utorak, 20.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 15.09.2020. u 18:15 J. S. T.

Kretanje kroz grad treba da bude „zeleno”, brzo i povoljno

Beograd se pridružio porodici koju čini više od 5.000 gradova iz 50 država, koji skreću pažnju na važnost davanja prednosti pešacima, biciklistima, kao i javnom prevozu
Прoцeњује се дa ћe Бeoгрaд дo 2030. године имaти oкo 250.000 стaнoвникa вишe, штo ћe утицaти нa свe oблaсти живoтa у граду (Фото Н. Марјановић)

U našem gradu od sutra do 22. septembra biće održana Evropska nedelja mobilnosti, pod sloganom „Izaberi! Pokreni se!”. Kao i prethodnih godina, Beograd se pridružio porodici koju čini više od 5.000 gradova iz 50 država, koji skreću pažnju na važnost davanja prednosti pešacima, biciklistima, kao i javnom prevozu u kretanju kroz grad.

Tim povodom, gradonačelnik Zoran Radojičić istakao je da se prestonica Srbije, na našu radost, razvija velikom brzinom, ali da to sa sobom nosi rizike s kojima se suočavaju sve metropole. On je istakao procenu da će Beograd do 2030. godine imati oko 250.000 stanovnika više, što će uticati na sve oblasti života u gradu.

– Kako gradovi budu nastavili da rastu i razvijaju se, održiv transport postaće kompleksniji. Kretanje kroz grad danas ponekad može podrazumevati i stres, zagađenje i kašnjenja, ali i smanjenu bezbednost, nezdravo okruženje i slično. Zbog toga učimo od evropskih gradova i kroz primere dobre prakse primenjujemo rešenja prilagođena našoj prestonici, sve sa ciljem da kretanje kroz Beograd bude „zeleno”, brzo i povoljno – naveo je Radojičić, a prenosi Beoinfo.

Teži se ka sve manjem broju vozila na ulicama

Beograd prati svetske trendove u ovoj važnoj oblasti i narednih dana će gradonačelnik iskoristiti priliku da o realizovanim i planiranim projektima razgovara sa Beograđanima.

– Širi se pešačka zona u gradu i obnovljena su mnoga šetališta, spajamo biciklističke staze kako bi se povećala mogućnost da ljudi biciklima idu na posao, ulažemo u nove autobuse i nastojimo da rasteretimo linije na kojima se monitoringom utvrdi gužva. Sve to činimo sa ciljem uspostavljanja „zelene” hijerarhije saobraćaja, u kojoj kretanje automobilom kojim se vozi jedan čovek postaje neisplativo i nepotrebno – rekao je gradonačelnik.

Evropska nedelja mobilnosti je manifestacija koju je 2002. godine pokrenula Evropska komisija. Obeležava se svake godine od 16. do 22. septembra. Cilj je da se promotivnim manifestacijama i sprovođenjem najmanje jedne trajne mere održive urbane mobilnosti učini napor da se smanji korišćenje putničkih automobila i poboljšaju uslovi za javni saobraćaj, kretanje biciklista i pešaka.

Ciljevi strateškog opredeljenja gradova ka održivoj mobilnosti su favorizovanje nemotorizovanog prevoza u odnosu na automobilski saobraćaj koji koristi fosilna goriva, zatim smanjenje korišćenja putničkih automobila i njihova zamena javnim prevozom, biciklom ili pešačenjem, kao i poboljšanje uslova u gradu za javni saobraćaj, kretanje biciklista i pešaka.

Komentari4
47dcd
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dragan
To se naziva licemerje. Kakva podrška, kada izbegavaju svaku mogućnost da podrže bicikliste, seku drveće? Pre početka radova u ulicama od Vukovog spomenika do Kalemegdana bila je veoma snažna inicijativa da se, tokom rekonstrukcije, urade i obeleže biciklističe staze. U Cara Dušana još uvek rade, ne zna se do kada će, a biciklističkih staza, naravno, nema. Zaista nije jasno kakvi su drugi vidovi podrške biciklistima? Možda samo deklarativno?
Вазда мррзу
Нажалост, урбана мобилност не може да буде одржива. Број становника агломерација као што је Београд (као и многи други градови, значајно већи) расте непрекидно. Проширивање пешачких зона у централним деловима града неминовно ће привући још више људи који би волели да шетају, шопингују и кафенишу, што продукује још више људи у саобраћају у граду. Мобилност, саму по себи, неопходно је смањити, грађанима би требало омогућити да све своје потребе обављају у крају где станују, пешице.
Nemanja
Moj auto koji ide na TNG pravi izuzetno malo zagadjenje, gotovo kao automobili klase EURO 6. Dakle, smatram da bi trebalo da se automobilima koji zagadjuju preko standarda EURO 5 zabrani prolazak kroz siri centar grada i tako ce da se rastereti saobracaj. Jedva cekam da vozila koja dime budu skroz ukinuta. Sto se tice biciklistickih staza, retardirano je jer se nalaze na sredini trotoara kod Slavije i negde se nalaze na polovini trotoara (na Novom Beogradu npe), tako da nema mesta za pesake...
darkovozd
Tolke ulice rekonstruisaše i ni u jednoj ne napraviše pametne semafore koji mogu da prave zeleni talas. Zeleni talas (ako postoje odgovarajuća semaforska mreža) može da se podešava da bude prilagodjen automobilima ili autobusima, čak i biciklistima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja