Nedelja, 01.08.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Bitef dens kompanija gostuje u Japanu

Narednih mesec dana predstavu „San žute čarape” izvešće četrnaest puta na nekoliko festivala u Fukuoki, Tokiju, Okinavi i drugim gradovima

Interesovanje za plesne produkcije Bitef dens kompanije je sve veće. Samo što su se vratili sa gostovanja u Puli, Budvi i Tivtu gde su se predstavili sa predstavom „Ptice” Edvarda Kluga, a posle otvaranja festivala „Novi tvrđava teatar” u Čortanovcima sa predstavom „Priča o vojniku”, članovi ove trupe zaputili su se na daleki put u Japan. Velika turneja Bitef dens kompanije sa plesnom predstavom za decu „San žute čarape” u koreografiji Dalije Aćin Telander započinje sutra. Tokom narednih mesec dana koliko će trajati ovo gostovanje predstavu „San žute čarape” izvešće čak četrnaest puta na nekoliko festivala u Fukuoki, Tokiju, Okinavi...

– Drago mi je da smo počeli da širimo svoje tržište, što u današnje vreme nije nimalo lako. Konkurencija je velika, a novca je svuda manje i producenti pažljivo biraju predstave. Mi smo osim u regionu gostovali u Švedskoj, Mađarskoj, Poljskoj... a sada ćemo, evo, imati i jednomesečnu turneju u Japanu sa predstavom za decu „San žute čarape”. Sve je to jako važno za naše igrače jer u susretu sa novom publikom razmenjuje se posebna energija. U našoj repertoarskoj politici važno mesto imaju plesne predstave za decu jer približavaju tu vrstu umetnosti najmlađoj publici koja onda nastavi da prati plesne predstave. Trenutno igramo i predstavu „Ale i bauci” Isidore Stanišić koja je za decu vrlo lep pozorišni doživljaj, kaže Jelena Kajgo, umetnička direktorka Bitef dens kompanije i dodaje:

– Već gotovo sedam godina imamo redovne nastupe na festivalima i scenama u čitavom regionu, ali i šire. To je velika odgovornost jer sada već postoji publika koja prati naš rad i ima visoka očekivanja. Zato se trudimo da, uprkos finansijskim poteškoćama, održimo najviši nivo produkcije. Broj predstava koje možemo da realizujemo u sezoni je smanjen, ali kvalitet ne. Zato negujemo saradnju sa značajnim evropskim koreografima kao što su Edvard Klug ili Gaj Vajcman. Upravo za njihove predstave „Ptice” i „Priča o vojniku” vlada najveće interesovanje. One imaju specifičnu poetsku snagu, a igrački zahtevaju virtuoznost.

Takođe, primećuje naša sagovornica, bitno nam je da se na repertoaru uvek nalaze plesna viđenja poznatih dela svetske književnosti, jer ona jako dobro komuniciraju sa publikom. Ako postoji bojazan da je ples previše apstraktna i nerazumljiva forma, onda poznata libreta ruše te predrasude. Zato smo igrali „Otela”, „Božanstvenu komediju”, „Don Žuana”, a sada i „Ptice”, po Aristofanu. Naravno, u pitanju su literarni i idejni predlošci po kojima autori grade svoje, potpuno osavremenjene vizije.

– Recimo, „Ptice” su večno aktuelna tema, priča o buntu protiv političkih manipulacija, ali i protiv viših sila. To je tako svojstveno svakom čoveku u svakom vremenu, da dobije želju da digne ruke od svega i pobegne u neku svoju utopiju. Ili, recimo, „Priča o vojniku”, po motivima Stravinskog, nažalost je večno aktuelna tema o povratku vojnika iz rata i traumama koje ga progone. Ali, u postavci Gaja Vajcmana, osim virtuozne, ekstatične igre, mi pratimo dokumentarne iskaze vojnika u Holandiji. Zato je taj spoj arhetipskog i savremenog snažan, upečatljiv i životan, primećuje Jelena Kajgo.

Članove Bitef dens kompanije na jesen očekuje nastup na festivalu „Balet fest” u Sarajevu sa predstavom „Priča o vojniku”. Što se tiče novog projekta, a to je plesno čitanje „Magbeta”, on će sačekati drugi deo sezone. Budžet Bitef teatra je vrlo skroman, a tu je i čitav dramski segment repertoara.

– Nažalost, na ovogodišnjem konkursu Ministarstva za kulturu novac za angažman igrača je duplo smanjen, a naši novi projekti nisu podržani. To se dogodilo prvi put od osnivanja kompanije. Nisu zapravo podržani projekti domaćih autora u celini, što je izazvalo veliki revolt čitave plesne scene. Ipak, nadam se da ćemo ovu godinu nekako pregurati, a da će se stvari potom vratiti u normalu. Imamo redovnu podršku koproducenata i sponzora, recimo predstavu „Priča o vojniku” realizovali smo uz pomoć poslovnog kompleksa Airport City. Imamo dobru saradnju i sa gradskim Sekretarijatom za kulturu, gde za sada postoji razumevanje koliko je važno negovati i ojačati plesnu scenu. Ostaje da se radi na tome. U protivnom, ako im ne pružimo uslove za rad, školovaćemo igrače i koreografe za strane trupe, a to je vrlo loša strategija, tvrdi direktorka Bitef dens kompanije.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.