ponedeljak, 26.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 22.09.2020. u 22:00 Marijana Avakumović

Radnici na plaćenom odsustvu, „Fijat” najavljuje razvoj fabrike u Kragujevcu

Italijanski mediji su početkom ove godine objavili da će novi model „đardinijera”, koji će se proizvoditi u kragujevačkoj fabrici, početi da se prodaje 2022. ili najkasnije 2023. godine
(Фото Р. Крстинић)

Radnici fabrike „Fijat Krajsler automobili Srbija” biće na plaćenom odsustvu do kraja meseca, a iz centrale ove kompanije najavljuju razvoj pogona u Srbiji, što bi moglo da znači da planiraju proizvodnju novog modela automobila.

Pjetro Gorlije, izvršni direktor grupacije „Fijat Krajsler automobili” (FCA), poslao je prošle sedmice pismo delu zaposlenih u kojem je najavio i buduće planove za Srbiju.

– Kao što smo najavili 2018. godine, posle Italije i Poljske, uskoro će doći vreme da se najavi budući razvoj u našim pogonima i u Srbiji i Turskoj. Još pre dve godine smo u okbiru petogodišnjeg plana razvoja najavili da ćemo raditi na projektima i za druge zemlje u kojima smo prisutni– navodi se, između ostalog, u pismu koje je izvršni direktor grupacije „Fijat Krajsler automobili” poslao delu zaposlenih u EMEA grupi (obuhvata Evropu, Mediteran, sever Afrike, Bliski i Srednji istok).

Italijanski mediji su početkom ove godine objavili da će novi model „đardinijera”, koji će se proizvoditi u kragujevačkoj fabrici, početi da se prodaje 2022. ili najkasnije 2023, a debitovaće na Salonu automobila u Ženevi 2021. To je deo petogodišnjeg plana razvoja kompanije na koji se Pjetro Gorlije poziva u svom pismu.

Nebojša Mandarić, zamenik predsednika Samostalnog sindikata fabrike u Kragujevcu, kaže za „Politiku” da je pismo izvršnog direktora FCA dobra vest i za radnike „Fijata” i za Srbiju.

– Ovo je pozitivan signal našeg rukovodstva. Očekujemo da će se najava realizovati u narednom periodu. Ne mogu ništa detaljnije da kažem. Možemo samo da licitiramo o kom modelu automobila je reč i kada će početi proizvodnja – naglašava Mandarić.

Kada je reč o trenutnoj situaciji u kragujevačkoj fabrici, zamenik predsednika Samostalnog sindikata kaže da je u petak radila samo prva smena i da je od popodnevne smene počelo plaćeno odsustvo koje će trajati do kraja septembra.

– Obrazloženje rukovodstva za plaćeno odsustvo jeste usklađivanje proizvodnje sa potrebama tržišta. Saglasnost Vlade Srbije za dodatnih 80 dana plaćenog odsustva za zaposlene ističe krajem septembra. Nadam se da ćemo uskoro dobiti informaciju za dalje – kaže Mandarić.

Ljubodrag Savić, profesor Ekonomskog fakulteta, nije optimista. On smatra da od proizvodnje novog modela u kragujevačkoj fabrici nema ništa, podsećajući da se navršila decenija od najave novog modela.

– Ne bih rekao da je problem samo u tome. Problem je generalno sa „Fijatom” na svetskom tržištu, jer kao kompanija nije u dobroj poziciji. Ako je tako na svetskom tržištu, nije bolje ni na tržištu Srbije. „Fijatu” je ova korona došla kao „kec na jedanaest” u smislu da označe epidemiju kao nešto što je prepreka njihovim investicijama, to jest angažovanju. Mislim da oni polako gase paru u Srbiji. Održavaju onoliko koliko mogu da prodaju, a očigledno je da sve manje i manje mogu da prodaju. To je njihova strategija i je u redu iz njihovog ugla. Srbija ne može da se nada od „Fijata” da će biti bolje – kaže Savić.

Naš sagovornik procenjuje da će „Fijat” održavati status kvo još neko vreme, a potom izaći iz celokupne proizvodnje u Srbiji. Naravno, kao sve velike kompanije, oni očekuju da se nešto može promeniti na svetskom tržištu da bi oni realizovali svoje planove.

– Kao što vidimo, ništa se od toga ne dešava na svetskom tržištu pogotovo što tražnja opada, jer automobil nije proizvod koji se kupuje svaki dan i koji je neophodan, kao što je hrana. Tako da od njih nema dobrih vesti za Srbiju – zaključuje Savić.

Tokom prvih osam meseci 2020, prodaja automobila na svim svetskim tržištima doživela je dvocifren pad. Glavna tržišta na kojima je prodavan „fijat” 500 L, poput Italije, Španije i Francuske, beleže najveći pad tražnje za novim automobilima, koji je u aprilu išao i preko 70 odsto, da bi se posle juna spustio na oko 50 odsto.

Komentari10
348e0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

vojislav
Pravite auto i za srpskog kupca da nemoramo da dajemo stotine miliona za uvod krseva iz inostantva i da obnovimo kuoovinu novih vozila i onako je velicina srpskog trzista do 100 hilada vozila ali smo mi u 90% skromnih plateznih mogucnosti.Preporucujemm vozila iz segmenta A, za domaceg kupca zar nisu u Poljskoj svojeremeno pravili 126 p i Sijecento a ne dzipove?
Oktoberfest
TESLA akcija je ove krizne godine skočila 400%. Srbija se drži FIATa i benzinskog motora kao pijan plota. Mišljenja sam da proizvodnja u fabrici u Kragujevcu prestaje 2021. godine, a možda i već ove godine. Srbija uopšte nema strategiju prema preokretu u automobilskoj industriji i od straha od budućnosti je poput poslovičnog noja zabila glavu u pesak. Ustvari, noj nije glup da zabija glavu u pesak jer bi ga životinje-lovci rastrgnuli. To će se na žalost desiti srpskoj automobilskoj industriji.
Sindikalni aktivista
Ni rec o tome koliko je dinara to placeno odsustvo? Inace "Fijat" se ispravno pise "FIAT" - u pitanju je skracenica. To bi bar redakcija koja je jedna od retkih koja ima lektore, trebalo da zna.
Bečki Fijaker
Lektori znaju da se New York (novi Jork) treba prevoditi sa Nju Jork. Ali, ono šta je jednom u Srbiji pogrešno prevedeno - ostaje zaveka pogrešno, ali se vodi kao tačno! Mnoštvo je ovakvih primera, ali tu ne pomaže ništa...
Milan
Koncept "razvoja" evropske autoindustrije je apsolutno prevazidjen i bez ikakve sanse.U ofanzivi su azijski proizvodjaci hibrida i elektricnih auta za kojima kaska sva zapadna auto industrija izuzev Tesle,a ovo su samo pokusaji da se izvuku drzavne subvencije i odu na racune vlasnika i akcionera propalih giganta.
Nenad
Ako auto dobrog kvaliteta izlaze iz Kragujevca, boljeg nego iz Poljskog pogona ili Turskog, onda mislim da nemamo sta da brinemo.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja