nedelja, 25.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 24.09.2020. u 10:28 Milica Dimitrijević

Estetika rokenrola u likovnoj umetnosti

Izložba Saše Stojanovića „Neobjavljeno nebesko pecivo” od danas u galeriji Kvaka 22
„Двојност”, „Бољи сам од других”

Umetnik Saša Stojanović od danas pa do 1. oktobra izlaže svoje crteže u galeriji Kvaka 22. Objedinjeni pod naslovom „Neobjavljeno nebesko pecivo” oni su deo njegovih prepoznetljivih kritičkih osvrta na fenomene potrošačkog društva, a ujedno i poziv na obnovu komunikacije, jačanje solidarnosti i slobodu duha. Reč je o izboru radova koje je umetnika uradio u proteklih desetak godina koji do sada nisu predstavljeni u javnom prostoru.

Ova postavka, kao što piše Jelena Pavićević u pratećem kataloškom tekstu, predstavlja ideološki stejtement o kulturi i politici.

„Imajući u vidu nova razumevanja kulture druge polovine 20. veka, Stojanović sprovodi višemedijski koncept i izmešta vrednosti tradicionalizma, ističući ličnu ekspresiju kao vid direktne poruke koju upućuje posmatraču. Sprovođenjem imaginacije kreira se nova stvarnost u radovima, a time Stojanović podseća na važnost mašte koju bi trebalo očuvati uprkos refleksiji političke prozaičnosti; kroz takav pristup realnosti, pojedinac bi trebalo da insistira na slobodnoj misli, inicijalnoj ideji i volji za promenama”, navela je ona, dodajući da Stojanovićevi crteži prisvajaju estetiku prenetu iz rokenrola u likovnu umetnost.

Saša Stojanović (1968) diplomirao je slikarstvo 1997, a prepoznatljiv segment njegovog stvaralaštva čine i performansi realizovani tokom devedesetih i početkom dvehiljaditih, kao deo konteksta angažovane kritike dominantnih režimskih vrednosti da bi kasnije njegova oštrica bila usmerena protiv potrošačkog društva i neoliberalnog kapitalističkog društva. Stojanović je i autor plakata i omota za album „Sva sreća general voli decu” novosadske grupe „Obojeni program”. Takođe, likovno je opremio knjigu „Tri čvora na trepavici” Ljubivoja Ršumovića, dok je sa izdavačkom kućom „Klio” realizovao 2016. projekat „Gral biblioteka čuda”..

Komentari2
5b1f7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Контекст
У савременој цивилизацији - епохи глобализма, уметност као аутономна естетска форма, постала је потпуно безначајна. У потрошачком друштву сасвим је изокренут систем вредности. Логика капитала као водећа идеја глобализма, све своди на робу, чију вредност одређује тржиште. Таквом тоталитаризму подређене су све естетске форме и највише духовности. Ретко кога интересују дела Микеланђела, Леонарда Да Винчија, Бетовена, Моцарта, Пикаса... Човек глобализма је испражњен и погодан за манипулацију.
dzordz
ne poznam umetnika pa ne bih ni da komentarisem. zasmetalo mi je pominjanje rokenrola i umetnosti. rokenrol nema nikakve veze sa knvencionalnim umetnostima! ali ič! kod nas skoro i da nema rokenrola posle 1980. tek u tragovima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja