sreda, 23.06.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista

Velika Britanija odobrila genetsku modifikaciju embriona

Naučnici će istraživati gene tokom razvoja ćelija, koji formiraju placentu (posteljicu), kako bi otkrili razlog zašto neke žene imaju spontani pobačaj
У истраживању ће се користити ембриони који би иначе били уништени (Фото Бета/АП/Д. К. Пизак)

Britanske vlasti izdale su prvu dozvolu za genetsku modifikaciju ljudskih embriona, u sklopu istraživanja neplodnosi i razloga zašto se dešavaju spontani pobačaji.

„Britanski komitet za izdavanje dozvola odobrio je zahtev dr Keti Nijakan sa Instituta ‘Frensis Krik’ za obnovu ranije dozvole njene laboratorije, a koja će sada obuhvatati i mogućnost genetske modifikacije embriona”, saopštila je britanska Služba za ljudsku oplodnju i embriologiju, prenela je agencija AFP.

Naučnici su u septembru prošle godine podneli zahtev za istraživanje gena tokom razvoja ćelija, koji kasnije formiraju placentu (posteljicu), kako bi otkrili razlog zašto neke žene imaju spontani pobačaj, prenela je Beta.

Naučnica Nijakan izjavila je da planira da modifikuje embrione koristeći tehniku Crispr-Cas 9, koja omogućava da se otkriju defektni geni u lancu dezoksiribonukleinske kiseline (DNK).

Ti embrioni nikad se neće dalje razvijati, budući da moraju da budu uništeni u roku od 14 dana i mogu da se koriste samo za osnovna istraživanja.

Genetska modifikacija embriona u medicinske svrhe strogo je zabranjena u Velikoj Britaniji, a novom odlukom biće zabranjeno da analizirani embrioni budu presađeni u matericu žene

Dr Nijakan planira da vrši modifikacije gena u prvih nekoliko dana od oplodnje, kad embrion razvija omotač od ćelija, koji će kasnije postati placenta, preneo je Tanjug.

U istraživanju će se koristiti embrioni koji bi inače bili uništeni, a koje su donirali parovi u procesu veštačke oplodnje, kojima ti embrioni nisu bili potrebni.

Taj projekat bi trebalo da „pomogne neplodnim parovima i smanji bol koju sa sobom nosi spontani pobačaj”, izjavio je profesor Univerziteta u Edinburgu Brus Vajtlo.

Genetska modifikacija embriona u medicinske svrhe strogo je zabranjena u Velikoj Britaniji. Od 2009. godine omogućeno je proučavanje gena embriona, ali pod uslovom da ti embrioni budu uništeni posle dve nedelje istraživanja.

Novom odlukom biće zabranjeno da analizirani embrioni budu presađeni u matericu žene.

Komеntari1