subota, 24.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
subota, 29.08.2020. u 18:00 Snežana Kovačević

Kinezi zainteresovani za gradnju četvrtog mosta u Novom Sadu

Formalno je „upakovan” kao most obilaznica dug 2,4 kilometra sa statusom projekta od nacionalnog značaja. „Obilaznica” bi išla kroz sam grad, u produžetku Bulevara Evrope
(Фото С. Ковачевић)

Novi Sad – Kina je zainteresovana za izgradnju novog mosta preko Dunava u Novom Sadu, koji grad planira uz podršku republičke vlade. U poslednje dve nedelje, predstavnici kineske državne kompanije „Šandong hajspid” dvaput su bili gosti gradonačelnika Miloša Vučevića. Nastavljen je razgovor, kako je saopšteno iz Gradske kuće, o potencijalnoj saradnji na projektu izgradnje mosta sa obilaznicom.

Bio bi to četvrti most, uz Most slobode, Varadinski i „novi Žeželjev”. Formalno je „upakovan” kao most obilaznica dug 2,4 kilometra sa statusom projekta od nacionalnog značaja. „Obilaznica” bi išla kroz sam grad, u produžetku Bulevara Evrope.

Dunav bi bio premošćen kod Ribarskog ostrva i, preko, u Sremskoj Kamenici, pa vlasti naglašavaju značaj izgradnje četvrtog mosta, ne samo za rasterećenje saobraćaja u narastajućem gradu i za povezivanje puteva i oblasti, već i za uređenje novosadskog priobalja. O svemu tome, međutim, postoje i drugačija viđenja.

„Intenzivno se radi na stvaranju svih neophodnih uslova da izgradnja novog mosta u Novom Sadu bude završena u optimalnom periodu. Grad je maksimalno angažovan oko te teme”, kazao je Vučević nakon drugog sastanka sa „Šandongom” i napomenuo da će most moći da grade kompanije sa najbolje ponuđenim uslovima, ali je ujedno podsetio na prijateljstvo, niz projekta i dobre odnose između Srbije i Kine.

Inače, „Šandong” je radio na novom auto-putu „Miloš Veliki”, a najavljena je i saradnja na trasi Beograd–Zrenjanin i Zrenjanin – Novi Sad. Moguće je da bi u kineskom aranžmanu bile i finansije za novosadski most, s obzirom na to da je Vučević ranije izjavio da je o kreditu razgovarao sa ambasadorkom Čen Bo. Procena je da bi projekat koštao, kako je to jednom prilikom naveo, 15 milijardi dinara.

Za planirani most obilaznicu formirana je radna grupa sa lokalnim, pokrajinskim i republičkim predstavnicima, a prethodno je završen generalni projekat i javnosti je u junu pokazana maketa. Gradska skupština donela je odluku o izradi plana generalne regulacije mosta i taj dokument je odmah dat na rani javni uvid. U odluci piše: „Cilj izrade plana je detaljna urbanističko-arhitektonska razrada svih objekata koji će biti definisani generalnim projektom: mosta, pristupnih saobraćajnica i biciklističkog i pešačkog povezivanja sa okruženjem, kao i rešavanje saobraćajne povezanosti Telepa, Limana, kao i područja Kameničke ade i Ribarskog ostrva sa planiranim mostom preko Dunava, a u skladu sa smernicama utvrđenim Generalnim planom. Ovim bi se omogućila izgradnja novog mosta koji je od izuzetnog značaja za grad Novi Sad i AP Vojvodinu.”

Prigovore je na ranom uvidu podnela „Urbanistička straža” Društva arhitekata Novog Sada. Prema njima, ovaj most ne treba da posluži za povezivanje državnih puteva, već za to treba da se koriste obilaznice oko Petrovaradina, sa mostom preko Dunava u pravcu Kaća. Neprihvatljivo je da, kako kažu, pravimo auto-put kroz zapadni deo grada, odsecajući Telep, Novo naselje i jedan od najperspektivnijih delova za nova ulaganja – Jugovićevo. Traže i brisanje termina „teretnog saobraćaja”, ukazujući da u Generalnom planu nigde ne stoji da tom saobraćajnicom treba da ide teretni saobraćaj.

„Nama je alarm upalio taj tranzit, saobraćaj koji treba da ide kroz sam grad”, kaže nam Aleksandar Bede iz Društva arhitekata Novog Sada.

S druge strane, gradonačelnik je izjavio da to nije nikakav „auto-put” i da će se teretni saobraćaj i dalje odvijati preko „novog Žeželjevog mosta”, kao i preko još jednog – petog mosta koji se takođe planira u Novom Sadu i treba da bude deo obilaznice oko Petrovaradina.

Bojan Radojević, jedan od odbornika u Skupštini grada iz redova novopridošlog DSS-a nakon minulih izbora, misli da četvrti most u produžetku Bulevara Evrope nije u vrhu prioriteta.

„Možda su ipak važniji prečistač vode, izgradnja kanalizacije, pitanje zagađenja vazduha i individualnih ložišta koja na to najviše utiču, a ne kako tvrdi članica gradskog veća, saobraćaj. Sve to bi direktno i odmah bilo od pomoći građanima”, navodi Radojević.

Prema njegovim rečima, savremeni postulati saobraćaja u urbanim sredinama pokazuju da saobraćajnice i parkinzi privlače automobile. Umesto toga, smatra, treba raditi na širenju javnog prevoza, pa i uvođenju elemenata šinskog saobraćaja.

Komentari4
7d264
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

naivna
Milorade, kako ne razumes, nema sredstava. A privatna bransa jos nije razvijena- nemamo kapitalista.
Milorad
Mogle bi i naše firme da rade nešto u Srbiji ne samo kineske. Postali smo eldorado za kineze, dokle?
Nesvrstani
Možda je taj (5) peti.. preči i prije ga treba izgraditi,.. nego- (4) četvrti,..- Ili samo zamjenuti prioritete..-- a potom probijati tunel kroz Frušku Goru,..
Божа
Баш лепо што су заинтересовани, онда нека и плате изградњу, или то одраде за ђабака.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja