subota, 31.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
ponedeljak, 28.09.2020. u 20:15 Borka Golubović-Trebješanin
INTERVJU: SVETLANA BOJKOVIĆ, glumica

Pozorišta su najgore prošla u pandemiji

Zanimljivo je da su prvo pozorišta zatvorena, pre zvaničnog proglašenja vanrednog stanja. A poslednja su čak i otvorena, čak i posle kladionica, što me takođe nervira
(Фото А. Васиљевић)

Odnos majke i kćerke je komplikovan i pripada intimi o kojoj one retko žele da pričaju. On je na svoj način tabu tema. Vedrana Rudan poznata po svojoj britkosti, iskrenosti do kraja, ali u isto vreme i slobodi, razotkriva taj kompleksni čvor, u kojem niko nije kriv. Niti majka, niti kćerka...

Ovako za „Politiku” glumica Svetlana Bojković komentariše svoj novi scenski izazov: ulogu majke koju je tako slojevito ostvarila u predstavi „Dabogda te majka rodila” Vedrane Rudan u dramatizaciji i režiji Tanje Mandić Rigonat čija premijera je nedavno izvedena na sceni Ateljea 212. Predstava „Dabogda te majka rodila” donela je priču o odnosu između majke i kćerke, o životu i smrti, otuđenosti, nerazumevanju, nedostatku prave komunikacije...

‒ Svako te odnose vuče iz svoje porodice, od svoje majke, vaspitanja, odnosa prema svom detetu, tako da je to nešto što se prenosi s generacije na generaciju, sa određenim posledicama. U ovom slučaju koji donosi Vedrana Rudan u pitanju je sukob koji na kraju doživljava katarzu, ali tek posle odlaska majke sa ovoga sveta ‒ priča Svetlana Bojković.

Vaša junakinja: ostarela, bolesna majka, smeštena je u najluksuzniji i najskuplji dom za stare. Do samog njenog kraja niko ne veruje u njenu bolest. Zašto? Kako ste vi doživeli njeno stanje, odnosno sudbinu?

I ta majka takođe ima svoju biografiju, svoje detinjstvo, svoj odnos sa svojom majkom koja je bila dosta gruba prema njoj. Ona je dakle odrasla bez prave roditeljske ljubavi i podrške, tako da iz tih razloga nije ni bila u stanju da na svoju kćerku prenese to čega je ona bila lišena. Ta linija se zapravo nastavlja, pa zato i dolazi do sukoba između majke i kćerke koja je u bolnici. Zašto? Zato što i njena kćerka pati od nedostatka ljubavi prema majci, i majčine prema sebi. To je nešto što traje, što se nastavlja, od bake, preko majke, pa kćerke do unuke...

Ipak, pričama o odnosu majke i kćerke se lečimo. Koliko su nam ove sudbine bliske?

Bliske su, jer ako to nemamo u svom ličnom doživljaju, imamo u okruženju kod svojih prijateljica. Vrlo čest je sukob između majke i kćerke, nije to ništa retko. Nije redovno, naravno, ali je vrlo životno. Ljudi to prepoznaju.

Položaj žena u društvu je večna tema. Kakav je položaj balkanske žene u današnjem društvu, kako se on reflektuje na odnos majka-kćerka?

Nemam precizan uvid, ali mislim da i danas ima delikatnih situacija. Ne bih u tom kontekstu gledala Beograd kao paralelu, u kojem u velikoj meri žive emancipovane, uspešne žene sa svojim zavidnim karijerama u raznim branšama. Uglavnom se to zadržalo kod žena u manjim sredinama. Tu je sve ostalo isto i nekako nerazvijeno tako da smo daleko od neke ravnopravnosti.

Mesecima unazad živimo novo, neplanirano vreme. Da li je pandemija promenila nešto u vašem stavu, navikama...?

Pripadam onoj generaciji koja je bila dva meseca zatvorena u svojim domovima, tako da mi se u poslednjih šest meseci i te kako promenio način života. Hvala bogu, više nisu takve rigidne mere na snazi, ali u svakom slučaju promena je velika. I naravno, nije nimalo prijatna. Što je najgore, niko sa sigurnošću ne zna ni koliko će sve ovo trajati. Ono što je možda najgore, to su kontroverzne izjave Kriznog štaba i sve što smo posredstvom medija pratili. To je i nešto što uliva strah ljudima, a to je jako opasno. Može se biti oprezan i normalan, ali ne sa pozicije straha. Nadležni očigleno smatraju da je strah motiv za disciplinu, što je problematično dejstvo. To me je direktno nerviralo.

Sme li umetnik da zaćuti u ovim okolnostima novih vanrednih standarda?

Mislim da ne. Ljudi koji se bave umetnošću, svakako moraju da rade jer njihov talenat, njihovo životno opredeljenje, poriv za umetnošću je taj koji traži svoj prostor. Znači, moraš da radiš! To je ta tvoja nasušna potreba, isto kao što neko mora da piše, slika, komponuje, svira. To se naravno odnosi i na glumce. Međutim, u celoj ovoj situaciji čini mi se da je pozorište najgore prošlo zato što je to kolektivna umetnost koja se odvija pred publikom. A ono što je interesantno, prvo su pozorišta zatvorena, pre zvaničnog proglašenja vanrednog stanja. A poslednja su čak i otvorena, čak i posle kladionica, što me takođe nervira. Ali dobro, imali smo premijeru predstave „Dabogda te majka rodila”, publika je sedela na propisanom rastojanju, trećina kapaciteta sale Ateljea 212 je bila popunjena, publika je sedela sa maskama. Nemamo predstave na repertoaru svaki dan, šta ćemo dalje da radimo ne znam. Ipak, za pozorište se ne bojim, ono će nicati na raznoraznim prostorima, to je, takođe, čovekova nasušna potreba.

„Zlatne antene” za doprinos televizijskoj produkciji

Svetlana Bojković ovogodišnji je dobitnik „Zlatne antene” za ukupan doprinos domaćoj televizijskog produkciji, a priznanje će joj biti uručeno 30. septembra u Domu omladine Beograda na završnoj večeri FEDIS-a, međunarodnog Festivala drama i serija.

‒ Jako me je obradovalo ovo priznanje, posebno jer sam tokom 52 godine, koliko traje mog glumački rad, igrala u brojnim televizijskim dramama, a kasnije i u serijama. Taj moj opus je bogat, obiman i vrlo raznolik. Drago mi je da je neko to primetio, vrednovao i prijatno me iznenadio ‒ kaže Svetlana Bojković.

Komentari2
06944
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Sandro
Па где сте ви да изразите протест, дргови глумци?
Viki HR
Kako na neke vrijeme ne utječe. Gospođa Bojković izgleda jednako dobro kao u onoj predratnoj seriji "Bolji život" koju smo i u Hrvatskoj rado gledali. Nekad su serije bile puno bolje nego ove današnje. Moje veliko poštovanje gospođo Bojković.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja