četvrtak, 06.08.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 07.07.2020. u 11:54 Dejan Aleksić

Vratila se „dvadesetosmica”

Ovu staru liniju nadležni prošlog proleća ukinuli privremeno, a onda u novembru i trajno. – Posle višemesečnog protestovanja udruženja građana „Vratimo trolu 28”, trolejbus od juče konačno na trasi
(Фото: Д. Мучибабић)

„Vratila nam se napokon naša ’dvadesetosmica’”. Gotovo svaki sugrađanin koji je juče ujutru ušao u trolejbus 28 ovako je komentarisao njegov povratak na trasu na kojoj ove trole nije bilo deset meseci. Odnosno, od polovine septembra 2019. kada je posle vesti o preslaganju kocaka na Trgu republike, prvo privremeno, a onda i trajno ukinuta ova stara prestonička linija.

Da je „dvadesetosmica” i te kako potrebna Beograđanima, da to nije suvišna linija čija se trasa poklapa sa drugim linijama, potvrdila je jučerašnja slika iz ovog trolejbusa. Od prvih jutarnjih polazaka u „dvadesetosmici” bilo je dosta putnika. Nije bilo krcato, što se svakako i ne preporučuje u trenutnim okolnostima, ali trolejbusi sa ovom oznakom bili su prilično popunjeni. Od Zvezdare do Studentskog trga i nazad, na staroj redovnoj trasi ove trole, putnika nije manjkalo.

Povratak „dvadesetosmice”, rezultat je dogovora udruženja građana „Vratimo trolu 28” i gradskih čelnika. Ovaj trolejbus na mapu gradskih linija vraćen je, makar zvanično, zbog toga što je analiza Saobraćajnog fakulteta pokazala da je njen povratak na gradske ulice opravdan.

Linija koja je pre ukidanja decenijama postojala privremeno je prvobitno bila ukinuta u proleće 2019. zbog nove faze radova na Trgu republike. Na trasu je ovaj trolejbus, kao i više drugih linija koje prolaze preko Trga, vraćen početkom septembra. Ali, samo petnaestak dana kasnije opet je privremeno ukinut kada je objavljeno da će sveže rekonstruisani Trg morati na „remont” zbog loše postavljenih kocaka. Kada je taj posao napokon završen u novembru i kada je preko Trga konačno uspostavljen redovan saobraćaj, nadležni za javni prevoz izašli su sa iznenađujućom, neočekivanom informacijom – trola 28, kao i trolejbus 19, trajno su ukinuti. Ocenjeno je da njihovo ukidanje putnici neće osetiti zbog toga što će potrebe za prevozom zadovoljiti druge linije. Za „dvadesetosmicu” kao „odgovarajuće” zamene nadležni su naveli linije 40, 41 i 77.

Ova odluka odmah je, opravdano, izazvala gnev građana koji su decenijama koristili liniju 28. Jedan od razloga za nezadovoljstvo putnika bilo je nemušto objašnjenje nadležnih jer svima koji redovno koriste javni gradski prevoz jasno je da tri navedene linije nisu odgovarajuća zamena. Drugi razlog za gnev Beograđana bilo je to što se trajno ukidanje „dvadesetosmice” nikada nije ozbiljno razmatralo. To potvrđuju neki raniji planovi iste ove gradske vlasti za reorganizaciju mreže linija. Ti planovi nesporno su predviđali trajni opstanak linije 28, ali sa, istina, znatno promenjenom trasom (Medaković 3 – Cerak vinogradi).

Zbog svih ovih kontradiktornosti i nelogičnosti u režiji nadležnih za javni saobraćaj, ubrzo posle vesti o trajnom ukidanju trole 28 krenuli su protesti građana, prikupljanje potpisa za peticiju kojom se traži hitan povratak ove linije i udruživanje u inicijativu „Vratimo trolu 28”. Rezultat njihove upornosti stigao je konačno pre nekoliko dana.

Posle svega, kada su shvatili da je ukidanje „dvadesetosmice” velika greška, nadležni su, verovatno ne želeći da to i priznaju javno, rešili da daju kakvo-takvo pojašnjenje za takav potez. Tako su prošle nedelje „pojasnili” da je dugoročan plan da se izmesti okretnica trolejbusa sa Studentskog trga, da je ovo vraćanje trole trenutno izlazak u susret zahtevima građana i da se svakako ne odustaje od nove mreže trolejbuskog saobraćaja. Planovi za novu trolejbusku mrežu svakako postoje. Ali, nadležni su u prošlonedeljnim izjavama zaboravili da kažu da nijedan plan do sada, od onih koji su zvanično objavljeni, nikada nije predviđao ukidanje „dvadesetosmice”.

U toku većeg dela dana polasci na desetak minuta

Linija 28 zvanično se vratila i na sajt GSP-a. Prema redu vožnje istaknutom na internet stranici najvećeg gradskog prevoznika, može se zaključiti da će ovaj trolejbus radnim danima, u toku većeg dela dana, ići na desetak minuta, dok će polasci u prvim jutarnjim i kasnim večernjim satima +biti organizovani na petnaestak minuta. Vikendom će, gotovo celodnevno, trola 28 saobraćati na 13 minuta.

Komentari2
8b226
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

darkovozd
Ako prodje prodje
28 кврга уплакао
"...да је дугорочан план да се измести окретница тролејбуса са Студентског трга..." Да, а то, рекоше, раде да би наводно Кинези прокопали гаражу испод Студентског трга. А шта ће им та гаража? Па да би они који шопингују у центру могли својим колима да се довезу до Студентског трга. А шта ће они који не шопингују и не возе кола? За њих ће да се уведе трмавај од Славије до Калемегдана, ко некад. Преко Трга Републике? Да. А кад сте реконструисали овај трг, што нисте одмах уградили трамвајске шине?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja