Четвртак, 29.07.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
ИСХРАНА

Жвакаћа гума за бољу пробаву

Неки од симптома пробавних сметњи су надутост, подригивање, гасови, горушица, бол у желуцу, па чак и мучнина
(Фото: Пиксабеј/Aline Ponce)

Имате лошу пробаву? Да ли опстипацију решавате медикаментима? Направите промене у исхрани и умањите или победите пробавне сметње у потпуности.

Лоша пробава… Није забавно причати о томе, али сви смо то већ искусили. У једном моменту уживате у добром оброку, а у другом се мучите због лошег варења.

Неки од симптома пробавних сметњи су надутост, подригивање, гасови, горушица, бол у желуцу, па чак и мучнина. Ниједно од њих није пријатно, али добра вест јесте да се често могу спречити предузимањем неких једноставних корака ка бољем варењу. Ево шта можете да урадите:

Једите храну која садржи пробиотике, који су добре бактерије које се могу наћи у неким намирницама, као и у вашем пробавном тракту. Потражите пробиотске јогурте који садрже живе активне културе Lactobacillus acidophilus. Остале намирнице које садрже пробиотике укључују кефир, павлаку и милерам.

Немојте лећи одмах након јела. Наша тела најбоље варе храну у усправном положају, док лежећи ваше тело теже вари храну што може довести до лоше пробаве. Сачекајте 2-3 сата након јела пре него што одете у кревет.

Једите полако. Када пребрзо једете, заправо гутате много ваздуха, што може пореметити пробавни процес.

Побрините се да добијате много влакана у својој исхрани, али немојте прелазити са врло мало влакана на много влакана преко ноћи, јер то може довести до гастроинтестиналних проблема. Уместо тога, полако додајте храну са више влакана у вашу исхрану и с њима пијте пуно воде.

(Фото: Пиксабеј/Jan Jakubowski)

Замените бели хлеб интегралним или хлебом од више житарица, јер садрже знатно више влакана.

Водите дневник исхране да бисте идентификовали храну која вам негативно утиче на пробаву. Често су окидачи намирнице са високим садржајем киселине, кофеина или алкохола или зачина.

Немојте носити уску одећу или појасеве док једете, јер то може стезати желудац и повећати вероватноћу горушице.

Пробајте жвакаћу гуму након оброка. То ће помоћи да се стимулише производња пљувачке, која помаже да се неутралише желудачна киселина и смањује вероватноћа појаве проблема пробавног тракта.

Ако направите ове промене, али још увек имате симптоме пробавних сметњи, обавезно посетите свог лекара. То може бити знак да је лоша пробава симптом другог проблема, као што је синдром иритабилног црева, чира на желуцу или болести жучне кесе.

Јасна Вујичић, нутрициониста
www.nadijeti.com

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.