Nadležnima već duže baš ne ide sa poštovanjem rokova koje zacrtavaju za najveće infrastrukturne projekte u gradu. Jedan od njih je i projekat obnove Karađorđeve i Savskog keja, započet u novembru 2018, a koji je prvobitno trebalo da bude okončan krajem januara 2020. Radovi na keju dobili su dodatni rok od 210 dana, odnosno do 1. septembra. I baš pre dve nedelje gradski oci pohvalili su se da Beograđani konačno mogu da uživaju na popločanom keju, a da će majstori do 15. septembra završiti uređenje dečjeg igrališta, zelenih površina, stepeništa i prilaznih staza i postavljanje mobilijara.
Ipak, ni posle dva produžetka, uređenje Savskog keja nije kompletno završeno. Posle oko 650 dana otkako je izvođač na terenu uveden u posao obnove Karađorđeve i keja, majstori su i dalje tu.
U danu kada je, prema najavi nadležnih od pre dve nedelje, trebalo da sve bude gotovo – kej je bio pod opsadom majstora. Nekoliko njih je uređivalo prilaznu stazu i zelenilo kod lifta za bicikliste podno Brankovog mosta, nešto dalje nekoliko njihovih kolega postavljalo je ivičnjake kod stepeništa između priobalja i trotoara u Karađorđevoj. Treća grupa majstora i jedna građevinska mašina obavljali su grube radove, čini se prepravke, kod drugog stepeništa na kome popločavanje još nije ni počelo. Posla još i te kako ima i na stepeništu, ali i u parternom delu kod zgrade Kapetanije.
Da tek treba da se dovrši ranije započeto ozelenjavanje ovog dela priobalja, svedoče i sveže dopremljene saksije sa cvećem i rastinje. To potvrđuju i kolica sa zemljom i izriljano zemljište na pojedinim delovima budućih zelenih površina. I klupe su stigle na kej, ali još nisu sve otpakovane i nameštene do kraja.
Da bi kej bio potpuno skockan, mora da se uradi i generalno čišćenje, ali i popravke onog što je već urađeno. Jer, na delovima uz ogradu keja sveže postavljena deking podloga je vidno oštećena. A na granitnim pločama šetališta su ogromni crni tragovi guma. Kako kažu sugrađani koji ovde svakodnevno šetaju, nije reč o bahatim vozačima kojima se ćefnulo da tuda prođu, nego o vozilima koja su dopremala opremu.
Uz sve to, na više tačaka keja i dalje ima građevinskog otpada, ali i građevinskog materijala.
Kada se sve ovo sabere, ne može se reći da je okončan projekat obnove Karađorđeve (od Brankovog mosta do Pariske) i Savskog keja od (mosta do Beton hale).
Kada su radovi počeli na jesen 2018, na građevinskoj tabli stajalo je da je rok za sav posao u okviru ovog projekta 425 dana. Ali zimus, nadležni su prvo probijanje tog roka, odnosno 210 dodatnih dana za kej, pravdali izdavanjem druge građevinske dozvole koja nije bila ista kao i ona za Karađorđevu i time što se čekalo rušenje ugostiteljskog objekta u tom delu priobalja. Letos je delovalo da će sav posao biti gotov i pre 1. septembra, ali onda je usledilo zatišje na ovom gradilištu i postalo je jasno da će i ovaj rok biti upitan. Na kraju ni dodatne dve nedelje nisu bile dovoljne.
Skejteri uništavaju plato ispod stubova mosta
Nedavno uređen prostor za predah u Karađorđevoj ispod stubova Brankovog mosta već sada nije u najboljem stanju. Na više mesta deking podloga na ovom platou je oštećena i odvaljena. Kako kažu sugrađani sa kojima smo razgovarali, tu se okupljaju skejteri kojima je primamljivo da izvode akrobacije po kaskadnim delovima platoa.