Уторак, 03.08.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Историјски музеј Србије у згради Главне железничке станице

(Фото Д. Јевремовић)

Влада Србије усвојила је закључак по којем ће Историјски музеј Србије бити пресељен у објекат Главне железничке станице у Београду, који је и сам споменик културе од великог значаја, преноси Танјуг.

Историјски музеј се до сада налазио на три локације, што је отежавало његов рад и бригу о културно-историјском наслеђу, а пресељењем у нови објекат добиће могућност да своју делатност остварује на адекватан начин, наводи се у саопштењу владе. Након пресељења, сви запослени у музеју, депо, библиотека, радионице, изложбени простор и галерија налазиће се на једном месту.

Коментари14
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Alex Maric
Svaka cast na odluci. Bilo bi prelepo i da jedan deo posvetite Nikoli Tesli i drugim nasim naucnicima sa primerima njihovih pronalazaka i obnasnjenjima kakva mesta zauzimaju danas u nasim zivotima.
Vlada
Влада Србије усвојила је закључак по којем ће Историјски музеј Србије бити пресељен у објекат Главне железничке станице у Београду, који је и сам споменик културе од великог значаја, преноси Танјуг. Glavna železnička stanica zaslužuje mnogo više od zaključka Vlade. Vlade se menjaju, stanica je jedinstvena, normalno bi bilo da su u odlučivanje uključeni stručni ljudi, nezavisno od politike.
Radmila Mišić
Jutros na studiju B: direktorka Istorijskog muzeja Srbije (stručno lice) priča da je o "jedinstvenoj Žel. stanici" tako vođeno računa da još uvek nema ni centralno grejanje! Potrebno je napraviti dokumentaciju tj snimiti stanje unutrašnjosti (ne postoji dokumentacija!) pa onda raditi projekat unutrašnjeg uređenja. Kako smo se sramno odnosili prema svom istorijskom nasleđu u proteklih 70 godina, to je strašno!
M.
E pa Vlado imali su priliku decenijama unazad da odlucuju, ali nazalost nisu bili sposobni da donesu ni dve najprostije odluke. To kako su ostavili istu tu Zeleznicu stanicu, raspadnutu i unistenu kao i ceo taj kraj, odlika je vasih rukovodecih bivsih "strucnjaka" ï njihovih odluka. E sada kada je neko uzeo konacno da sredjuje sve to, nasli se duzebriznici poput tebe da se bune protiv svega sto se radi i sreduje, kao nije to dobro ili ti ne znam sta. Ma daj.
Stevan Simic
upropascen dobar prostor za zeleznicku stanicu, nije bilo potrebe da se izmesta jer je to funkcionisalo i olaksavalo narodu da mogu da putuju ili stignu u centar. sad je snalazenje sta smestiti u tu zgradu i da se opravda time projekat preseljenja. umesto celog troska bolje da su radili i ulagali puno vise na ekologiji grada vazduh, otpusne vode i ostalo zagadjenje itd
Vlada
Potpuno tačno, bez ikakve sire konsultacije zeleznicka stanica i prostor okolo je iskoriscen za stambene komolekse.Sad se nezna sta da se radi sa zgradom dok je stanica i zeleznicka infrastruktura u centru nepovratno izgubljena. Uz bolje planiranje stanica je mogla biti zadrzana i revitalizovana a prostor rasterecen . Sadce gradjani autobusima po zakrcenom saobracaju do stanica na periferiji . @ Maja i @Milos pokazite mi evropsku metropolu koja je svoju glavnu zeleznicku stanicu tako otpisala.
Maja
@Slobodan. Netacno i zlonamerno. Po toj logici bi se i dalje Srbijom vozilo 20 na sat. Za neupcene sledece godine ce se Srbijom voziti 200 na sat, skoro gotova brza pruga sa propratnom infrastrukturom do Novog Sada. Do Budimpeste i do Nisa u skorijoj buducnosti. Da ne nabrajamo sredjivanje Prokopa, Zemun stanice i stanice na Novom Beogradu vec gotove i u daljem razvitku. Plus regionalne pruge, lista dugacka. Auto-putevi itd. Samo neko zlonameran moze da òsporava ulozen trud i napredak.
Прикажи још одговора
Dante
Ako prostor dozvoljava, mislim da bi trebalo razmotriti grupisanje dva i više muzeja na istom mestu. Na primer, preseliti muzej Nikole Tesle iz zgrade u Krunskoj, ustanoviti muzej Milutina Milankovića u ovoj zgradi, itd.
Rade B. Stanković
Divna odluka, ... deca će i dalje imati interesovanje da nauče rimske brojeve; ...
Аноним
Не треба омаловажавати способности наше деце; за "учење" 5-6 симбола. Треба за то 5-6 минута. Уосталом, савремена деца само кроз "мобилни" и кроз интернет научила су неколико хиљада симбола а да и не знамо кад су то научили.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.