ponedeljak, 01.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 18.12.2020. u 14:52 Dejan Aleksić
U ULICI CARA DUŠANA

Na kolovozu finiširanje, na trotoarima još ima posla

I dok je prethodnih meseci u toku ove rekonstrukcije bilo deonica koje su raskopane, bez majstora, stajale nedeljama, sada radnika ima na svakom koraku
(Фотографије: Небојша Марјановић)

Kada je reč o prestoničkim saobraćajnicama, smisao poslovice „Sve se može kad se hoće” trenutno se možda najbolje vidi u Ulici cara Dušana. Jer u njoj, kako koji dan odmiče, čini se, majstori se sve više trkaju i sa vremenom i sa zaostalim poslom koji se mesecima odugovlačio. I dok je prethodnih meseci u toku ove rekonstrukcije bilo deonica koje su raskopane, bez majstora, stajale nedeljama, sada u Cara Dušana radnika ima na svakom koraku. Ali, toliko je i posla zaostalo i nagomilalo se da, kako deluje, majstori ne znaju za šta pre da se uhvate. Da li za kompletiranje neuklopljenih trotoara, koji su nedeljama u takvom stanju, da li za finalne radove na šinama i izlivanje nedostajućih metara betonske podloge oko njih, da li za štimovanje nove kontaktne mreže i signalizacije ili za radove na ostatku kolovoza, uređenje šahtova i spojeva Cara Dušana sa okolnim ulicama.

Jer, upravo, svim ovim poslovima na više tačaka u ovoj ulici bavi se nekoliko grupa majstora. Prvi asfaltni sloj jeste konačno prekrio celu trasu koja se obnavlja. Ali, decembar je zašao u drugu polovinu, a ako je trenutna želja nadležnih da sve bude gotovo do kraja kalendarske godine, onda umesto trenutne trke u narednih petnaestak dana treba da usledi sprint na ovom gradilištu.

Jer u dobrom delu Cara Dušana treba da se nanese i habajući sloj asfalta, da se urede horizontalna i vertikalna signalizacija, da se završi postavljanje kontaktne mreže, da se okončaju svi betonski i drugi radovi oko tramvajskih šina. Dok na sve te poslove ne bude stavljena tačka, nema govora o puštanju u saobraćaj cele deonice kolovoza. Osim toga, da bi na potezu od Zoo-vrta do Ruzveltove konačno posle godinu i po u redovan režim bio vraćen javni saobraćaj, treba da se obave i završno čišćenje tramvajskih šina i finalne probne vožnje tramvaja.

Da je to sve u okviru finalizacije rekonstrukcije poteza od Ruzveltove do Tadeuša Košćuška, možda bi i moglo da se kaže da će naredne dve nedelje biti dovoljne za završno majstorisanje, ali ogroman nedovršen posao ostao je na pešačkim stazama i parking mestima.

Kako redovni prolaznici ističu, šest, sedam grupa majstora na ovim poslovima raspoređeno je duž Cara Dušana i ubrzalo „kockanje”. Ali, uređenje trotoara i parkinga od svih zaostalih poslova ipak ide najsporije. Još nisu do kraja kompletirani ni svi metri pločnika od Francuske do Kralja Petra, na deonici koja je već neko vreme puštena u saobraćaj, a znatno više ovog posla ostalo je od raskrsnice sa Kralja Petra do Tadeuša Košćuška.

Građani koji od muke, zbog nesnosnog odugovlačenja ove obnove, nemaju više želje ni da kude ni da kritikuju izvođače i nadležne u gradu, sve to okrenuli su na šalu.

– Tempo koji je ove nedelje ustanovljen govori nam da bismo možda čak i pre prolećne ravnodnevice imali završene trotoare i čitavu rekonstrukciju. Teško bi se to moglo nazvati nekakvim dostignućem, ali bolje mart nego maj – jedan je od komentara forumaša koji svakodnevno ovu rekonstrukciju prate detaljno i vrlo uspešno, poput svojevrsnog nadzornog organa.

Obnova saobraćajno-pešačkog poteza od Ruzveltove do Zoo-vrta počela je polovinom juna 2019. i, prema prvobitnim najavama, trebalo je da kompletno bude okončana pre tačno godinu dana. Ali, umesto toga, usledilo je silno probijanje ciljnih datuma i nizanje brojnih izgovora i opravdanja. I konstantno malo radnika. Donedavno.

Komеntari6
ad947
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

veselnik
"треба да се обаве и завршно чишћење трамвајских шина и финалне пробне вожње трамваја"... а МОРА да се уради и "пеглање" (брушење) нових шина и спојева, што због "хитности" пуштања у рад није урађено ни на Мосту на Ади. Нове поправке шина, искакања и ломови доњег построја трамваја у најави!
похвала
Политика у овој рубрици има све квалитетније текстове, ниво који очекујемо од ње.
Vlada
Stara narodna kaže da se "prase ne goji uoči Božića". Godinu i po dana radnika nije bilo ili ih je bilo svega nekoliko. Da li iko razmišlja kako je građanima?
Dule Astro
Sve, ali sve gradske rekonstrukcije / radovi su takve poslednjih godina. Prvo se detaljno, u dinar i u dan, predstave troškovi i rokovi i onda se sve to probija zbog "neucrtanih instalacija, lošeg vremena..." I onda, kada se stavarno prevrši svaka mera, svi radnici se premeste na jedno gradilište i urade onako kako je moralo da se radi sve vreme. Da je bar kvalitet na nivou - postojeće rekonstrukcije ne ulivaju poverenje što se tiče kvaliteta.
Budimir
Jedan radi a trojica gledaju gore nego u komunizmu , a hoce vece plate ?
veselnik
Radi se onako i onoliko koliko se organizuje!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja