subota, 15.08.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 02.07.2020. u 13:12 Dejan Aleksić
SEKRETARIJAT „SKENIRAO” JAVNI PREVOZ

Vozila delimično popunjena, putnici nezadovoljni

Beograđani negoduju što su zglobna vozila na pojedinim linijama zamenjena solo autobusima. – Više putnika od proseka juče je bilo na linijama 18, 23, 37, 46, 58 i 88, tvrdi sekretarijat – I dalje bez zvaničnog odgovora koliko je od juče manje vozila na ulicama
(Фото Н. Марјановић)

Nadležni za javni prevoz poranili su juče ujutru u želji da provere kolika je popunjenost vozila, ali i da li putnici nose maske. Ocena posle ovog skeniranja je – autobusi, tramvaji i trolejbusi tek su delimično popunjeni, a većina putnika nosi zaštitne maske. Provera je obavljena u toku jutarnjeg špica između 6 i 9 časova, a kako je sekretarijat saopštio, opterećenost vozila u proseku je oko 50 odsto.

– Od 6 do 7 časova popunjenost je bila između 30 i 40 procenata, od 7 do 8 sati između 60 i 80 odsto, a od 8 do 9 časova ponovo opada broj putnika na oko 30 procenata.
Izdvojilo se nekoliko linija na kojima je od 7 do 8 sati bilo nešto više putnika od proseka (oko 80 odsto popunjenosti), a to su linije 18, 23, 37, 46, 58 i 88. Putnici u velikom procentu koriste zaštitne maske u javnom prevozu, u proseku više od 90 odsto, ali je bilo i linija gde je ovaj procenat bio manji (linija 27), kao i linija gde je 100 odsto putnika koristilo maske – ukazuje skener sekretarijata.  
U Zemunu i Novom Beogradu, kako se dodaje, popunjenost u vozilima je između 30 i 40 odsto, a bliže centru linije su popunjene u proseku oko 50 odsto. Zona oko Pančevačkog mosta, Bulevar despota Stefana ka gradu (linije 16, 23, 35, 95) na nekoliko polazaka imale su nešto više putnika, oko 60 odsto, i to između 7.20 do 7.50 časova, a ostali polasci između 30 i 50 odsto. 
– Na linijama sa poteza 100, 300 i 600 popunjenost je od 30 do 40 odsto, a na potezima 400 i 700 od 30 do 50 odsto. U tramvajima na Novom Beogradu oko 30 procenata, na Banjici oko 40 odsto, a u Bulevaru kralja Aleksandra od 50 do 60 odsto. U trolejbusima sa Banjice ka gradu opterećenost je oko 40 odsto, a na liniji 29, od Medakovića ka gradu, oko 50 odsto. Prosek u „Lastinim” vozilima iznosio je oko 55 putnika, a na lokalu tridesetak. Na liniji 860 u vozilima „Strela” Obrenovac sva sedišta bila su zauzeta i oko 15 putnika je stajalo. Slična situacija je bila i na ekspres liniji. Na ostalim linijama popunjenost je bila od 50 do 60 odsto – ukazuju iz sekretarijata.  
Zaključak ovog sekretarijata na osnovu jučerašnjeg jutarnjeg snimanja situacije jeste da je stanje u javnom linijskom prevozu zadovoljavajuće i da se propisane mere u najvećem broju slučajeva poštuju.

Iz ovog gradskog ministarstva ipak i dalje ne daju odgovor ni našem listu ni Beograđanima koliko je vozila na ulicama od juče. Prema našim saznanjima, na ulicama je za 200 manje vozila nego prekjuče, odnosno vraćeno je stanje od 8. maja kada je, makar zvanično, uspostavljen letnji red vožnje. Dodatnih dvestotinak vozila u međuvremenu je ubačeno na najopterećenijim linijama, a kako smo nezvanično saznali, upravo su ta naknadno ubačena vozila od juče povučena sa trasa. Prevoznici su, kako saznajemo, obavešteni da putnike prevoze na osnovu reda vožnje od 8. maja.

Prve reakcije Beograđana na vest o smanjenju broja autobusa, tramvaja i trolejbusa očekivano su negativne. U komentarima na našem sajtu žitelji glavnog grada ocenjuju da je besmislena odluka nadležnih da smanje broj vozila u trenutku kada se govori o novom porastu broja obolelih od virusa korona, ali i kada je više ljudi u gradu nego prethodnih godina u ovo doba.

– Zaista genijalna odluka – nikad više ljudi u gradu, pandemija hara, svi doktori naglašavaju gradski prevoz kao rizičnu situaciju zbog gužvi, a vi povlačite vozila gradskog saobraćaja – jedan je od više sličnih komentara građana.

Beograđani zameraju i što, u vreme kada se insistira na fizičkoj distanci, na linijama koje godinama opslužuju zglobna vozila trenutno voze solo autobusi.

– Juče konkretno na liniji 511 vozio nas je solo autobus umesto zglobnog. Nije bio krcat, ali gužve je svakako bilo. Nije bilo šanse da bude razmaka između ljudi koji sede – požalila se Beograđanka Borka Vasić.

Komentari8
11716
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

zoran
@Muja, to ce objasniti Gradska Uprava za godinu dve, najvise tri ..
Gavrila
Očajne su gužve na liniji 18. Najbolje vratiti koridorski prevoz i zaštiti zaposleno stanovništvo
Александар Поповићb500a
Аутобус 33, који прелази Београд с краја на крај, раздаљине-нема! Већина са маскама, а они “разговорљивији” вичу у телефон, па уместо бар да се окрену ка прозору, скину маску, па у лице суседном путнику. Слично у аутобусу 48. Тако, нека се градски оци мање уздају у статистику, него нека се провозају с грађанима. Увид ће им бити бољи. !
Nikola
Ако може неко од надлежних да нам објасни и то како се прописаним уласком на прва врата смањује ризик преноса вируса кад мора да се прође цео аутобус кроз гужву да би се дошло на крај аутобуса где је мања гужва.
Миодраг Петровић
Тако што се уласком на предња врата путници не мимоилазе са онима који излазе, иду један за другим и нико ником не дува у лице...
Muja
@Zoran Kako se u punom autobusu drzi odstojanje od 2 metra? Teorija onih koji nikada nisu videli guzve u autobusima? Onda u redu.
Prikaži još odgovora

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja