Понедељак, 02.08.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Нема места за две аутобуске станице

Садашња станица у Крагујевцу којом управља фирма „Јањушевић” радиће бар док се не заврши реконструкција старог „Заставиног” сервиса код језера Бубањ
(Б.Карталовић)

Крагујевац – Градска власт неће дозволити да у Крагујевцу раде две аутобуске станице, поручио је члан већа за комуналну политику Владимир Максимовић поводом информација о почетку дуго најављиване изградње аутобуске станице на месту старог „Заставиног” сервиса код језера Бубањ. Садашњом станицом управља фирма „Јањушевић” из Прибоја, која је недавно купила имовину „Ауто-саобраћаја”, пропалог крагујевачког превозника. Максимовић у разговору за „Политику” наводи да се у Крагујевцу неће догодити Нови Сад, где је својевремено дошло до проблема због приватне аутобуске станице која је требало да замени главну градску станицу.

Градња аутобуске станице у Крагујевцу најављена је још пре шест година, када је отворена и полемика о локацији на којој би требало подићи овај важан инфраструктурни објекат. Наводећи да друмски и шински саобраћај морају бити интегрисани, поједини урбанисти и саобраћајни инжењери су пледирали за решење по коме би нова станица била саграђена на месту садашње која се налази у непосредној близини железничке станице, а неки опозициони политичари су предлагали да се на другом месту подигне потпуно нови објекат.

Упркос томе, тадашња градска власт је донела одлуку да за потребе аутобуске станице откупи стари „Заставин” сервис аутомобила, који је од постојеће железничке станице удаљен километар-два.

„Заставин” сервис, где је тренутно смештена оператива градског комуналног предузећа „Водовод и канализација”, откупљен је 2018. године за три милиона евра од Универзал банке која је постала власник овог објекта као један од већих поверилаца „Заставе” у стечају. Град се тада задужио код Европске банке за реконструкцију и развој, од које је намеравао да подигне још пет милиона евра ради неопходне реконструкције објекта и његовог прилагођавања потребама аутобуске станице. Та транша кредита још није повучена, а из актуелне градске власти сада кажу да се то вероватно неће ни десити.

‒ Ближи смо одлуци да пројекат нове аутобуске станице реализујемо у партнерству с приватним сектором, јер не желимо да се град додатно задужује. Немамо обавезу да подигнемо преосталу траншу кредита од Европске банке за обнову и развој и због тога нећемо сносити никакве последице – каже Максимовић, напомињући да ће реконструкција старог „Заставиног” сервиса, која ће према студији изводљивости коштати око 2, 7 милиона евра, почети наредне године.

Садашња станица наставиће с радом као и до сада, рекао је у изјави за портал „Глас Шумадије” Винко Јањушевић, власник фирме „Јањушевић”, наводећи да превозници и путници у наредном периоду могу да очекују само унапређење и бољи квалитет станичних услуга. О ком периоду је тачно реч, није познато, будући да се не зна ни када би реконструкција „Заставиног” сервиса могла бити завршена, али је актуелна власт одлучна у ставу да у Крагујевцу не могу постојати две аутобуске станице.

‒ Ова градска власт неће дозволити да у Крагујевцу раде две аутобуске станице. Може постојати само једна, главна градска станица. То питање ће бити регулисано скупштинском одлуком. Нећемо дозволити да нам се догоди Нови Сад, где је својевремено било проблема изазваних изградњом приватне станице – наводи Максимовић.

Третманом на постојећој станици, старој више од пола века, можда су задовољни превозници који сарађују с фирмом „Јањушевић”, али путници имају много примедаба и на цену и на квалитет услуга. Граду са око 175. 000 становника, који је пословни, научни и здравствени центар Шумадије, свакако је потребна нова аутобуска станица, али се многи Крагујевчани питају шта ће се десити ако управо фирма „Јањушевић” буде изабрана за приватног партнера у послу реконструкције „Заставиног” сервиса.

Коментари6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Радмила
Скоро је била акција против изградње зграде поред језера Бубањ као објекта који ће угрозити језеро и природу. И град је зауставио ту изгрдњу. А онда само 50м од језера се гради Аутобуска станица у Сервису која не смета са буком, гасовима и повећаним саобраћајем. Зашто се град тако односи према својој а другачије према туђој имовини ?
Marko
Gradnja pored jezera Bubanj nije obustavljena zbog buke, gasova i povecanog broja ljudi vec da bi se ocuvala ambijentalna celina, lepota prirode oko jezera. Da nam uz obale jezera ne bi izrasle betonsko-staklene zgrade i oduzele zelenilo i uzivanje svim gradjanima zarad koristi finansijske malog broja ljudi. Stanica je predvidjena na placu gde vec postoje objekti i ako projekat bude dobar nece se ugroziti jezero. Putnici koji stignu u Kg uzivace u prirodi, a oni koji odlaze pozelece da se vrate
Боро
Крагујевац нема решену ни ватрогасну станицу која је величине, и на месту, из 1930-их година прошлог века, са све торњем из ког су тадашњи ватрогацси осматрали град, а хитна помоћ је измештена на крајњи источни крај град, иза је буквално ништа, и треба им много више времена него пре да стигне до делова који су према западу тј југу тј Краљеву. Годинама сам предлагао да се у Станову подигне постаја Хитне помоћи и Ватрогасне бригаде, са 3-4 дежурних који би стизали први пре свих у тај део града.
SPA
Odavno nije "ništa" iza (praktično se tu seli pola grada, sud je već gotov, zgrada FILUMa kreće sa izgradnjom sledeće godine i sl.) a i napravljene su i nove saobraćajnice u blizini koje sve to povezuju. Za vatrogasnu stanicu se slažem, ali nije to samo problem grada jer je u pitanju republička institucija. Opet je mesto pored magistrale možda najbolje, tamo gde su planirali autobusku ranije, odnosno kod Sajma. Mnogo lakše i za servis opreme a ne da peru i prolaznike sa sve opremom u centru.
Misljenje gradjanina
Medjugradski bus saobracaj u Kg treba da ima bar 4 prolazne stanice. 1. najveca ujedno i prigradska kod jezera Bubanj, 2. kraj pijace gde je sada veliki parking, 3. Zvezda čvor 4. kod Grosnicke zeleznicke stanice - mesto stari tovarni žel terminal. Bus koji dolaze u Kg iz pravca Batocine treba da voze do Grošničke žel stanice i sa nje polaze. Ovde bi se povezali bus i žel. Suprotno ka Kv bus treba da polaze sa Bubnja. Internet prezentacija obavezno kao kgbus.
Marko
Prolazna zeleznicka stanica moze da se postavii ispred muzeja stare livnice i spram nje prolazna autobuska stanica. Dakle, moguce je spojiti zeleznicki i autobuski saobracaj barem na dva mesta. Ispred muzeja u samom centru i na Grosnickoj stanici. Kada se uradi severna obilaznica oko Kragujevca, nece biti toliko prometan prolaz kroz grad i nece biti smetnje za autobuse. Takodje, hitno treba porusiti udzerice od doma vojske do Male Vage i napraviti 4 trake.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.