četvrtak, 29.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 12.08.2020. u 22:00 Jelica Antelj - Ivana Albunović

U trgovinama se najviše prodaje jeftiniji školski pribor

Jedno američko istraživanje pokazalo da sve više ljudi kupuje u radnjama „za dolar”, a ove godine je manji i budžet za nabavku pribora
(Фото EPA/Everett Kennedy Brown)

Kako će izgledati prvi dan škole, pitanje je koje verovatno najviše zanima roditelje u Srbiji, ali odmah zatim nameće se i drugo podjednako važno – šta je potrebno nabaviti od školskog pribora. I ove godine, bez obzira na vanredne okolnosti, trgovci su na vreme istakli ponudu, rafovi su puni, a prodaja je, nezvanično saznajemo, u prve dve nedelje povećana za čak 15 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Kupuju se za sada najviše jeftiniji artikli. Kako kažu u „Lidlu” koji je školski pribor i prateći asortiman ponudio od početka avgusta interesovanje kupaca je odlično, posebno za artikle sa nižim cenama što ukazuje  da su pripreme za školu počele.

U „Delezu” ističu da su njihovi hipermarketi zbog novonastale situacije ove godine ponudu upotpunili dodatnom elektronskom opremom koja će učenicima biti potrebna za obrazovne aktivnosti, pa su u ponudi  laptopovi, računari, štampači, slušalice, tastature, magnetne table.

I u kompaniji „Metro keš end keri Srbija” kažu da beleže veliko interesovanje za školski pribor i prateći asortiman i ove godine.

– Okolnosti su drugačije, ali školski pribor je deci potreban u svim režimima nastave. Omogućili smo široku ponudu, u kojoj imamo i elektronske uređaje potrebne za onlajn nastavu – kažu u ovoj kompaniji.

Školski sistemi širom sveta traže načine kako da ponovo otvore učionice i bezbedno dočekaju učenike.  Ono što se svuda podjednako menja je kupovina školskog pribora. Najnovija studija američke kompanije za mobilno oglašavanje „Ed koloni” pokazala je da i učenici i roditelji već sada menjaju navike kupovine. Štedljivost je, kažu, zajednička reč za sve jer je sve više onih koji najviše proizvoda kupuju u radnjama „za dolar”. U odnosu na prošlu godinu 10 odsto više kupaca će za kupovinu ovih proizvoda potrošiti manje od 500 dolara. Studija je pokazala da je na listi osnovnih artikala i zaštitna oprema, poput maski kao i sredstava za higijenu. Interesantan je podatak da je 21 odsto ispitanika na listu proizvoda dodalo i kupovinu kancelarijskog nameštaja za kućne uslove, budući da će mnogi i ove školske godine pohađati nastavu onlajn. Trećina anketiranih je rekla da će kupiti i novu elektroniku i sve uređaje koji mogu da poboljšaju iskustvo virtuelnog učenja. Iako je tokom karantina i generalnih preporuka da se izbegavaju okupljanja mnogo kupaca prešlo na internet kupovinu, sada se to malo menja. Internet kupovina jeste dominantna, ali sve je više potrošača, navode, koji kažu da su se uželeli kupovine „uživo” i da je priprema za novu školsku godinu prilika da odu do prodavnica.

– Od prošle godine, udeo kupaca koji više vole da kupuju u trgovinama, opao je samo za tri odsto. Većina kupaca koji se pripremaju za povratak u škole (66 odsto) i ubuduće će nabavljati sve potrebno preko interneta i uglavnom će tražiti dostavljanje na kućnu adresu. Iako ima i dalje onih koji prednost daju kupovini i prodavnicama, onlajn naručivanje, posebno preko mobilnih telefona, omiljeno je. Čak 59 odsto kupaca nabavlja proizvode naručujući preko mobilnih telefona, računara šest, a tableta pet odsto. Trendovi koji se sada posmatraju tokom ovog, drugog najvažnijeg perioda za trgovce u godini, mogu već sada poslužiti kao model za ponašanje potrošača tokom novogodišnjih praznika, navode u istraživanju. Utisak je da će se ovakvi trendovi u trgovini zadržati dugo.

– Kao što je pokazalo ovo istraživanje,  pandemija ne utiče samo na to kako ljudi kupuju – sa sve većim naglaskom na mobilnim uređajima – već i na ono šta planiraju da kupe. Pokazalo se da trgovci imaju dobre strategije za privlačenje ljudi baš u trenutku kada su oni spremni da troše, navodi se u ovom američkom istraživanju koje prenose tamošnje organizacije za zaštitu kupaca.

Komentari1
86004
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

aнђелка
Из овог чланка сазнали смо неке детаље-шта и где Американци купују за школу,колико троше и у ком проценту наручују преко телефона,рачунара и лаптопова.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja