Isti graditelji i brojni probijeni rokovi – zajednički je imenitelj pešačkim mostovima, onom koji od prošlog maja spaja Savsko pristanište i Beogradsku tvrđavu i pasareli koja povezuje „Ada šoping mol” sa Adom Ciganlijom. Čukarički projekat je pre četiri-pet meseci premostio Paštrovićevu i Radničku ulicu i umesto da most bude prohodan u septembru 2020, što je bio prvi rok za završetak ne tako zahtevnog projekta, otvaranje je pomereno za 1. decembar. Jer, kompanija „Bauvesen”, izvođač radova na oba mosta, u međuvremenu nije ispunila ugovorom predviđene obaveze, a pošto se ni to nije obistinilo, na pragu zime određen je novi datum –15. mart, potvrdio je za naš list Peđa Petronijević, direktor kompanije „GTC Srbija”, koja je gradu donirala pasarelu od 100 metara vrednu 1,1 milion evra bez PDV-a. Ako ne bude novog kašnjenja, to znači da će biti potrebno bezmalo godinu dana da ta prečica profunkcioniše. Ona u Starom gradu ipak je bila složeniji posao i trebalo je urediti i javni prostor između Beton hale i restorana „Bela vista”, ali ni to nije izgovor da posao umesto za 420 dana bude okončan posle čak dve i po godine.
Zašto se kasni sa završetkom čukaričke pasarele?
– Korona objektivno jeste usporila radove. Onda kiša, sneg, te rade tamo, rade ovamo, sve to su bila opravdanja izvođača. Mi nismo po svaku cenu pritiskali da se završi. Ostalo je još malo toga da se uradi, da se postavi ograda i gazišta, liftovi rade i verujemo da će posao, uključujući i tehnički prijem, biti gotov na proleće – ističe Petronijević.
Gradnja mosta najavljena je 2017. godine, kada je postavljen kamen temeljac za prvi šoping mol na Čukarici „Ada mol” koji je otvoren u maju 2019. Istog meseca samo godinu kasnije otvoreno je gradilište pasarele i „Bauvesen” je imao 120 dana da završi projekat. Zašto se „okliznuo” i na ovom mostu i hoće li ga završiti u novom roku, juče nismo saznali u „Bauvesenu” jer nisu odgovarali na naše pozive.
Grad planirao, privatnik sagradio
Ideja o pešačkoj pasareli koja bi povezala Čukaričku padinu sa Adom Ciganlijom nije od juče niti je patent privatnog investitora kojem, istina, jeste pošlo za rukom da je i sagradi.
Grad je pre desetak godina imao naum da na taj način omogući brži i bezbedniji prelaz za pešake preko saobraćajno opterećene Radničke ulice, ali ga nije realizovao.
Pešački most pojavio se 2017. godine i u pobedničkom rešenju arhitektonskog konkursa za uređenje šireg područja Hipodroma, koje obuhvata i staru šećeranu i lokaciju bivšeg „Jugopetrola” u Radničkoj ulici. Reč je o 55 hektara prostorne kulturno-istorijske celine od izuzetnog značaja – Topčidera. Pobednički tročlani tim arhitekata Marija Krsmanović Stringeta, Anđelka Badnjar i Milena Kordić predvideo je pasarelu iznad Radničke ulice kojom bi pešaci sa Ade Ciganlije mogli da uđu u kompleks stare šećerene – planiran kao budući muzej industrije...