sreda, 12.08.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 09.07.2020. u 20:00
ISHRANA

Letnji ukusi za manju kilažu

S obzirom na to da su temperature napolju jako visoke, trudite se da vam jela budu brzo pripremljena, ali zdrava
(Фотографије Пиксабеј)

Gladovanje nije način da trajno izgubite kilograme i izgledate lepo u novom kupaćem kostimu. Ne. Umesto toga, razmišljajte o zdravoj, manje kaloričnoj, letnjoj hrani i potrudite se da svaki dan „sagorite” više kalorija od unetih kroz pojačanu fizičku aktivnost. To je suština, jer je u ovo vreme veoma lako napraviti pravu kombinaciju niskokaloričnih nutritivno vrednih namirnica.

Jaka jela koja su nas „grejala” u hladnijem delu godine i davala nam snagu sada ne izgledaju tako privlačno, što je odlična vest za vas koji želite da zdravo smršate. Izađite iz vrele kuhinje i pođite u prvu radnju, na pijacu ili hipermarket i pronađite te lagane, osvežavajuće namirnice i napravite nešto lepo, zdravo i lagano, u letenjem fazonu.

Sada je pravo vreme da istražujete ukuse, da učite i prilagođavate se sezoni i izgubite po koji kilogram. Pomorandže i jabuke su tu cele godine, pa jedite maline, lubenice, ribizle, kupine, šljive, zeleno povrće, paradajz, krastavac, paprike… S obzirom na to da su temperature napolju jako visoke, trudite se da vam jela budu brzo pripremljena, ali zdrava. Evo nekoliko zdravih, a brzih rešenja za osveženje:

1. Rashlađena čorba: skuvajte laganu povrtnu čorbu i pustite da se rashladi, umesto da je jedete vrelu. Na primer čorba sa krastavcima i mirođijom ili čorba od tikvica itd. Bilo kako bilo, čorba je zdrava, jer podstiče rad creva, dakle pomaže kod problema sa zatvorom, a oskudeva kalorijama.

2. Lubenica: idealna kombinacija slatkog, vodenog ukusa, po mogućnosti rashlađena. Sjajno hladi i osvežava.

3. Grilovano povrće: sad je idelno vreme da vaš roštilj „ugleda” nešto što nije meso. Probajte grilovani luk, paprike babure, šargarepe, plavi patlidžan, šparglu, tikvice, brokole… Možete grilovano povrće kombinovati sa raznim salatama i uživati u kompletnom obroku.

4. Salate: one su najbrži način da napravite obrok, a ni o kalorijama ne treba trošiti reči. Recepata ima koliko želite, a sve zavisi od ukusa koji preferirate. Uzmite povrće, operite i isecite, možete ubaciti i nemasni sir, nekoliko sečenih badema ili lešnika i neki preliv i začin i uživanje može da počne. Kao desert ili užinu probajte neku novu voćnu salatu, sad imate veliki izbor voća, pa napravite vaš miks.

5. Napici: u ovo vreme najbolje je da izbegavate industrijske napitke krcate šećerom i praznim kalorijama, kao i alkohol. Imate sokovnik ili multipraktik? Odlično, napunite ga voćem i pripremite voćne sokove ili smutije ili šejkove. Vodu unosite u većim količinama u odnosu na hladnije vreme.

Jasna Vujičić, nutricionista

www.nadijeti.com

Komentari0
4242e
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja