U mnogim državama u svetu, među kojima je i Srbija, u radnjama i tržnim centrima danas, ali i tokom vikenda, će biti organizovana akcija „crni petak”, tokom koje će moći da kupuju robu sa popustima i do 70 odsto.
U Srbiji godinama pratimo ovaj svetski trend, ali ove godine kupovina na „crni petak” je u senci korone, pa se veruje da će se kupci više odlučivati za onlajn poručivanje robe.
„Crni petak” ove godine „dolazi” u nezgodnom trenutku za trgovce, jer su mnoge države, među njima i Srbija, primenile epidemiološke mere koje ograničavaju broj kupaca u prodavnicama, kao i radno vreme.
U tržnim centrima u Srbiji je skraćeno je radno vreme do 18 sati, ali prodavnice određenih brendova koje rade zasebno imaju uobičajeno radno vreme.
U pojedinim radnjama „crni petak” je već počeo ovih dana.
Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije kaže da će se videti u kojoj meri će se potrošači odlučiti za kupovinu sa popustima danas ali i predstojećeg vikenda imajući u vidu okolnosti, te da se može očekivati da će značajan broj njih robu kupovati onlajn.
„Svakako je ovo vid kupovine koji je popularan ali primedba potrošača i prethodnih godina bila je da popusti u Srbiji nisu baš onakvi kakvi su u drugim zemljama”, kaže Jovanović za Tanjug.
Ističe da je ova vrsta kupovina naročito interesantna mladima, odnosno da se oni sve više okreću onlajn kupovini.
Savetuje da budu oprezni i kupuju samo od registrovanih trgovaca i na legalnim sajtovima.