ponedeljak, 30.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 03.09.2020. u 21:44 Olivera Milošević

Požarevac poverio prevoz šabačkoj firmi

„Ariva litas”, čija je ponuda odbačena, smatra da je bilo nezakonitosti u sprovođenju postupka javne nabavke i da je doveden u pitanje opstanak kompanije koja zapošljava više od 250 Požarevljana
(Фото А. Г.)

Požarevac – Nakon što je grad Požarevac objavio odluku o dodeli ugovora o poveravanju usluge gradskog i prigradskog prevoza na 15 godina po modelu javno-privatnog partnerstva firmi „Duga” iz Petlovače kod Šapca, koja je konkurisala u zajedničkoj ponudi sa „Kontinentalom” iz Kule kod Malog Crnića, požarevački prevoznik „Ariva litas” u znak protesta izvezao je u utorak svojih sedam novih autobusa na ulice tog grada.

Ovom polučasovnom vožnjom građanima Požarevca predstavili smo obnovljeni vozni park, a bila je to i prilika da se iskaže protest zbog nezakonitosti u sprovođenju postupka javne nabavke za javno-privatno partnerstvo u gradsko-prigradskom saobraćaju na teritoriji tog grada, navode iz „Arive litas”.

Ponuda ove kompanije, koja duže od sedam decenija vrši prevoz na teritoriji Požarevca, i koja je samo prošle godine u sređivanje autobuske stanice u tom gradu uložila oko dva miliona evra, odbačena je zbog toga što, kako je navedeno, ne ispunjava tehničke kapacitete tražene kroz javnu nabavku. Grad Požarevac u postupku javne nabavke očito ne vidi nikakve nezakonitosti. U obrazloženju se navodi da „Ariva” nije dostavila dokaze da poseduje sertifikate za integrisane sisteme, kao ni da raspolaže sa najmanje 25 autobusa na komprimovani prirodni gas (CNG), ne starije od devet godina već je ponudila prevoz autobusima na benzin i dizel gorivo. Ovaj uslov međutim, kako tvrde u „Arivi”, nije u skladu sa Studijom javno-gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji grada i projekatom javno-privatnog partnerstva, koje je usvojila Skupština grada Požarevca, a saglasnost dala i Vlada Srbije. Za razliku od javne nabavke, u tim dokumentima stoji da vozila kojima bi se obavljao prevoz moraju biti starosti do 10 godina i da mogu biti evro 1,2, 3, 4, 5, 6 ili na CNG pogon, tvrde u „Arivi”.

Ta kompanija je pre okončanja javne nabavke podnela zahtev za zaštitu prava, a kako nezvanično saznajemo, Republička komisija za zaštitu prava ponuđača donela je rešenje kojim se taj zahtev odbija kao neosnovan. „Ariva” se sada može žaliti na odluku o dodeli ugovora.

Kako „Politika” nezvanično saznaje, firma iz Petlovače jedina je privatna firma u Srbiji koja poseduje 25 autobusa na komprimovani prirodni gas.

Skupština grada Požarevca donela je u oktobru prošle godine odluku o pokretanju postupka javno-privatnog partnerstva sa elementima koncesije za obavljanje delatnosti javnog prevoza putnika na teritoriji grada. Potom je po narudžbini grada Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu uradio Studiju javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika na teritoriji Požarevca, nakon čega je izrađen i predlog projekta javno-privatnog partnerstva. On je usvojen u lokalnom parlamentu tokom maja ove godine, kao i predlog projekta o pokretanju postupka javno-privatnog partnerstva bez elemenata koncesije za obavljanje delatnosti javnog prevoza putnika na teritoriji grada. Javna nabavka raspisana je 18. jula i biće okončana tek zaključenjem ugovora, na šta saglasnost prethodno mora da da Skupština grada Požarevca.

Ovakva odluka, međutim, mogla bi da dovede u pitanje opstanak „Arive litas” u Požarevcu, gde radi više od 250 radnika. Gubitak posla u javnom prevozu mogao bi da uslovi otpuštanje većeg broja zaposlenih. Vest da dugogodišnji prevoznik u narednih 15 godina neće obavljati taj posao uznemirila je mnoge Požarevljane, sudeći po komentarima na društvenim mrežama. Najviše brige izazvala je upravo mogućnost da mnoge porodice ostanu bez ikakvih primanja, ali i neizvesnost u pogledu kvaliteta usluga prevoza u gradu.

Komentari3
92693
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

vox ex populi
Javni prevoz gotovo nigdje, osim možda u Indiji, nije isplativ, i živi na budžetu opštine. Uvođenje privatnog partnera-prevoznika 100% znači pad kvalitete usluga prevoza, jer njega osim profita ništa ne motiviše. A to znači: ukidanje neisplativih linija, ređi polasci zbog malo putnika koji koriste javni prevoz, i naravno, povećanje cena prevoza. Srećan vam put Požarevljani!
Шапчанин
Слично је било и у Шапцу, Зато је Дуга, пре извесног времена купила аутобусе на ТНГ и добила превоз у Шапцу, Значи, аутобуси који су били на царини у Шапцу, спремали су се за Пожаревац, Да ли ће сада, у Шапцу, угасити нерентабилне линије и пребацити аутобусе за Пожаревац?Овде су отворили доста нових линија, за по 2-3 путника а превоз се субвенционира из градског буџета. Дуга, до пре 6 месеци није ни имала аутобусе на ТНГ а држала је само пар приградских линија. Веза је чудо у сваком режиму опста
milovan
Pa Ariva je glavni prevoznik u Mancesteru i vise Engleskih gradova. Ima vise stotina autobusa,a nije dobar za Pozarevac.?? Mito radi a u Arivi toga nema.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja