среда, 23.06.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Двадесет месеци без трамваја 2, 5 и 10

Према најавама с краја 2020, ове линије требало да прораде до 25. јануара, а како се то није десило, нова најава био је 22. фебруар. – Из града и даље без потврде када ће се ова возила вратити на шине са којих су скинута у јуну 2019.
Да је било одговорности и држања првобитних рокова, трамваји 2, 5 и 10 са траса би одсуствовали свега шест месеци, а не скоро две године (Фотографије Д. Алексић)

Трамваји 2, 5 и 10 не саобраћају дуже од 20 месеци. Када ће на шине бити враћени „двојка”, „петица” и „десетка”, које су са њих скинуте још половином јуна 2019, за сада се не зна. Много се обећавало у претходних годину и осам месеци, али од свега није било ништа.

Када су у сусрет лету 2019. отворени радови на деоници од Рузвелтове до Тадеуша Кошћушка, указано је да ће трајати шест месеци и да толико, због замене шина, неће бити ни трамваја. Чим је кренуло пробијање рокова на овом пројекту било је јасно да сваки дан значи исто толико додатног одлагања за повратак трамваја. Претпоследња најава, коју је изрекао заменик градоначелника Горан Весић крајем 2020, била је да ће у току јануара бити организоване пробне вожње овом трасом, а да ће се трамваји вратити око 25. јануара. Са календара је исцепан јануар, а онда је уследила нова најава – пробе трамваја у другој половини фебруара, а трамваји на старој траси од 22. фебруара. Проба и проба трамваја је било, али од повратка „двојке”, „петице” и „десетке” ништа. Јуче је прошао и последњи најављени датум, а једино што је ново јесу ознаке на стајалиштима на траси ових трамваја, где су налепљени и њихови бројеви, што би требало да значи да се ускоро враћају.

Као и у јануару, и јуче смо Секретаријату за јавни превоз и ГСП-у који држи трамвајски подсистем упутили питања у вези са повратком трамваја, али одговори су и овога пута изостали. Није јасно због чега се и даље чека успостављање трамвајског саобраћаја после силних организованих проба, чишћења и глачања шина и довршетка бетонирања и „коцкања” трамвајских баштица. Како коментаришу житељи из овог дела града, као да неко испитује крајње границе стрпљења Београђана.

Као и грађани репортери, који су врло активни у вези са овом темом на форумима, и ми смо јуче поново обишли целу трасу од Рузвелтове до Тадеуша Кошћушка и уверили се у исто. Трамвајски коридор увелико је завршен, у међувремену је окончано и бетонирање последњих недовршених метара трамвајских баштица, постављена су и стајалишта.

По јучерашњем сунчаном дану, на овој траси било је и мајстора и радника „Зеленила”. Први су, организовани у три-четири мање групе, полако поплочавали недовршене тротоаре у Цара Душана, а други су сређивали дрвореде. Поједини су и прали новопостављена стајалишта. Ипак, уместо да се лепо време максимално искористи како би се колико-толико надокнадило протраћено време у току ове обнове, и јучерашњи дан посведочио је да завршетак посла није на видику и да се сви надлежни за његово спровођење понашају сувише ноншалантно и неодговорно и поред бројних критика грађана на рачун ове реконструкције.

О томе најбоље сведочи стање тротоара у Цара Душана. Део посла јесте урађен, али општа слика је да је све то недовршено и некомплетно. Тако месецима, на пример, стоји више непоплочаних раскрсница од Француске ка Тадеуша Кошћушка иако су између њих поједини пешачки коридори одавно већим делом поплочани. Исто није јасно која је грађевинска логика да се поплочавају нове деонице у Цара Душана, а да притом недељама стоје започети и недовршени други делови пешачког коридора у истој улици.

Ако би се после свега ситуација са реконструкцијом потеза од Рузвелтове до Цара Душана и коментари грађана у вези са овом обновом повезали са насловом филма „Москва сузама не верује”, тај наслов би могао да се парафразира као „Београђани у рокове више не верују”.

Коментари9
f3dd0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan
Tramvajski koridor nisu samo sine , tramvajske bastice. stajalista. Treba postaviti nove bandere i elektricne vodove sto nije ni najmanje jednostavno. Beograđanima je sve preselo i oni su prosto zanemeli.
milenko popić- etnoseljak
Pozdrav mojoj garavoj braći radnicima! Kad svojim znojem ispune tuđa, iz klimatizovanih kancelarija data, obećanja neka se sjete koliko su im samo puta ljubazne komšije iz Kruga dvojke iznijeli kafu sa ratlukom i ladno pivo, a davaoci "Obećanja godine" poslali vruću jagnjetinu.
Stojko
negde sam pročitao da se ovih dana spustila letilica na Mars i da je od Zemlje do Marsa putovala kraće nego što se ovde postavljaju šine, u čemu je ovde trik.Mora biti neki trik.
Milica
Zaboravili ste na tranvaje koji prolaza pored Sajma 3 i 12.
lorenc
Trg na uglu Palmoticeve i Hilandarske?? Strasno, ljudi bauljaju preko plocnika, rasturenih kocki, drvenih paleta. Vesic najavio kao moderan trg pre 2 godine ? Ej bre ljudi 2 godine. To je ostavku momentalnu.....
Dusan T
@lorenc Ostavka je moralan cin i ne moze se iznuditi. Ono sto bi gradonacelink morao da uradi je da zameniku gradonacelnika oduzme sluzbeno vozilo, te da mu ga vrati istog minuta kada tramvaji ponovo krenu. Mislim da bi to zamenika gradonacelnika najbolje motivisalo da nesto preduzme po ovom pitanju. Naravno, to samo ako je zamenik gradonacelnika zaista podredjen gradonacelniku, a ne obrnuto, jer cuo sam da je taj isti pokusavao da komanduje i Djindjicu.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.