Ponedeljak, 02.08.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Vaš festival je star koliko i naša zemlja

Singapur je malo čudo od grada – države koje je upravo proslavilo svoju jubilarnu 50. godinu nezavisnosti, kaže reditelj Čoj Kafai
Чој Кафаи (Фото: М. Вернер)

 

50. Bitef

Jako smo uzbuđeni što smo deo programa 50. Bitefa i što dolazimo u Beograd, upravo sa predstavom „Softmašina”. To su ujedno moja prva poseta i nastup u Srbiji. Singapur je malo čudo od grada – države, upravo smo proslavili svoju jubilarnu 50. godinu nezavisnosti. Osećaj je zaista poseban budući da gostujemo na festivalu koji je star koliko i naša zemlja. Pored toga, moj prvi predavač u umetničkom koledžu bio je Gradimir Aleksić iz Beograda koji je došao u Singapur pre više od 30 godina. Čuo sam mnogo priča o srpskoj umetničkoj sceni iz 70-ih i 80-ih godina prošlog veka. Radoznao sam da saznam šta se dešava u Beogradu i radujemo se susretu sa ovdašnjom publikom i umetnicima..., poručio je u razgovoru za „Politiku” singapurski reditelj Čoj Kafai čija predstava „Softmašina” će biti izvedena večeras u 21.30 sati kao šesta premijera u zvaničnoj selekciji Bitefa na sceni „Raša Plaović” Narodnog pozorišta u Beogradu. Predstava „Softmašina” urađena je u produkciji Čoja Kafaija (Nemačka, Singapur).

Čoj Kafai je diplomirao dizajn na Kraljevskom koledžu umetnosti u Londonu, a njegovo scensko istraživanje potiče od želje da se razume stanje ljudskog tela, njegova neopisiva sećanja i sile koje oblikuju njegove izraze. Predstava „Softmašina” inspirisana je Kafaijevim zanimanjem za dešavanja unutar azijske savremene scene.

– Dok sam putovao širom Azije kako bih se susreo sa preko 88 plesača, ovaj projekat je razvio modularnu metodologiju. U svakom gradu razgovarao sam sa 15–20 plesača ispitujući lokalne plesne scene, a zatim sam pozvao jednog umetnika da izradi dokumentarni performans. Tokom perioda od dve godine pratio sam povremeno ovog umetnika kako bih dokumentovao svoj umetnički proces. Svaka scena je zasnovana na jedinstvenom pristupu umetničke prakse. Ideja je da se naglase verzije savremenog plesa u svakom regionu, kroz oči izabranog umetnika. Na Bitefu ćete videti izložbu celokupnog procesa istraživanja i dve dokumentarne predstave iz Kine i Indonezije, kaže Čoj Kafai i dodaje:

– „Softmašina” je nemogući pokušaj u rečniku savremenog plesa u Aziji. S obzirom na to da u Aziji postoji 48 zemalja, plesna scena je zaista raznovrsna i fragmentarna. Čak i u okviru okruga kao što je Indija ima osam klasičnih oblika plesa i u svakom regionu je poseban. Svi oni u zavisnosti od geografskog položaja razvijaju specifične forme plesa od tradicionalnog do savremenog. Projekti nastoje da saznaju o istorijskom trenutku i putanji i razvoju plesa u Aziji. Jedan od zanimljivih trendova u vezi sa dugom istorijom plesne kulture, na primer u Indoneziji, jeste snažna veza sa tradicionalnim plesom, gde lokalni umetnici nastoje da osveže tradiciju u kontekstu savremenosti sveta i da ostanu značajni u sadašnjem vremenu.

Čoj Kafai zalaže se za afirmaciju individualnosti i borbe savremenih plesnih umetnika širom Azije. A kojim putem ide azijska savremena pozorišna scena, ovaj zanimljivi Singapurac kaže:

– Azija je problematična reč kada govorimo o pozorišnoj ili plesnoj sceni. Pozorište iz Kine se, recimo, veoma razlikuje od Japana. U tom smislu svakako nije moguće raspravljati o Aziji kao celini. Lično, mogu ukazati na pozorišnu grupu iz Japana – Cefits na čelu sa Tošikijem Okadom, oni su po načinu razmišljanja jedna od naprednijih grupa u Aziji. Volim da pogledam savremeno pozorište koje posmatra i kritikuje naše sadašnje društvo.

„Sloboda…” u Bitef teatru

U okviru zvanične selekcije 50. Bitefa večeras će biti izvedena i sedma festivalska premijera, odnosno predstava „Sloboda je najskuplja kapitalistička reč” na sceni Bitef teatra u 21.30 sati kao jedna od najoriginalnijih Bitefovih festivalskih produkcija u ovih 50 godina. Nju su osmislile, ali je i same izvode, dramaturškinje Maja Pelević i Olga Dimitrijević, a na osnovu svog istraživačkog puta u Pjongjang. Polazna tačka njihovog istraživanja jeste uvid da je, posle pada Berlinskog zida, te nedavnog otopljavanja odnosa SAD i Kube, Severna Koreja poslednji ostatak Hladnog rata, idealna za projekciju svih stereotipa o „neprijatelju”…

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.