petak, 23.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 15.09.2020. u 10:33 Brane Kartalović

Nelegalni taksisti i dalje voze u Kragujevcu

Ne želim da lomim preko kolena, ali neću ni da dozvolim da se problem neregulisanog taksi prevoza beskonačno razvlači, poručuje gradonačelnik Nikola Dašić
Један од ранијих протеста легалних таксиста (Фото Б. Карталовић)

Kragujevac – Kragujevački taksisti godinama muku muče sa nelojalnom konkurencijom, ali za nadležne imaju samo jedno pitanje – zašto se ne sprovode republički Zakon o prevozu putnika i gradska odluka o cenama u taksi prevozu. To pitanje nameravaju da postave i gradonačelniku Nikoli Dašiću, koji je u razgovoru za „Politiku” najavio da će odgovor stići brzo, u vidu prikladnog i efikasnog rešenja.

– Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju je donet novembra 2018, a gradska odluka je stupila na snagu januara prošle godine. Inspekcijske službe i komunalna milicija imale su dovoljno vremena da se uhodaju, ali na ulicama je i dalje haos. U gradu ima oko 150 nelegalnih taksista, niko porez ne plaća, a mi koji redovno izmirujemo sve obaveze ostajemo bez mušterija i prihoda. Zašto se iz saobraćaja ne isključe takozvani linijski taksisti koji ispred nosa otimaju putnike autobuskim prevoznicima. Koliko grad gubi novca zbog putnika koji ne kupuju karte i kome ovaj javašluk ide u prilog – pita Saša Marković, predsednik regionalnog centra Ugovorne privrdne taksi komore Srbije i član specijalnog tima vlade za sprovođenje zakona o taksi prevozu.

Da stvar bude gora, i pojedina taksi udruženja, suočena sa nelojalnom konkurencijom, rešila su da ne poštuju propise. U njihovim automobilima postoje taksimetri, ali ti uređaji više služe kao ukras, dok se prevoz putnika naplaćuju putem tableta i mobilnih aplikacija koji se ne pominju ni u zakonu, ni u gradskoj odluci. Tako je napravljen jaz među legalnim taksistima koji se bore za svaki dinar.

Registrovani taksisti su želeli da voze po propisanoj ceni, start 60 dinara, pređeni kilometar 50, ali su se odlučili za niže tarife kada su videli da nadležni ne žele da sankcionišu nelojalnu konkurenciju. Sada se taksisti međusobne bore za putnike kršeći gradsku odluku o cenama. Bio je to iznuđen potez, jer bi u suprotnom svi propali. Ko bi od toga imao korist, osim nelegalnih taksista i pojedinaca u gradskoj upravi koji ih iz nekih razloga štite – kaže Marković.

Osim što malo ko poštuje gradski cenovnik, u kragujevačkom taksi prevozu postoji i sijaset drugih nepravilnosti. Na ulicama ima više automobila i vozača nego što je propisano, brojna taksi vozila ne ispunjavaju zakonom definisane uslove, a ima i taksista koji ne poseduju sertifikate i licence koje izdaje lokalna uprava.

Iako je tek stupio na dužnost, gradonačelnik Dašić je rekao da će rešavanje problema u kragujevačkom taksi prevozu biti jedan od prioritetnih zadataka nove uprave.

– Ne mogu da znam zašto taj problem do sada nije rešen, ali vas uveravam da se nalazi na listi prioriteta nove uprave. Svojim saradnicima sam već dao određene instrukcije i očekujem da u najkraćem roku budem informisan o modelima koji su primenjeni u drugim velikim gradovima, kako bismo procenili šta je najbolje za Krgujevac. Ne želim da lomim preko kolena, ali neću ni da dozvolim da se problem neregulisanog taksi prevoza beskonačno razvlači. Prikladno i efikasno rešenje možete da očekujete već ove jeseni – poručio je Dašić.

Do pre samo dvadesetak godina u Kragujevcu je bilo jedva nekoliko desetina taksi prevoznika. Na početku tranzicije, kada su zatvorene velike fabrike, mnogi radnici bez posla su rešili da se okušaju u taksi prevozu, pokušavajući da zbrinu svoje porodice. Danas u gradu na Lepenici ima oko 850 taksista i svi bi mogli solidno da zarade da su gradske službe revnosnije u borbi sa onima koji ne poštuju propise.

Isključeno 20 vozila, napisano 90 prijava

Od 27. juna kada je u Kragujevcu proglašena vanredna situacija zbog drugog naleta korone, službenici Odeljenja za inspekcijski nadzor su uz asistenciju Saobraćajne policije izvršili 158 provera taksi prevoznika. Na ulicama je zatečeno 8 neregistrovanih taksista, kojima su, uz prekršajne naloge, vozila isključena iz sobraćaja.

Od početka godine iz saobraćaja je isključeno 20 vozila, a komunalna milicija je podnela 90 prekršajnih naloga zbog neuključenog taksimetra, navedeno je u prilogu koji nam je poslao Sekretarijat za inspekcijske poslove i komunalnu miliciju grada Kragujevca.     

Komentari5
c1203
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Aleksandar Marinkovic
Ne zelim da budem maliciozan,jedna statistika kaze da je vise od polovine Srba funkcionalno nepismena!Ovi komentari to i potvrdjuju.U stilu Ilije Čvorovica se tumaci kako se na sve strane radi klijentima o glavi(novčaniku)!Ovde niko ne trazi povlastice,nego iskljucivo postovanje zakona!Zelimo vece plate,bolji zivot?Porez mora da se plati,radnik mora biti prijavljen,cenu usluge ne prave taksisti,nego lokalne uprave!Na netu mozete proveriti cene za celu Evropu po gradovima,za jedan grad su iste!
Боро
Tkz. "nelegalni taksisti" su uglavnom radnici Zavoda Crvena Zastava, kojima je ova država, na prevaru, uništila tu istu fabriku, rastočila u delove i prodala u staro gvoždje, kao i celu ostalu Kragujevačku industriju. A voze, zamislite koga? Iste te radnike, svoje kolege, ostale bez posla i ostavljeni od društva, na ulici, da se samosnalaze. I oni to upravo i rade. Očekivao sam da prvi potezi nove vlasti budu borba protiv droge i narko dilera, i zelenaša, kojih u Kragujevcu ne nedostaje.
Саша
Нисаммзнао да су такаисти повлашћена класа.Нема ни квота за фризере, ни за зубаре, ни за продавнице, ни за механичаре па опет посла има за оног који ради како ваља. Ја бих препоручио да се укине ово квази мафијаштво звано таксизам, укину "дозволе" и људи омогући да сами бирају код кога ће. Па ко дере по ушима или не ради како треба нема шта да тражи у том послу. Памет у глабу људи моји.
bambi
A sta je to legalni taksista? Da li su legalni taksisti koji vam od Surcina do Terazija naplate kao od Surcina do Lisabona avionom?
Ivan
Legalni taksista je onaj koji plaća porez Drzavi i ne skuplja putnike po autobuskim stajalistima, pre autobusa! Registruj firmu, i budi taksista! Ne moze samo dobra volja i teraj Misko! Drzava gubi, grad gubi! Mora se stati sivoj ekonomiji na put!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja