utorak, 15.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista

Virtuelno putovanje kroz nove svetove

Pozorišna instalacija „Kao da kraj nije ni sasvim blizu” biće izvođena u Bitef teatru u premijernom ciklusu od danas do 17. januara, tri puta dnevno
Из представе „Као да крај није ни сасвим близу” (Фото: Н. Шугић)

Intimno, meni je ovo bila pozorišno najdraža godina, kaže dramska autorka Maja Pelević, koja je u proteklom periodu bila i te kako produktivna. U slučaju interaktivne pozorišne instalacije „Kao da kraj nije ni sasvim blizu”, koja će biti izvođena u Bitef teatru u premijernom ciklusu od danas do 17. januara, tri puta dnevno, Maja Pelević je potpisala tekst, Nikola Zavišić režiju, Anja Đorđević muziku... U gledalištu će izvođenju predstave prisustvovati samo petoro ljudi koji će imati priliku da iskuse virtuelno putovanje „kroz moguće nove svetove oko i unutar nas samih”.

Projekat bez glumaca, sastavljen od teksta, slika, muzike, videa „Kao da kraj nije ni sasvim blizu”, inspirisan je suptilnim prebacivanjem sveta, odnosa i ljudskih interakcija u digitalnu realnost, pokušajem promišljanja nekih novih oblika suživota i zajedništa čoveka i mašine u najintenzivnijim vremenima koje su ljudi iskusili do sad.

‒ Ovo je za mene zaista bila godina istraživanja i u tom smislu sam zahvalna zaustavljanju sveta, tome da smo imali vremena. Jer uprkos tome što su se neki ljudi žalili da ih je ovo vreme dovelo do toga da moraju da stanu i da se preispituju, meni je to bila najdraža stvar. Vratila mi je veru u mogućnost da pozorište može da bude mesto pravog preispitivanja, dugoročnog, da omogućimo sebi dovoljno prostora da o nekim stvarima razmišljamo na dubok i temeljan način, što mislim da smo zaboravili da radimo sa ubrzanim tempom života ‒ kaže Maja Pelević  za „Politiku” i dodaje:

‒ Rad na predstavama „Lounli plenet” i aktuelnoj „Kao da kraj nije ni sasvim blizu”, za mene je bio dragocen, pre svega zato što smo imali priliku da projekte radimo mesecima. Smatram da je generalno rad na predstavi od mesec i po dana sumanut, tek sada to vidim. Da za to vreme predstave samo zagrebu određenu temu i da je gotovo nemoguće da autor za mesec i po dana može da uradi projekat, a da je sa njim u potpunosti zadovoljan. U tom smislu je ova predstava nosila u sebi i proces istraživanja i preispitivanja same forme. Za sve smo imali dovoljno prostora i to je meni bila najdragocenija stvar u ovom procesu rada. Komad Maje Pelević postavlja i neka druga pitanja, između ostalih, da li je ovo što nam se događa početak neminovne apokalipse i je li danas u samoći i izolaciji, u iskrivljenim percepcijama realnosti, moguće više nego ikad graditi nove oblike zajedništva, nove porodice.

‒ Kada je u pitanju predstava „Kao da kraj nije ni sasvim blizu”, bili smo inspirisani trenutkom u kojem moramo da razmišljamo o tome kako ćemo u budućnosti živeti u simbiozi sa mašinama. Činjenica je da svi, kako god živeli, shvataju da počinje neka nova realnost u kojoj ćemo morati da komuniciramo sa mašinama. S obzirom na to da živimo u neoliberanom kapitalizmu u kome su te mašine nažalost u rukama korporacija, mislim da je vreme da krenemo da „hajdžekujemo” te mašine, da ih preuzmemo i da probamo da ih preusmerimo u našu korist. U tom smislu volim da kažem da bih pre volela da upravo neminovi kraj, koji zapravo nije kraj već početak nečeg novog, može da bude nova realnost u kojoj ćemo srećno živeti sa tim mašinama. U kojima će te mašine  napokon da pomažu da budemo bolji nego što smo bili i koje će nam pomoći da komuniciramo na daljinu ‒ kaže Maja Pelević.

 Inspirativne su nam, kako kaže, bile teme Bitef festivala iz prethodnih godina „Svet bez ljudi” i „Na ivici budućnosti”. Reditelj Nikola Zavišić zahvalan je Bitef teatru što se upustio u ovu avanturu i Sanjinu Ćoroviću na njegovim spravama koje je doneo da bi mogli uopšte da počnemo: da razvijamo tu digitalnu gimnastiku.

‒ To što ćete dobiti jeste digitalni audio-vizuelni haiku sa elementima virtuelne realnosti. Mislim da čak i ako je pogrešan, svakako je zanimljiv i uzbudljiv. Od publike se ne traži ništa posebno, osim da bude u tom prostoru: kocki smeštenoj na sceni Bitef teara, i u nekom trenutku uradi ono što hoće ‒ kaže Zavišić. Sledeći blok izvođenja u planu je 27, 28. i 30. januara 2021. godine.

Komеntari1
b1dea
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Petar
Неком мајка - неком маћеха! (Стварност)

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja