Subota, 31.07.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

U Prokopu izgradnja i stambenih kvadrata

Skupština grada donela je odluku o izradi plana detaljne regulacije (PDR) da bi se odredila zona za izgradnju stambeno-poslovnih objekata u zoni nedovršene glavne železničke stanice
Будући изглед станице у Прокопу

Kompanija „Rejlvej siti Beograd”, partner državi u izgradnji stanične zgrade, parkinga i poslovno-komercijalnih objekata u Prokopu, ne dangubi. Urbanistički projekat koji to predviđa u januaru je bio na javnom uvidu, a Skupština grada Beograda prošlog petka donela je odluku o izradi plana detaljne regulacije (PDR) između ulica Stjepana Filipovića, Dragana Mancea i glavne železničke stanice „Beograd centar”, površine 1,06 hektara, da bi se odredila zona za izgradnju stambeno-poslovnih objekata. Inicijativu za izradu plana novembra 2020. uputio je „Urbanistički centar doo” iz Beograda, ista firma kojoj je bio poveren i urbanistički projekat čiji je povod za izradu bio okvirni Ugovor o zajedničkoj izgradnji između države i kompanije „Rejlvej siti Beograd” iz maja prošle godine.

Taj planski dokument koji treba da bude izrađen u roku 12 meseci finansiraće „Rejlvej siti”.

Gradnja stanične zgrade, čija je okvirna, procenjena vrednost 7.430.000 evra, ne zavisi od ovog plana detaljne regulacije. Jer, kako je početkom godine naš list prvi izvestio, gradnja najvažnijeg staničnog objekta na Prokopu počeće u toku ove jeseni i trebalo bi da bude završena do kraja 2022. Kako su u januaru za „Politiku” potvrdili u „Rejlvej sitiju”, preduslov za početak ovih radova je završetak dogradnje nedostajućih kvadrata ploče nad peronima Prokopa, a taj posao započet u maju 2020. trebalo bi da bude okončan u toku kasnog leta.

– Osim izgradnje stanične zgrade, poslovno-komercijalnih objekata i višespratne garaže, planirana je izgradnja saobraćajnice, kao i uređenje zelenih i drugih otvorenih površina. Predviđena je izgradnja oko 890 parking mesta na otvorenom i u višeetažnoj garaži, a sam projekat sprovodiće se fazno. U prvoj fazi gradiće se stanična zgrada i parking mesta na otvorenom, dok će se poslovno-komercijalni objekti i višeetažna garaža zidati u nekoliko sukcesivnih faza. Plan je da prva faza bude završena do kraja 2022, a da kompleks u celosti bude izgrađen tokom 2024 – pojasnili su nedavno u ovoj kompaniji.

Da bi se uopšte razmišljalo o građevinskim radovima na samoj ploči, a pre svega o gradnji stanične zgrade, bilo je potrebno i da se ispita nosivost i stanje te armiranobetonske konstrukcije. U „Rejlvej sitiju” istakli su da je za taj posao bio zadužen Institut za materijale i konstrukcije Građevinskog fakulteta u Beogradu i da je njihova procena da su neophodne značajne intervencije kako bi se ploča ojačala radi dalje izgradnje.

Partnerstvo pod lupom Transparentnosti

Poziv države za gradnju nedostajućih sadržaja na Prokopu iz 2019. predvideo je da privatni partner u ovom poslu pribavi svu dokumentaciju za izdavanje građevinske i upotrebne dozvole i finansira izgradnju stanične zgrade, komercijalnog prostora i parkinga. Država, sa druge strane, ulaže zemljište i omogućava gradnju na ploči i na svim parcelama koje su u njenom vlasništvu, a ispunjavaju tehničke uslove.

Na temu ovog partnerstva početkom godine oglasili su se Transparentnost Srbija i Koalicija za nadzor javnih finansija tvrdeći da je Republička direkcija za imovinu nezakonito odabrala privatnog partnera za zajedničku izgradnju na „Prokopu” zahtevajući od Vlade Srbije da hitno učini javno dostupnim svu dokumentaciju, kao i ugovor sa preduzećem „Rejlvej siti”. Prema njihovoj oceni, ugovor nesumnjivo predstavlja javno-privatno partnerstvo (JPP), pa je u skladu sa Zakonom o JPP-u i koncesijama iz 2011. morao biti sproveden drugačiji postupak.

Posle ove reakcije Transparentnosti i Koalicije, reagovao je i RDI koji je u pisanim odgovorima našem listu ukazao da je celokupan postupak u vezi sa ovim projektom „bio u svakom delu javan i transparentan, a u svakoj fazi postupka od objavljivanja javnog poziva do zaključenja ugovora potvrđen odgovarajućim odlukama Vlade”. U RDI-ju su tada naveli da su svi elementi ovog posla zasnovani na primeni člana 100. Zakona o planiranju i izgradnji i odredaba člana 15. Zakona o javnoj svojini dodajući da ugovor sa „Rejlvej sitijem” nije zaključen u skladu sa odredbama Zakona o javno-privatnom partnerstvu i koncesijama jer „u konkretnom slučaju druga strana u ovom pravnom poslu samo finansira izgradnju objekata stanične zgrade”.

Pristupne veze konačno prioritet

Da je kompletiranje sadržaja na Prokopu konačno jedan od prioriteta države, početkom godine ukazala je i vest iz kabineta ministra finansija Siniše Malog u kojoj je istaknuto da su buduće saobraćajnice koje će sa niškim auto-putem povezati stanicu „Beograd centar” i komercijalne objekte na njoj uvršćene na listu kapitalnih državnih projekata za 2021. Ove saobraćajnice neophodne su da bi stanica Prokop bila potpuno funkcionalna i da bi njen budući, takozvani donji plato bio povezan sa ostatkom grada. Gradnja prvog dela pristupnih veza do Prokopa, onih iz pravca Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića, završena je u junu 2017. i za taj posao bio je zadužen „Štrabag”.

Komentari7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Razuman Srbin
Ova "ugledna" firma, osnovana 5 dana pre sklapanja ovih kapitalnih poslova, i to sa osnivačkim kapitalom od otprilike 5 evra uliva neverovatno poverenje u transparentno poslovanje i budući kvalitet gradnje i poštovanje dogovorenih rokova. Na stranu pitanje ko bi normalan kupovao stan da živi na krovu železničke stanice?!
Кукурику
На крову може и стадион да се направи?!
Gordana Pratt
Молим вас преведите на српски језик Рејлвеј сити.
Milan Tomić
Da li neko zna kojom železničkom trasom će u stanicu Prokop ulaziti vozovi iz pravca Sofije, Atine i Niša, kako bi dalje nastavili put Zagreba i Budimpešte.
Dejan K.
Svi vozovi iz pravca juga dolaze trasom Resnik - Rakovica - tunel Dedinje - Beograd Centar. Nakon toga nastavljaju preko novo zeleznickog mosta prema severu (Zagreb ili Budimpesta)
Nataša Dukić
Dakle, drzava daje privatnim partnerima pravo da grade za dzabe stambene zgrade koje su u blizini ali nisu deo projekta zeleznicke stanice? Na sred Dedinja? U jedinom posumljenom delu na prilazu novoj Prokop stanici? Kako je to po zakonu? Cista otimacina, i ko garantuje da privatna firma nece lepo izgraditi svoje stanove a onda odustati od zel stanice?
Kojic D.Brana
U gradu i u Republici postoje sluzbe koje su placene da stite interese Grada i Republike...ako se ogrese ode im sluzba i u zatvor...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.