понедељак, 10.05.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 22.04.2021. у 18:00 Далиборка Мучибабић

Самоодрживи град користи потенцијале испод земље

Пројекат архитекте Данила Дангубића и његовог тима представљаће Београд и Србију у септембру на бијеналу архитектуре у Сеулу подржао је и град
Данило Дангубић са својим тимом (Фото: Танјуг)

Будућим тунелом који ће спојити Савску и Дунавску падину возите дете у школу. Заустављате се на безбедном месту испод Основне школе „Дринка Павловић” у центру. Дете излази и кроз објекат са базеном, спортским теренима који спаја тунел и школско двориште одлази на наставу. Можда звучи као далека будућност али ово је једно од решења пројекта „Самоодрживи град” архитекте Данила Дангубића и његовог тима који ће Београд и Србију у септембру представити на бијеналу архитектуре у Сеулу. Тема овогодишњег бијенала, чији је директор француски архитекта Доминик Перо, који је лично изабрао пројекат нашег архитекте, је „Одрживи град”, односно његова способност да се изнесе са свим изазовима и брзим променама које се дешавају.

Рад београдског архитекте Дангубића биће изложен уз још 39 пројеката, одабраних међу више од 1.400 приспелих на конкурс из целог света.

– Овај пројекат бави се потенцијалима града. Прва идеја бијенала одрживи град ме асоцира на Београд као град који је доказао своју одрживост кроз векове а друга идеја бијенала је подземље, односно како га искористити као простор за градњу. Нови тунел који се пројектује и који ће повезати савску и дунавску страну је саобраћајни пројекат, а наша идеја је да тај тунел отворимо, да нема само почетак и крај него да се из њега извире у град, било да уђете у гаражу у Палмотићевој улици на чијем је врху тржница, било трг или у школско двориште – објашњава Дангубић који је „Самоодрживи град” јуче представио у свом бироу у здању БИГЗ-а.

Његов пројекат град је подржао, али нема обавезу да било коју идеју реализује тим пре што је реч о комерцијалним садржајима који би испунили утробу земље. Архитекте из студија Данила Дангубића понудиле су граду палету из које ће извлачити потенцијалне идеје за будуће конкурсе попут оног за метро-станице који би према речима Марка Стојчића, градског урбанисте, требало да буде расписан на лето.

– Ове године почиње изградња метро-система, односно његовог депоа, а до тада ћемо добити одговор архитеката како они виде простор будућих 40 метро-станица прве линије метроа као и простора изнад њих – каже Стојчић.

Идејно решење – како искористити утробу земље (Фото Д. Мучибабић)

Град ће, наводи он, пружити Дангубићевом тиму логистичку помоћ око организације путовања у Сеул али за њега је важније то што ће моћи да искористи знање које ће архитекте стећи на бијеналу архитектуре у Јужној Кореји и применити га у будућим пројектима који се тичу подземља Београда.

 – Неке елементе „Самоодрживог града” можда ћемо интегрисати кроз реализацију тунела који ће повезати савску и дунавску падину без драстичног поскупљења пројекта. Изградња тунела смањиће аутомобилски саобраћај у центру града за 17 одсто – истиче Стојчић.

И он и Дангубић немају дилему око тога да Београду треба више зеленила и простора за пешаке и бициклисте и да је саобраћају место под земљом.

– Становници престонице мораће да одустану од свакодневног коришћења путничких аутомобила. Наша моторизованост је на нивоу најбогатијих европских градова и са 650.000 аутомобила саобраћајнице које имамо то више не могу да издрже. Зато треба да прихватимо нову хијерархију у саобраћају по којој је пешак на првом месту, потом бициклиста, јавни превоз па тек онда аутомобил – наглашава Стојчић.

Рушење нелегалних објеката у Макишу

Нелегални објекти саграђени у ужој зони водоизворишта у Макишу биће уклоњени, тврди Марко Стојчић.

– Све инспекцијске службе су ангажоване и постоје решења за уклањање тих објеката, о озакоњењу се одбацују. Јер, ужа зона водоизворишта између реке Саве и Обреновачког пута не сме да буде урбанизована. Апелујемо на инвеститоре да то не раде, неће моћи да их легализују – изричит је Стојчић.

 

Коментари5
59acb
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dejana
Sigurno je u toj projektnoj dokumentaciji pazljivo razradjen plan troskova, po fazama pa zajedno, sumarno ? To investitore najvise interesuje, koliko to kosta ? Obrnuto, ako vide da nema te finansijske analize shvatice sa kime imaju posla. Na stranu sto je za decu najgora moguca varijanta to sto je gore napisano, kako da idu u skolu i kroz sta da "prolaze". Ima poljance preko Usca, ne naseljeno pa su mogli tamo da projektuju nesto tipa onoga iza Savskog trga. Dokazano uspesno.
Gagi, dipl. inž. saobraćaja
Mediji su 16.05.2018. preneli izjavu gradskog urbaniste g-dina Stojčića, citiram; »Da bi se izgradnjom tunela centralno gradsko jezgro rasteretilo od saobraćajnih tokova za 14%.« Sada g-din Stojčić za više od 20% povećava smanjenje saobraćaja u centru grada jer kaže, citiram; »Izgradnja tunela smanjiće automobilski saobraćaj u centru grada za 17 odsto«. Inače, mnogo jeftinije i bezbednije je, da se umesto tunela izgradi most preko Save koji bi spojio bulevare Nikole Tesle i vojvode Bojovića.
depresivne fasade
o svemu i svačemu a nove fasade sve istog kolorita (belog i nešto braon) kao da ne postoje druge boje.Beograd ispade najdosadniji koloritom u Evropi
Утробити или дробити
У тунелу је возилима забрањено заустављање и паркирање. Није то због тога што је концепт закона о саобраћају неко намерно усмерио против архитетки који мисле да је идеја да се возила заустављају и паркирају у тунелу - идеја будућности. То је, пре свега, зато што су мостови, вијадукти и тунели специфични објекти саобраћајне инфраструктуре, на којима и у којима је, безбедности ради, заустављање и паркирање возила забрањено. То се, сасвим сигурно, учи у свакој школи, архитектонској, грађевинској...
Gagi, dipl. inž. saobraćaja
Da bi se tunel koji bi povezao Savsku i Dunavsku padinu »otvorio« i iz njega ulazilo u garažu ili u školsko dvorište to »otvaranje« moralo bi da se uradi otvorenim izkopom (Cut and Cover) što nije ni malo jednostavno, pre bih rekao da je izuzetno komplikovano jer je u pitanju gusto pozidan centar grada. I proširenja tunela na kojima bi se zaustavljala vozila morala bi da se grade otvorenim iskopom, a ako je na tom mestu kompaktna stena; Bazalt, Tuf ili Bresha onda NATM metodom i miniranjem.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља