Субота, 31.07.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

„Мосфилм” партнер у српском „Бауку”

Руска продуцентска кућа на чијем је челу славни редитељ Карен Шахназаров, копродуцент је филма Горана Радовановића о НАТО агресији, у којем су за главне улоге виђени Јована Стојиљковић и Војин Ћетковић
Горан Радовановић и сценограф Владислав Лашић у извиђању терена (Лична архива)

Није како се хтело већ како се морало. Пандемија вируса корона и његови непредвидљиви таласи већ више пута померали су затварање финансијске конструкције и припреме за снимање дугометражног играног филма „Баук” Горана Радовановића. Срећом, овом нашем редитељу, сценаристи и продуценту пошло је за руком да у једној од корона пауза у Ораховцу и Великој Хочи заврши снимање документарца „Чекајући Хандкеа”, чију је завршну верзију већ видео и похвалио и сам писац ‒ нобеловац.

Разумевање за Радовановићеве муке са почетком снимања „Баука” показао је руски копродуцент – нико други до легендарни „Мосфилм”, на чијем је челу славни редитељ Карен Шахназаров. Њему и његовом тиму наш аутор је још током 2019. године послао сценарио на читање што се завршило уговором о сарадњи. И правим филмским историјским тренутком – Радовановићев „Баук” биће први српски филм у који „Мосфилм” улаже средства и учествује као копродуцент.

У уговору између српског „Нама филма” и „Мосфилма”, у који је „Политика” имала увид, јасно пише да ће се постпродукција „Баука” радити у Москви и да ће му бити осигурана озбиљна дистрибуција на свим територијама Руске Федерације и земљама бившег Совјетског Савеза.

Шта се то толико допало „Мосфилму” да се одлучи да први пут подржи један српски филм? Можда се најбољи одговор може пронаћи у цитату одлуке Комисије Филмског центра Србије за суфинансирање овог пројекта. Дугометражни играни пројекат сценаристе и редитеља Горана Радовановића препознаје се као тематски важан јер на суптилан, а у исто време упечатљив начин, говори о рату и материнству, као и о последицама рата на најрањиви део друштва ‒ децу. Сценарио садржи све оно шо је неопходно за један успешан филм: снажну причу, ангажованост, драму, емотивни набој. Верујемо да је овај филм свима нама неопходан.


Горан Радовановић (Лична архива)

Тема НАТО агресије је до сада у домаћем играном филму углавном била третирана неспретно, јер је акценат стављан на сензационализам и свима нама добро познате кадрове бомбардовања, разарања, док Радовановић нуди интиман, дубоко људски приступ. С друге стране, требало би нагласити универзалност овог пројекта. Ова прича се могла десити у било којој земљи на земаљској кугли где хара рат али нажалост десила се нама. У својим предходним филмовима редитељ је оставио свој печат и препознатљив сензибилитет. Читајући сценарио, готово да можемо да осетимо атмосферу „Баука”. Пројекат који обећава много”, каже се у одлуци комисије.

 Тај Радовановићев лирски и хуманистички сензибилитет и тематску важност филма и од стране српских професионалаца и од стране „Мосфилма” препознали су и Грци. Учешће грчког партнера огледаће се у томе што ће оригиналну филмску музику компоновати чувена уметница Елени Караиндру која је компоновала музику и за Ангелопулосове филмове, али и за Радовановићев филм „Енклава”.

Наш редитељ за „Политику” каже да тренутно „бије радне битке” на два плана. Са чувеним сценографским маестром Владиславом Лашићем Лашом и директором фотографије Игором Шунтером дане проводи у извиђању терена. Паралелно, енергију мора да троши и на затварање финансијске конструкције, јер новца још недостаје како би се испуниле све горе наведене уговорне обавезе.

Захтеван је ово филм, пуно је и масовних сцена и свега оног што треба да дочара оне паклене месеце Нато бомбардовања Србије, током којих је мајкама и деци можда било и најтеже. Уз то, ускоро би требало да почне и трагање за осмогодишњим дечаком – главним јунаком „Баука”, а то су дани и дани и сати и сати аудиција широм Србије. Све у свему – много припрема, неизвесности и стреса до почетка снимања филма (снимаће се два месеца у Београду и на десетак локација по Србији), чији је термин због пандемије и свих додатних околности померен за март 2022. године.

 У овом тренутку Радовановић је спреман да за „Политику” од детаља открије једино то да за главне улоге одраслих у филму има у виду Јовану Стојиљковић и Војина Ћетковића. На питање да ли је сазрело време за српски филм о Нато агресији, аутор нуди јасан одговор:

‒ Прошло је више од две деценије од НАТО агресије и постоји довољна временска дистанца да се овој теми приступи отворено, хладне главе, али и даље са великом емоцијом. Ово је и идентитетска тема, јер је нераскидиво повезана за Косовом и Метохијом, односно покушајима да се оно на најагресивнији начин уклони не само из живота већ и из колективног сећана нашег народа.

 

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mirjana
Bravo, samo napred. Čekamo!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.