četvrtak, 13.08.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 16.07.2020. u 12:03 Dejan Aleksić
U KARAĐORĐEVOJ

Raskopavanje novog trotoara zbog proširivanja

Građane iznenadilo što su majstori razgradili deo staze koja je prošle godine sređena u delu ulice uz Savski kej. – Urbanista Marko Stojčić uverava da je reč o ranije planiranim radovima i da je dosadašnji pešački koridor bio privremeno rešenje
(Фотографије: Д. Алексић)

Ko god je bar malo čitao epsku poeziju, sigurno se seća stihova „More Marko, ne ori drumova, more Turci, ne gaz’te oranja” iz pesme „Oranje Marka Kraljevića”. U slučaju aktuelnih infrastrukturnih radova u prestonici moderni Marko Kraljević su izvođači radova koji od novembra 2018. uređuju Karađorđevu i Savski kej. Oni nisu „zaorali” drum koji su prošle godine uradili u Karađorđevoj, ali jesu raskopali dobar deo trotoara koji je pre nepunih godinu dana urađen. Reč je o delu pešačkog koridora uz Savski kej, preciznije o delu koji je planiran za pristajanje turističkih autobusa. Skidanje novih ploča i ivičnjaka, očekivano, neprijatno je iznenadilo deo građana. Ali, ovde nije reč o prepravkama loše urađenog posla, nego o planiranom poslu, tvrdi gradski urbanista Marko Stojčić.

– Trotoar koji je tu urađen bio je privremeno rešenje, da pešaci ne bi gazili po zemlji. Pošto su se radovi u Karađorđevoj izvodili kao jedan projekat, a na keju se izvode u okviru drugog, svakako je bilo u planu da taj deo trotoara bude proširen kada se radovi budu izvodili na keju. I to upravo u delu gde se uređuje stepenište ka keju. To proširivanje trotoara ne zahteva nikakve dodatne troškove jer je posao bio unapred planiran i koristi se isti materijal – uverava Stojčić.

Radovi u Karađorđevoj i na keju, koji su počeli krajem 2018, izvode se skoro 600 dana, a planirano je da budu okončani do 1. septembra. Kada su krenuli, na gradilišnoj tabli pisalo je da je ukupan rok za obnovu Karađorđeve i keja 425 dana što je trebalo da bude krajem ovogodišnjeg januara, ali upravo početkom godine nadležni izlaze sa iznenađujućom informacijom da će se kej raditi do 1. septembra, odnosno još 210 dodatnih dana. Pravdali su se da to nije novi rok za ceo projekat, već da je Karađorđeva završena, a da je reč o drugom delu projekta. Uređenje keja, tvrdili su, nije moglo da ranije bude započeto zbog rušenja ugostiteljskog objekta (posao okončan u oktobru 2019), ali i zato što se čekala druga građevinska dozvola koja nije ista kao ona za Karađorđevu. Kada se sve sabere, projekat rekonstrukcija Karađorđeve i Savskog keja (za koji je svojevremeno i Direkcija za građevinsko zemljište u odgovorima našem listu isticala da je oročen na 425 dana), biće okončan u najboljem slučaju posle oko 650 dana.

Radovi u Karađorđevoj i na keju, započeti u novembru 2018, izvode se skoro 600 dana, a planirano je da budu okončani do 1. septembra 

Ali, ako se pogleda trenutno stanje na terenu, i to je, čini se, upitno, jer na keju ovih dana gotovo da nema nijednog majstora, što je česta slika bila i ranije, kada je reč o ovoj rekonstrukciji. Na pitanje da li je razlog za manje majstora na terenu situacija sa virusom korona, glavni gradski urbanista potvrdno odgovara.

– Stalno smo u kontaktu sa izvođačima. Istina, na keju je trenutno manje majstora, ali tako je odlučeno jer isti izvođači trenutno rade na nekoliko lokacija u gradu pa su rešili da fokus trenutno bude na onim gradilištima gde radovi više utiču na pešake i saobraćaj. Ali, svakako za kej ostaje rok 1. septembar, eventualno prvi dani septembra – ističe Stojčić.

Ipak, pre desetak, petnaest dana činilo se da postoji šansa da kej bude završen i pre 1. septembra jer je bilo dosta majstora, ubrzano su se polagale ploče i uređivale zelene površine. Ali, to je naglo usporilo i broj majstora je odjednom pao. Oni su, čini se, preusmereni na obnovu Ulice cara Dušana (još jedan projekat gde su raniji rokovi probijeni), ali i na rekonstrukciju i proširenje Bulevara patrijarha Pavla, mada sugrađani koji prolaze svakodnevno ovim bulevarom navode da ni tamo brzina radova nije za pohvalu.

Radove na sve tri ove lokacije izvodi konzorcijum čija je jedna od glavnih članica „Energoprojekt”.

Na keju je trenutno manje majstora, ali tako je odlučeno jer isti izvođači rade na nekoliko lokacija u gradu pa su rešili da fokus trenutno bude na onim gradilištima gde radovi više utiču na pešake i saobraćaj

Još dva mesta za turističke autobuse

Na granici keja i Karađorđeve gde se trenutno razgrađuje i širi trotoar prošle godine urađena je niša za turističke autobuse. Tada je uređen prostor za tri takva autobusa, ali kako kaže Marko Stojčić, na zahtev turističkih poslenika biće osposobljena još dva dodatna mesta.

Ako su oštetili građani, grad tu ne može ništa

Zvanično su radovi u samoj Karađorđevoj završeni početkom godine, a nezvanično tek nedavno kada je u Karađorđevoj ispod Brankovog mosta urađen plato sa zelenilom i prostorom za odmor. Ali, tek što je završen, plato je i oštećen. Pojedini njegovi delovi su išarani, a pojedini dekorativni elementi odvaljeni. Na naše pitanje da li grad ima rešenje za to, Stojčić odgovara da grad ništa ne može ako su to oštetili građani. Može da reaguje samo ukoliko je izvođač loše uradio. Ipak, u ovom slučaju, čini se, krivica nije na izvođaču.

Komentari12
e85b9
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

goran.s
Za "privremeno resene " je bilo dovoljno uraditi tanak sloj asfalta a ne postavljati kamene kocke. Ne lazite vec planirajte bolje i ne jurite za naslovnicama.
Citalac
Ima manje majstora zato sto su ih prebacili na druga gradilista koja vise uticu na pesake???? Zasto dozvoljavate da izvodjac radi na dva gradilista na koje ne moze da posalje dovoljno radnika u trenutku nego presipate, sad se cudimo sto svaki posao kasni.
каљуга
Труде се и ако тако наставе превазићи ће трајање изградње оближње пасареле - две и по године! Треба то убележити у београдске анале, не поновило се.
Minja
Mene je zaiste sramota dok ovo čitam. NIŠTA ali NIŠTA nisu mogli iz cuga ovi da urade. Čega god da su se prihvatili upropastili su. Jer imaju diltetante koji rade za njih i jer je u njihovom interesu da stalno grade i razgrađuju i tako namiču sebi prihod, a o održavaju postojećeg nema govora. Na tome nema zarade. Sramota. U drugoj zemlji bi za ovakav promašaj neko izgubio posao.
komentar
Hocete li se vec jednom izvuci iz Savamale i Karadjodjeve ul da jos negde nesto uradite od nasih para od poreza ? Beograd nije samo to i ev. mostovi preko reka ! Svi funkcioneri treba malo da zive i na Labudovom Brdu, Karaburmi, u Rakovici ili Brace Jerkovic, a ne samo na Vracaru i Starom gradu ! Da malo ,,prosire vidike !,,

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja