ponedeljak, 08.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 22.01.2021. u 12:12

Metro je kruna investicija u Srbiji

Krajem godine počinje izgradnja prve linije u Beogradu, od Železnika do Mirijeva
(Пиксабеј)

Ministar finansija Siniša Mali najavio je danas da će krajem godine početi izgradnja prve linije beogradskog metroa od Železnika do Mirijeva.

Mali je nakon potpisivanja zajedničkog memoranduma o izgradnji beogradskog metroa između Vlade Srbije, grada Beograda, kineske kompanije „ Power China” i francuskih kompanija Alstom i Ežis Rejl, rekao da su tim sporazumom definisana prava francuskih i kineskih kompanija koje će raditi na izgradnji metroa.

Kaže da će Francuzi raditi na elektromašinskog delu, dok će Kinezi izvoditi građevinske radove. Mali je naglasio da konačno počinje da se ostvaruje višedecenijski san i da će krajem godine početi izgadnja depoa na Makšikom polju čime kreće gradnja prve linije od Železnika do Mirijeva u dužini od 21,3 km, sa 21 stanicom.

Dodao je da će druga linija ići od Mirijeva do Zemuna u dužini od 19,2 km i da će imati 20 stanica, kao i da se radi na koncepciji treće linije koja će povezati sa BG vozom delove koje neće pokriti prve dve linije.

Podseća da su do sada rađene studije, veliki deo istraživanja, da je usvojen plan detaljne regulacije Makiškog polja i da se sada radi plan šinskih polja u Beogradu. Tom prilikom je u Palati Srbija predstavljena mašina, tzv. krtica duga 100 metara koja će već ove godine početi da gradi metro.

Mali je dodao da je potrebno 13 meseci da se sklopi, kao i da je ostlao još tri meseca da ta mašina bude završena. „Hvala predsendiku Vučiću na poverenju da se bavimo ovim projektom i da počnemo da ga sprovodimo krajem godine. Ovo je istorijski projekat za sve nas”, naglasio je Mali.

Memorandum o razumevanju za projekat Beogradsk metro ministar je potpisao, u Palati Srbija, sa direktorom JKP Beogradski metro i voz Stankom Kantarom, potpredsednikom grupe Alstom Filipom Delurom, generalnim direktorom u kompaniji Ežis rejl Olivierom Buvarom i predstavnikom kompanije „Power C hina” Šje Zidijem.

Prisustvovali su ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, zamenik gradonacelnika Goran Vesić, ambasador Kine u Srbiji Čen Bo i ambasador Francuske u Srbiji Žan Luj-Falkoni.

Izgradnja metroa u Beogradu je najkompleksniji projekat na Balkanu i krajem godine ćemo krenuti u njegovu izgradnju, rekao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.

Nakon potpisivanja Memoranduma o saradnji Vlade Srbije, Grada Beograda, francuske i kineske kompanije na izgrađi metora, Momirović je kazao da je jako ponosan što će srpska prestonica konačno dobiti metro.

Istakao je da je izgradnja metroa jako teška, te da je to razlog zašto se o njegovoj izgradnji toliko dugo priča. Momirović kaže da je sadašnja vlast preuzela tu obavezu da završi metro u što kraćem roku. Metro će, kaže Momirović, promeniti percepciju Beograda, biće bolje povezan sa dve linije, kasnije i sa trećom, ali i sa BG Vozom.

Momirović dodaje da će metro učiniti da Beograd postane čistiji grad, jer će mnogi koji žive po obodima grada ostavljati svoje automobile i metroom dolaziti u centar grada.

Ističe da osim metroa, u Srbiji se sprovodi još nekoliko važnih projekata, a to je građenje šest auto-puteva, izgradnja brze železničke pruge, povezivanje sa regionom, postrojenja za prečišćavanje otpanih voda...

Momirović kaže da će Srbija nakon svih tih projekata postati pravi lider na Balkanu. „Metro je samo kruna naših investicija”, zaključio je Momirović, prenosi Tanjug. 

 

 

Komеntari29
6222d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

maki
Treba biti pametan pri izgradnji. To cemo ostaviti buducim generacijama. Na zalost mi nemamo iskustvo ni sredstva. Zato treba se raspitati , ko ima metro , njihova iskustva. Jer izvodjac gleda samo svoj interes. Kako Budimpesta ima jedan od naj starijih metroa jos od 1896godine. Treba sa njima se posavetovati, nasta da se pazi? Metro u belom svetu povezuje obicno zeleznicku stanicu i aerodrum.
violeta
Hoce li neko nesto drugo da radi, ili cemo se samo vozati tamo amo metroom, putevima ,prugom ? Ima jos privrednih grana !
Миле Мрђеновачки
Моји прци су били сведоци увођеља електричног трамваја. Ја сам издвајао за самодопринос да би се "Трамвајем ушли у XXI век". За живота сам се наслушао како све паре иду у Београд, од истих оних који у њега дођоше, добише станове, канализацију...Али то није важно. Важно је што ја не видех и не чух да постоји усвојена Економсака, саобрачајна... студија да се уради оно што Београду треба - метро, да се повежу они што станују са послом где га раде. Зато мислим да је овај потез неаргументован и лош
Божидарко
Прва траса је требало да иде од Железника до Обреновца.
Filip N
Ako metro bude zasnovan na uskom koloseku ponovo ce se napraviti saobracajni kolaps.U Beogradu treba da se izvrši rekonstrukcija uskog koloseka i predje na šinska vozila sa širokom kolosekom,posebno na Novom Beogradu i svim delovima grada gde je to moguće.U starom delu grada, zbog užih ulica ostao bi uski kolosek.To bi zahtevalo i njihovu medjusobnu integraciju koja bi raznim rešenjima bila moguća.U mnogim gradovima EU tramvaji ulaze i u pešačke zone,sa malom brzinom!To je čak i atraktivno!!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja