ponedeljak, 08.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 21.01.2021. u 18:45

Stranke se u pismu ambasadama usprotivile izgradnji metroa na vodoizvorištu Beograda

Макишко поље (Фотографије: Б. Васиљевић)

U pismima ambasadama država čije će firme biti angažovane na izgradnji beogradskog metroa, o čemu će Vlada Srbije s njima sutra potpisati memorandum o razumevanju, tom poslu se usprotivila grupa stranaka i pokreta.

Protiv izgradnje metroa na vodoizvorištu Beograda su Grupa građana „Bitka za Košutnjak”, Narodna stranka, Pokret Slobodna Srbija, Srpski pokret Dveri, Građanska platforma i Pokret Oslobođenje.

Oni su u pismu upozorili da će taj projekat trajno uništiti Makiš, glavno vodoizvorište dvomilionskog Beograda.

U pismima se ukazuje da će se „istog trenutka nakon pada korumpirane vlasti poništiti ovakvi ugovori koji počivaju na pravnom nasilju i kriminalu nad građanima Srbije, njihovom imovinom i strateškim resursima”, navodi se u saopštenju o tome.

Pisma su poslata francuskoj kompaniji „Alstom”, beogradskom ogranku kineske kompanije „Power Construction Corporation of China Limited”, i ambasadama Francuske i Kine.

Predstavnik grupe građana „Bitka za Košutnjak” Dejan Jovanović je danas rekao novinarima da će poslati „oštrije” dopise firmama i ambasadama ukoliko ne dobiju odgovore na današnje pismo i podneti im dokaze da se projekat izgradnje metroa kosi sa ekološkim i drugim standardima.

Predsednica odborničke grupe Narodne stranke u Skupštini Beograda Marina Lipovac Tanasković je danas u izjavi novinarima ocenila da je metro projektovan tako da bi služio investitorima i političarima, uz ignorisanje ocena stručnjaka, a predstavnica Pokreta slobodna Srbija (PŠ) Sanja Stošić kazala da će izgradnja na Makiškom polju ugroziti snabdevanje Beograda pijaćom vodom.

Predstavnik Pokreta „Oslobođenje” Duško Kuzović je ocenio da se planom izgradnje metroa samo podiže vrednost privatnih investicija, dok je članica Dveri Radmila Vasić izjavila novinarima da je to štetan projekat i upozorila strane firme da im „ostaju negativne reference” zbog učešća u tome, prenosi Beta.

Danas je najavljeno da će predstavnici Vlade Srbije i kompanija „Alstom”, „Ežis rejl” i „Pauer Čajna” sutra potpisati memorandum o razumevanju za projekat „Beogradski metro” u čijem izvođenju će Francuzi biti zaduženi za elektromehaniku, a Kinezi za građevinske radove.

Procena je da će izgradnja metroa koštati više od 4,4 milijarde evra, od čega prva faza 1,8 milijardi evra. Radovi bi trebalo da počnu u drugoj polovini sledeće godine.

Studija koju je priredila kompanija „Ežis” predviđa da prva linija beogradskog metroa ide od Makiškog polja do Mirijeva (prva faza do Pančevačkog mosta) u dužini 21,3 kilometra sa 23 stanice, a druga linija od Mirijeva do Zemuna, duga 19,2 kilometra sa 20 stanica.

Komеntari10
fd8e5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

od A do S
Ako budemo cekali da oni dodju na vlast.kako su slozni,ko u klin ko plocu,metroa nikad biti nece.
aleksandar sarcevic
"Metro" treba graditi iznad Begrada, i opet nece nekom valjati .
Pregalac
Zašto ne reći da su se planiranoj trasi metroa kroz Makiško polje, dakle ne ideji gradnje metroa i ne tome da je on Beogradu potreban, usprotivile još neke organizacije i pokreti koji nisu navedeni u članku, kao i stručnjaci sa Rudarako-geološkog fakulteta.
Radovan Tmušić
E, dođavola! Sad ne valja metro- do juče je bilo što ne pravite metro. Mada prva linija nije baš neki spektakl- sve do Pančevačkog mosta (uglavnom) koristi trasu koja već postoji, uključujući i depo u Makišu. Koji tu postoji ko zna od kad (neko, valjda, zna, ali ja za 56 godina oduvek znam za ranžirnu stanicu Makiš). I sad, to ugrožava vodosnabdevanje, a ranžirna nije ugrožavala. I to u vreme kada se voda direktno pumpa iz Save i prečišćava, jer su potrebe Beograda za vodom, nažalost, takve...
Pregalac
Nije sporan metro, nego njegova trasa, Radovane.
Мали Ђокица
Иако се 20 година Београд "препрема" за метро још је рано. Прво да се врате у првобитно стање све улице које су намерно сужене. 1, Војводе Мишића која не само да није проширена због моста на ади него је и сужена. 2. Булевар краља Александра је са шинама трамвајским смањио проходност за 40-50%. 3.Вишњички булевар или улица има острво у средини за 4 коловоза. 4.Јужни булевар је сужен. И још бар 20 улица. Када се то доведе у првобитно стање нећемо сваког дана губити од 2 до 3 сата чекајући превоз.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja