ponedeljak, 10.08.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 03.07.2020. u 12:04 Dejan Aleksić
POTVRDA IZ SEKRETARIJATA ZA JAVNI PREVOZ

Radnim danima u špicevima 185 vozila manje

Umesto dosadašnjih 1.246 autobusa, tramvaja i trolejbusa, u špicevima ih saobraća 1.061. – Jedno vozilo obavi više polazaka u oba smera u toku dana pa je jasno da će zbog povlačenja jednog dela njih i intervali polazaka znatno biti proređeni
Су­гра­ђа­ни оце­њу­ју да је од­лу­ка о по­вла­че­њу де­ла во­зи­ла из­у­зет­но лош по­тез у тре­нут­ку ка­да се сва­ко­днев­но го­во­ри о по­нов­ном по­ве­ћа­њу бро­ја за­ра­же­них од ви­ру­са ко­ро­на (Фото Д. Жарковић)

Informaciju da je od 1. jula na ulicama dvestotinak vozila manje, što su našem listu prethodnih dana nezvanično istakli upućeni u javni prevoz, juče su i zvanično potvrdili u Sekretarijatu za javni prevoz. Kako su za „Politiku” ukazali u ovom gradskom ministarstvu, radnim danima u periodima vršnih opterećenja (takozvanih špiceva) umesto dosadašnjih 1.246, saobraća 1.061 vozilo. Pošto jedno vozilo obavi više polazaka u oba smera u toku dana, jasno je da će zbog povlačenja jednog dela njih i intervali polazaka znatno biti proređeni.

– To je za 185 vozila ili 15 odsto manje u odnosu na period pre uvođenja ovog letnjeg reda vožnje. Van špiceva saobraća 907 vozila, umesto dosadašnjih 936. Zbog uvođenja sezonskih linija ka Adi i Avali, broj vozila subotom i nedeljom je povećan. Subotom je planirano 759 umesto dosadašnjih 750 vozila, dok nedeljom umesto dosadašnjih 678 vozila saobraća 21 vozilo više – navode iz sekretarijata.

Na prigradskim linijama će, kako se dodaje, umesto dosadašnjih 246 saobraćati 245 vozila.

– Na prigradskim i lokalnim linijama za sada su redukovana samo dva polaska – posle 20 sati na linijama 581 i 581E, koje saobraćaju na relaciji Beograd – Lazarevac – napominju iz sekretarijata.

U ovom gradskom ministarstvu kažu da se svake godine, posle završetka škole i zbog početka sezone godišnjih odmora, kada brojni građani odlaze na letovanja, smanjuju prevozni zahtevi. Ali, kako je ove godine specifična situacija, dodaju, letnji red vožnje počeo je da se primenjuje kasnije, odnosno od 1. jula.

– Da bismo obezbedili potrebne kapacitete prevoza, stručne službe Sekretarijata za javni prevoz nastaviće da redovno prate situaciju na terenu i ukoliko se ukaže potreba, redovi vožnje će biti korigovani – najavljuju iz sekretarijata.

Ipak, otkako je posle vanrednog stanja 8. maja vraćen javni prevoz, informacije koje dolaze od nadležnih na ovu temu prilično zbunjuju građane. Jer, i kada su se na redovne trase početkom maja vratili gradski autobusi, tramvaji i trolejbusi, isto kao i sada je navedeno da je na snazi letnji red vožnje. Zbog toga i zbunjuje vest resornog sekretarijata da je ovaj red vožnje stupio na snagu tek od 1. jula. Ali, kako su nam pojasnili drugi izvori upućeni u javni prevoz, ova najava sekretarijata znači da se stanje sa brojem vozila okvirno vraća na ono od 8. maja, odnosno da se povlači većina autobusa, tramvaja i trolejbusa koji su u maju i junu naknadno ubacivani.

Sugrađani ocenjuju da je odluka o povlačenju dela vozila izuzetno loš potez u trenutku kada se svakodnevno govori o ponovnom povećanju broja zaraženih od virusa korona. Beograđani smatraju da bi mnogo pametnija i logičnija odluka bila da grad u ovom trenutku ne gleda isključivo ekonomski aspekt i uštedu sa vozilima, već da se na trase pusti što više njih da bi gužve u prevozu bile manje. Pogotovu što mnogi sugrađani neće ići van grada i na letovanja. I prevoznici sa kojima smo razgovarali pre više sedmica apelovali su da do daljeg, zbog epidemije i mera opreza, na snazi bude zimski red vožnje, odnosno više javnih vozila na ulicama, ali ništa nije bilo ni od toga.

Na sve to, otkako je vraćen gradski prevoz u prestonici većina mera koje su uoči toga najavljivane da će biti obavezne u autobusima, tramvajima i trolejbusima, na kraju su svedene na nivo preporuke.

Posle dva dana ponovo pojačane linije

Tek što je obznanio da će biti manje vozila u javnom prevozu, naročito u špicevima, Sekretarijat za javni prevoz je ipak odlučo da pojedine linije ponovo „pojača”. Pošto su verovatno shvatili da smanjenje broja autobusa nije najpametniji potez u trenutnim okolonostima, planeri javnog prevoza rešili su da pojačaju linije 17, 18, 23, 31, 37, 46, 48, 50, 53, 55, 56, 58, 88 i 511. Odlučeno je i da se vrate tek ukinuta vozila na prigradskim linijama 581 i 581E. Iz Sekretarijata za javni prevoz tvrde da su ovo učinili na osnovu praćenja i snimanja popunjenosti vozila. Od danas će tako na gradskim linijama na kojima je popunjenost veća od 60 odsto biti 46 dodatnih vozila ponuđenih kapaciteta.

Komentari2
425dc
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Mihailo Vuković
A van špiceva čekamo prevoz u centru prestonice od 45 do 90 minuta. Onda u pune autobuse bez klime a sa maskom, pa ko preživi. Ovako loš gradski prevoz je bio samo u vreme sankcija. Ali smo onda barem znali zašto nema novih vozila .
ljubica
Izgleda da je voznja autobusom sa maskom u prestonici postala opste nacionalni sport. Pa tako se njime vozi i onaj ko treba zbog posla, a jos vise onaj ko ne treba. Uzivanje u zagusljivom autobusu. Setajte ljudi imate noge!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja