sreda, 12.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 01.03.2021. u 18:00 Daliborka Mučibabić

Garaža sa zelenim krovom ispod Obeliska

Na Kosančićevom vencu pored Brankovog mosta planirana gradnja i višespratnog nadzemnog objekta i parkovsko uređenje tog prostora
Косанчићев венац (Фото И. Милутиновић), Обелиск (Фото Д. Јевремовић)

Javna garaža sa pet podzemnih etaža, višespratni nadzemni objekat za kulturne sadržaje i ozelenjeni trg sa Obeliskom od 25 metara koji ostaje na istom mestu predviđeni su da se grade između Fruškogorske ulice, Pop Lukine, Brankove, Karađorđeve i Malih stepenica. Ta mikrolokacija uz Brankov most, koja pripada prostorno kulturno-istorijskoj celini Kosančićev venac i arheološkom nalazištu „Antički Singidunum” treba da bude pretvorena u atraktivan i vizuelno prepoznatljiv gradski reper, navedeno je u urbanističkom projektu koji će biti javno prezentovan od 1. do 9. marta u zgradi Gradske uprave Beograda u Ulici 27. marta. Taj dokument, osnov za dalje projektovanje i izdavanje građevinske dozvole, izradio je Centar za planiranje urbanog razvoja CEP, naručila ga je i finansira ga kompanija „CSI Parking Investment” na osnovu ugovora o koncesiji sa gradom o izgradnji četiri javne podzemne garaže u strogom centru od kojih je jedna na Kosančićevom vencu. Ona kao i garaža planirana u Vlajkovićevoj ulici treba da počnu da se grade ove godine, kaže Marko Stojčić, glavni gradski urbanista.

– Podzemne garaže neophodne su jer smo širenjem pešačke zone ukinuli ionako deficitarna parking mesta. Ta na Kosančićevom treba da bude i za žitelje Topličinog venca. Druge dve garaže planirane su na Trgu republike i u Vasinoj ulici. Na Trgu republike, na mestu „Staklenca”, biće objekat kulture i ispod njega garaža, a pored ulaz u metro stanicu. Od gradnje parkirališta u Vasinoj ulici nismo zvanično odustali, njena sudbina zavisi od arheoloških ispitivanja – ističe Stojčić.

Javna garaža na Kosančićevom vencu biće između Fruškogorske i Brankove ulice i gradiće se u prvoj fazi uređenja tog bloka. U drugoj sledi izgradnja trga – parka i nadzemnog objekta, dok je u trećoj predviđen plato.

Ukupna površina garaže organizovane u deset polunivoa ispod zemlje je 13.412 kvadratnih metara. U njoj će biti 384 parking mesta za automobile, minimum 20 mesta za bicikle, punjači za električna vozila, službene, pomoćne i tehničke prostorije. Planirana su dva kolska pristupa parkiralištu po principu ulaz-izlaz, direktno sa obodnih saobraćajnica – iz Fruškogorske i Brankove ulice. Krov garaže treba da bude uređen kao zelena površina sa postojećim Obeliskom – spomenikom posvećenom Prvoj konferenciji nesvrstanih zemalja koja je održana u Beogradu 1961. godine. Zbog izgradnje garaže predviđena je rekonstrukcija raskrsnice ulica Pop Lukine i Fruškogorske.

Privremeno rešenje postalo trajno

Obelisk posvećen Prvoj konferenciji nesvrstanih zemalja 1961. u Beogradu postavljen je na uzvišenju kraj Brankovog mosta na desnoj obali Save kao privremeno rešenje. Obeležje dekorisano grbom prestonice, koje je pre šest decenija na simboličan način pozdravilo najviše delegacije zemalja „trećeg sveta” koje su se prvi put okupile u tadašnjoj jugoslovenskoj prestonici trebalo je kasnije zameniti trajnim spomenikom. To se nije desilo, a Obelisk je postao jedan od značajnih prostornih belega glavnog grada. Često je na novinskim stupcima zato što ga gradske službe čiste od grafita. Ipak najveća enigma koja je pre nekoliko godina na stranicama „Politike” rasvetljena bila je ko je autor tog spomenika. U nedostatku zvanične dokumentacije o tom znamenju, a na osnovu svedočenja brojnih arhitekata, za uređenje prestonice uoči međunarodnog skupa, uključujući i podizanje spomenika u obliku obeliska, bio je zadužen projektni tim sa arhitektom Dušanom Milenkovićem na čelu.

Njegov kolega Svetislav Ličina predložio je mesto na kojem obeležje od tada stoji i za njegovu izradu upotrebio dva trougaona stuba za dalekovode tako što ih je spojio.

Komеntari5
80bca
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Pera II
Manje parkinga u centru, manje automobila. Više parkinga u centru više automobila, više gužvi. Nikako, ne više parkinga u centru manje gužvi u centru, to prosto ne stoji ni po logici ni po realnosti. No, očito se ovde ne radi o brizi gradskih vlasti za građane i umanjenje gužvi, već o brizi za parkinge. Otkud ta ljubav međ' gradskih vlasti i parkinga nije jasna očito samo još onima koji se ne razumeju u ljubav, a takvih nema mnogo. Ipak, ljubav je jača od svega i eto nama novih parkinga u gradu.
Пешак
ганц нов Није реч о укидању паркинга као изолованом решењу већ о уређењу битних сфера функционисања града, једна од њих је и саобраћај (јавни, приватни, службени).
Ganc Nov
Sta si ti rekao druze moj.. Znaci ja koji idem sa NBG na Palilulu i nisam parkirao u centru 5 godina, treba da ocekujem da ce spic proci ukidanjem parking mesta? lol
Nikola
Мислим да је боље да сруше косанчићев венац. Биће више места за паркинг.
Jovo
[email protected] Malo po malo ,i to ce se i ostvariti, novogradnji i Obeliksu nije mesto na minijaturnom sarmatnom starom kraju Beograda, umetnickom kraju. Zaljenja i postovanja prema starim delovima Beograda nema, kod onih ,koji to ni ti vide, ni ti cene njegovu istorisku vrednost. Nove gradjevine i garaze koje se zidaju kod nas , ne prestavljaju nista novo i fascinatno u arhitekturi danas, da bi zbog toga rusili, opkoljavali , nadvisljavali i gusili lepe i auteticne cetvrti starog grada.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja