. Gužva se stvara i u radionicama za popravku bicikala. U jesen su trgovci maltene rasprodali sve što su imali, ali su tokom zime dopunili magacine. „Industrija i trgovci su uradili sve što su mogli da obezbede što bolje snabdevanje za iduću biciklističku sezonu”, kaže Kunc. Jedna od muka za nemačke proizvođače je problem koji nastaje pri isporuci sirovina iz Azije.

Neki delovi za bicikle stižu sa zakašnjenjem zbog nedovoljno kapaciteta za transport do evropskih luka. „Problem nam prave proizvođači mikročipova, odnosno njihovi liferanti koji ne uspevaju da povećaju proizvodnju u skladu sa razvojem tržišta”, kaže Tomas Lajht iz Brozea, nemačke firme koja pravi elektromotore, između ostalog i za bicikle. Trgovce brine i što u martu, kada se tradicionalno prodaje veliki broj bicikala, ne mogu svuda da otvore svoje vrata zbog lokdauna.

 

Komentari8
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

dragutin g. ateist
@Elektricni Bicklista Zaboravili ste trecu isto tako vaznu komponentu, kontroler za motor bez koga ugradjeni motor u opste ne moze da radi jer je polifazni.
Oktoberfest
Slika koju ste skinuli sa Пиксабеј-a nema veze sa Nemačkom. To je negde iz Azije, verovatno iz Kine. Ovakav model ne postoji u Nemačkoj niti bi imao prođu zbog nakaradnog dizajna.
Иван Грозни
Сада знамо ко стоји иза стварања вируса. То су произвођачи бицикала који управљају пандемијом из сенке како би се обогатили.
Zoran P.
Tako je! I to oni sa trulog Zapada, kojima nije do ljudi nego samo do profita. 8)
Milan Matić
I kod nas je veoma povećana potražnja električnih bicikala, jer je Beograd prilično brdovit. Međutim ima jedan ogroman problem. U celom gradu, a verovatno i šire, ne postoji ni jedan regularan servis za popravku elktričnih konponenti. Obzirom da se ove konponente vrlo jeftino nabavljaju iz Kine, svaki dobro organizovan servis bi odlično radio.
Gvido Prikaza
nisu jeftine, a gde se proizvode to svi znamo, ko ima iole tehnickog znanja iz OS i malo umeca taj moze da servisira biciku, Kineske komponente mogu da budu kvalitetne ali takve ne mogu biti jeftine. Setovi alata nikada nisu bili jeftiniji. Pozdravljam intezivniju upotrebu bicikala, Imam dobar MB ali sada planiram i Tracking klasu da kupim i elektrificiram.
Elektricni Bicklista
Slazem se i dobar majstor bi mogao dobro da posluje cak i bez kineskih komponenata jer elektricna bicikla ima samo 2 glavne komponente: bateriju i "motor" u vecinom tockovima. Dobar strugar moze moze uraditi mnogo sta u vezi toga a materijal bi verovatno bio bolji neko originalni kineski. Baterije su najveci problem jer ako nije kvalitena brzo postaje neupotrebljiva a bacanje predstavlja ekoloski problem. Resenje je kupiti kvalitetan set za konvertovanje obicne bicikle u elektricnu.
Prikaži još odgovora

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.