Четвртак, 29.07.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Крагујевац се нада новом моделу аутомобила

Заједничка компанија „Фијата” и „Пежоа” прави стратешки план, а од септембра би требало да се зна даља судбина фабрике у Србији
(Фото Анђелко Васиљевић)

„Фијатови” радници су на плаћеном одсуству од 28. маја, а у фабричке хале се враћају 8. јуна. „Стелантис”, заједничка компанија „Фијата” и „Пежоа”, требало би да до септембра или најкасније октобра обавести Владу Србије, која је са 33 одсто удела сувласник крагујевачке фабрике аутомобила, какви су јој планови за постројење у Шумадији.

Према нашим сазнањима, сви се надају ће бити покренут нови модел аутомобила, и то у другој половини следеће године. То и јесте много вероватније него да крагујевачки погон буде затворен, будући да спада у једну у најмодернијих „Фијатових” фабрика, у којој је већи део процеса производње аутоматизован. Уосталом и из „Стелантиса”, што у преводу значи „обасјан звездама”, је пре месец дана саопштено да немају намеру да селе фабрику из Србије.

Ова компанија је формирана почетком године и очекује се да ускоро представи инвестиционе планове за сваку фабрику која послује у оквиру групације.

Саша Ђорђевић, председник синдиката „Фијата”, потврдио је да „Стелантис” тренутно ради на плану за наредни период. У следећих неколико месеци требало би да буде завршен стратешки план за компанију.

– После тога ћемо имати подробнију информацију да ли ће се у Крагујевцу радити нешто ново. Искрено се надам да хоће, и требало би да буде прецизирано када би то могло да отпочне. Верујем да ћемо од септембра знати нешто више – каже Ђорђевић.

У међувремену, док се чека одлука о даљој судбини нова група запослених се спрема за одлазак на осмомесечни рад у „Стелантисову” фабрику у Трнави, а у овом словачком граду већ ради десетак њихових колега који су отишли пре неколико месеци.

Ђорђевић наводи да радници одлазе искључиво по својој вољи, јер су направили рачуницу да им се то исплати. Плата је око 850 евра, али сваки прековремени сат и рад викендом се додатно плаћа.

– Све док се одлази добровољно ми као синдикат нећемо да се мешамо. Свако за себе треба да прерачуна шта му се више исплати – објашњава Ђорђевић.

„Фијат пластика”, чији радници штрајкују од фебруара и повремено у потпуности обустављају рад захтевајући да им се исплаћује регрес исти као и прошле године, тренутно не ради. Запослени су на плаћеном одсуству такође до 8. јуна.

Менаџмент „Фијата”, који је власник ове фабрике која производи бранике за „фијат 500-Л” крајем априла је одлучио да измести монтажне траке и пресели их у „Фијатову фабрику аутомобила”. Радницима је понуђено да пређу у „Фијат”, узму отпремнине или да остану у матичној фирми. Од сто радника који су овде запослени десетак је узело отпремнине, пет је прешло у „Фијатову фабрику аутомобила”, а остали настављају штрајк.

Зоран Миљковић, председник штрајкачког одбора „Фијат пластике”, каже да су поднели пријаву инспекцији рада и очекују помоћ међународних синдикалних удружења.

Коментари14
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Vera
Mogu da opstanu samo sa nižim cenama i povoljnim kreditima za naše gradjana.
Горан NS
Уопште ме не занима. Чекам само да стигне у Србију Лада нива травел.
Dude
Mozda bi najbolje bilo da Srbija otkupi jos 18% fabrike i stekne 51% vlasnistva, a zatim kupi licencu za neki elektricni model od Kineza. Rezultat: em imamo svoju fabriku elektro-automobila, em cemo imati sopstvenu sirovinu i baterije (bakar za kablove, fabriku kablova, gume iz Pirota, tu je i projekat Jadar...), a i struju proizvodimo samostalno. Sve u svemu - vise muva jednim jedinim udarcem.
M.Ilic
Problem je jedino: ko ce da upravlja tom srpskom fabrikom? Ako politicari preuzmu menadzjment, pisi propalo!
Mustafa Aga
Fijat je bio sa Krajslerom...Krajslerova fabrika pored mesta gde ja zivim (drzava Illinois)... Ugasili su trechu smenu a sada gase i drugu smenu...Mom drugaru sin radi tamo...Ponudili su ko hoche da predje u Detroit ili Toronto (Kanada)...
borko
Živite u nadi. Ali mislim da je ona daleko od vas.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.