sreda, 30.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 13.08.2020. u 14:41 Dejan Aleksić

Trg republike miruje

(Фото Н. Марјановић)

„Kocke sa Trga republike biće ponovo vađene u narednih 12 meseci zbog postavljanja tramvajskih šina.” Ova rečenica prethodnih dana izazvala je prilično burne reakcije nadležnih u gradu, medija, javnosti... Sve bi bilo u redu da ona i postoji u tekstu „Ponovo skidaju kocke – sada zbog šina” objavljenom u ponedeljak u „Politici”.

Ali, ne postoji. Povod da se senzacija napravi od nečeg što nismo napisali dala je reakcija, odnosno pokušaj demantija, na naš tekst koji je u ponedeljak objavila Direkcija za građevinsko zemljište na svom sajtu. Ona se u svom saopštenju pozvala na tvrdnju koja u tekstu ne postoji – da će se u narednih 12 meseci početi sa postavljanjem tramvajskih šina na liniji 1 od Slavije do Kalemegdana.

Razlog za naš tekst bio je tender koji je Direkcija raspisala, a koji se tiče izrade tehničke dokumentacije za širenje pešačke zone oko Knez Mihailove, koja podrazumeva i ugradnju ranije usvojenog idejnog rešenja tramvaja duž poteza Slavija – Kalemegdan.

U našem tekstu koji je obrađivao ovu temu sintagma „12 meseci” jedino se pominje u rečenici „Kada se svi ovi poslovi saberu, jasno je da samo majstorisanje na potezu Vasina – Uzun Mirkova sigurno neće krenuti u narednih 12 meseci”.

Najavili smo da će, kada na terenu zaista bude krenula ugradnja tramvajskih šina za liniju 1, morati da se vade kocke na Trgu kako bi te šine bile i postavljene. Njihovu ugradnju i vraćanje tramvaja 1 „Politika” nije izmislila, već se pozvala na najave nadležnih. Dovoljno je da se na „Guglu” ukucaju pojmovi „tramvaj 1” ili „tramvaj od Slavije do Kalemegdana” posle čega pretraga izbacuje brojne vesti, odnosno najave nadležnih o vraćanju ovog tramvaja i studijama koje ukazuju da je njegovo vraćanje opravdano.

U tekstu objavljenom u ponedeljak mi smo samo spojili te najave, zvanične odgovore Direkcije na temu tehničke dokumentacije za dalje širenje pešačke zone i izveli jedini logičan zaključak – da ako nadležni planiraju da vrate tramvaj 1, moraće ponovo da vade kocke na Trgu. A, rok kada će se to raditi nismo navodili.

Trn u oku, čini se, bila je rečenica da će za Trg republike biti potrebna treća sreća, odnosno da će se po treći put vaditi kocke zbog planiranog tramvaja. Nije samo jasno zašto su tek sada nadležni reagovali jer je pre oko godinu i po dana, u toku rekonstrukcije Trga, „Politika”, opet prva i opet na osnovu odgovora Direkcije, objavila da ta obnova ne podrazumeva ugradnju šina i da će se to naknadno raditi.

Problem je očigledno ovih dana nastao zato što su prethodnih godina nadležni mnogo najavljivali, kada je reč o širenju pešačke zone u centru i vrsti javnog saobraćaja preko nje, ali na terenu te najave, odnosno projekte nisu sinhronizovali. Da jesu, ne bi se kretalo u rekonstrukciju Trga dok se ne donese zvanična odluka da li će se definitivno vraćati tramvaj 1 čije idejno rešenje se pominje u aktuelnom tenderu Direkcije.

Kako bi stišali buru zbog vađenja kocaka na Trgu koje će ugradnja šina svakako zahtevati, a na šta upućuje i pomenuti tender, nadležni su prethodnih dana ukazali da tramvaj 1 trenutno nije prioritet, da će se tražiti najbolje rešenje kada je reč o mobilnosti u pešačkoj zoni, pa čak i da odluka o povratku „jedinice” još nije zvanično doneta. Da gradski oci naprasno odustanu od godinama najavljivanog povratka ovog tramvaja, čini se, najviše je uticala izjava predsednika Srbije Aleksandra Vučića koji je pre dva dana ocenio da novo raskopavanje Trga, kao ni šine preko njega nisu potrebni.

Obustavljen tender za tehničku dokumentaciju

U istom danu kada je Aleksandar Vučić, predsednik Srbije, ocenio da novo kopanje Trga republike nije potrebno, na portalu Javnih nabavki grada Beograda, Direkcija za građevinsko zemljište obustavila je tender za izradu tehničke dokumentacije za proširenje pešačke zone Knez Mihailove (potez Vasina – Uzun Mirkova, sa delom Ulice kralja Petra i Akademskim trgom, sa izradom idejnog rešenja tramvaja duž poteza Slavija – Kalemegdan). Ta javna nabavka bila je i povod za pisanje teksta „Ponovo skidaju kocke – sada zbog šina”.

U obrazloženju odluke o obustavi tendera Direkcija navodi da je razlog za to što još nije okončan postupak javne nabavke čiji su predmet arheološka istraživanja na području šire zone Knez Mihailove ulice.

– Od rezultata tih istraživanja će direktno zavisiti i način izrade tehničke dokumentacije koja je predmet ove javne nabavke, te nije celishodno u ovom momentu ugovarati predmetnu uslugu – navodi se u obrazloženju i dodaje da ove godine javna nabavka za proširenje pešačke zone neće biti ponovo raspisivana.

Komentari5
3bc92
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dule Astro
Dejane Aleksiću, svaka čast na iznošenju činjenica. Bravo.
srbad
Znaci oni demantuju a ipak ce uraditi.
Бранислав Станојловић
Нажалост и то политичко име наденуто Позоришном Тргу мирује.
Minja
Zaista, možda bi Pozorišni trg bio naročito u ovom trenutku primereniji naziv, jer mi više nemamo Republiku, a zemlja nam sve više liči na pozorište!
Вођа Дикан С. Пенава
Како не схватате? Идеја да се трамвајем повеже Славија са Калемегданом уопште не мора да подразумева да се једва-уграђене коцке на Тргу Републике поново ваде зарад постављања трамвајских шина. Како то да нисте чули за трамвај на гуменим точковима? А најновије, за хибридни трамвај, који делом трасе вози по челичним шинама, а делом трасе вози по асфалту, бетону, калдрими, и то без шина, на гуменим точковима који се хидаруликом извлаче и активирају електронски, чим престану шине? Е, о томе је реч!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja