Уторак, 03.08.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Бициклисти најугроженији од јуна до августа

За пет година у саобраћајним несрећама погинуло je 250 возача бицикала
(Фото Р. Крстинић)

У Србији годишње погине у просеку око 50 бициклиста, а око 1.500 њих буде повређено у саобраћајним несрећама, саопштено је из Агенције за безбедност саобраћаја (АБС), поводом „Бициклијаде” која ће бити одржана у недељу, 30. маја, у Београду.

„Циљ АБС је да заједнички промовишемо бицикл као начин транспорта и да све учеснике у саобраћају подсетимо на важност међусобног разумевања, поштовања прописа и безбедног понашања”, наглашавају из АБС.

У периоду од 2016. до 2020. у Србији је у удесима погинуло 250 бициклиста, док је 7.429 повређено. Смртно страдали бициклисти чине око осам одсто свих погинулих особа у саобраћајним несрећама у Србији. Истраживање АБС показало је да су возачи двоточкаша најугроженији од јуна до августа. У овом периоду у просеку месечно погине више од 25 особа, док 900 буде повређено. Подаци указују да бициклисти најчешће страдају средом, петком и суботом, а најкритичније доба дана је од 10 до 11 и од 16 до 17 часова.

Према старосним категоријама, од 2016. до 2020. у својству бициклисте погинуло је седморо деце и 116 особа старијих од 65 година.

У периоду јануар–мај 2021. погинуло је 18 возача двоточкаша, међу којима је и четворогодишње дете.

„Када се детаљније анализирају саобраћајне несреће са учешћем бициклиста долазимо до закључка да највећи број њих настрада у удесима са најмање два возила, при чему једно од возила скреће или прелази коловоз. Највећи број бициклиста погине у несрећама у којима долази до сустизања двоточкаша од стране неког другог моторног возила. Поред наведеног, показује се да пропуст који доводи до настанка удеса у којима страдају бициклисти јесте предузимање непромишљених радњи возача што моторних, што возача бицикала”, наводе из АБС-а.

Наглашавају да агенција настоји да усмери рад локалних савета за безбедност саобраћаја који средства од наплаћених новчаних казни улажу и у изградњу потребне инфраструктуре за двоточкаше.

Коментари10
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Драган П.
Требало би некако регулисати да и бициклисти имају обавезу полагања ПСП-а, да имају основу познавања саобраћајних правила. Они се возе редовно коловозом заједно са осталим возилима, а у теорији уопште не морају да знају знаке, правила, и остало. Они млађи, или старије жене рецимо, нису полагали за кола или мотор, и немају никаква знања о саобраћајним правилима, а учествују у саобраћају. Апсурд.
dusan1
Samo da ne uzimamo i tu recepte iz EU i pravimo biciklističke staze i koridore na štetu i puteva i pejzaža ! U siromašnim zemljama kakva je Srbija bicikl nije sportski rekvizit nego prevozno sretstvo i kao takvo je učesnik u saobraćaju sa svim pravima i obavezama koje iz toga sleduju.
Los kvalitet
Jedna za drugom, citam ove dve recenice: "...Када се детаљније анализирају саобраћајне несреће са учешћем бициклиста долазимо до закључка да највећи број њих настрада у удесима са најмање два возила, при чему једно од возила скреће или прелази коловоз. Највећи број бициклиста погине у несрећама у којима долази до сустизања двоточкаша од стране неког другог моторног возила." Koja od ove dve tvrdnje je istinita? Jer obe ne mogu biti
bajsikl
Biciklisti su manje ugrozeni od korone jer se bave sportom!
Velimir
Zaključak analize je da biciklisti stradaju zbog nepromišljenih radnji vozača motornih vozila ili biciklista? Ja zaista živim u ludnici...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.