petak, 07.08.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 01.07.2020. u 10:13 Dejan Aleksić

Od danas 200 vozila manje na ulicama

Letnji red vožnje važi od 8. maja, ali povlače se autobusi, trolejbusi i tramvaji koji su u međuvremenu postepeno uvođeni u saobraćaj, tvrde upućeni u organizaciju javnog prevoza
(Фото А. Васиљевић)

Otkako je 8. maja vraćen redovan javni gradski prevoz, na snazi je letnji red vožnje što znači manje autobusa, tramvaja i trolejbusa nego u toku zimskog reda vožnje. Procena nadležnih bila je da posle ukidanja vanrednog stanja neće biti velikih gužvi i da će prevoz koristiti samo oni kojima je on neophodan. Ubrzo se to pokazalo kao loša procena pa je u više navrata povećavan broj vozila na mnogim gradskim i prigradskim linijama.

Zato je iznenadilo saopštenje Sekretarijata za javni prevoz da će od danas na snazi biti letnji red vožnje. Ova vest je iznenađujuća jer je i do juče, makar zvanično, na snazi bio upravo taj režim prevoza. Zato smo od ovog gradskog ministarstva pokušali da dobijemo precizno pojašnjenje šta znači objava o stupanju ovog reda vožnje na snagu od danas, ako je on važio od 8. maja, ali ono je izostalo.

Odgovor, ali nezvaničan, dobili smo od izvora upućenih u gradski javni prevoz koji su želeli da ostanu anonimni.

– To što je sekretarijat objavio u praksi znači da će na ulicama od danas biti za oko 200 vozila manje nego do sada. Otprilike biće povučena sva ona vozila koja su u maju i junu naknadno, sukcesivno ubacivana zbog uočenih gužvi. Grad sigurno gleda i ekonomsku stranu, da se uštedi gde može, ali u ovim okolnostima sa virusom, kada mnogi ljudi neće ići iz Beograda, neće biti klasičnih odmora, smanjenje broja vozila nije najpametnije rešenje – ocenjuju izvori upućeni u organizaciju javnog prestoničkog prevoza.

Kako su dodali, svima koji koriste prevoz jasno je da je, na više linija, naročito u špicevima, u prethodnim sedmicama bilo gužvi i da će ih sigurno biti još više kada se dodatno umanji broj vozila. Jer, podsetimo, kada se deo vozila povuče iz saobraćaja, proređuje se znatno i interval polazaka, zato što jedno vozilo u toku dana obavi više vožnji u oba smera.

Prema našim saznanjima, nadležni su imali u planu i da na pojedinim najprometnijim „Lastinim” prigradskim linijama od danas uvedu znatne redukcije, ali su u poslednjem trenutku od toga odustali.

Zbog svega ovoga, iz Sekretarijata za javni prevoz juče smo tražili i odgovor na pitanje da li je istina da će od danas na ulicama biti za oko 200 manje vozila i, ako je tačno, zašto se takva odluka donosi u trenutku kada mnogi sugrađani zbog virusa korona neće ići na odmor, ali i ovaj odgovor je izostao.

Ono što je jedino sekretarijat naveo, ali u saopštenju, a ne u odgovorima našem listu, jeste da će letnji red vožnje od danas važiti na svim gradskim i prigradskim linijama i da će biti uspostavljene i sezonska linija 400 (Voždovac – vrh Avale), kao i pet letnjih linija do Ade Ciganlije.

Ako od danas zaista bude manje javnih vozila na gradskim ulicama, već za koji dan slika iz prevoza će pokazati koliko je mudar takav potez nadležnih. Naročito kada se, ponovo, zbog virusa korona, na sugrađane apeluje da drže distancu i da ne idu u gužve. A neke od najvećih gužvi stvaraju se upravo u javnom prevozu, posebno kada su polasci proređeni.

Bez kazni za vozače ako putnik uđe na srednja i zadnja vrata

Pravilo po kojem se ulazi samo na prednja vrata, a izlazi na zadnja i srednja, prema poslednjim informacijama, i dalje je na snazi. Ali, kako je saopštio Sekretarijat za javni prevoz, neće se kažnjavati šoferi ukoliko putnik uđe u vozilo na vrata koja nisu predviđena i obeležena za ulaz, s obzirom na to da vozači ne mogu fizički ispratiti svakog pojedinačnog putnika.

Komentari5
13247
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

pozdrav od Tita
Ovo je ostatak iz zlatnog doba Juge, kada su leti svi odlazili iz grada na letovanje, pa je grad bio pust do 1.septembra. Odavno više se ne letuje, pa je smanjenje saobraćaja leti budalaština. Probudite se, samoupravni socijalizam je davno nestao.
Mihailo Vuković
Tačan broj vozila javnog saobraćaja u Beogradu je politička tajna. Linija koju najčešće koristim 95 je u vreme onog ,, žutog lopova '' išla na 10 minuta. Posle njega je išla na 25 - 50 minuta, a sada u zlatnom dobu će ići još ređe.
Nikola
Улазак само на предња врата је потпуно бесмислено у нашим условима. Аутобуси су препуни у шпицу и неко ко уђе на предња врата, да би дошао до дела аутобуса где нема гужве мора да се пробије и додирује са гомилом људи.
Nenad
Nijedna metropola u svetu ne praktikuje letnji i zimski red vožnje. To je praksa samo u velikom selu Beogradu! Nadležni neka stave prst na čelo, budući da je tokom leta najvećí priliv turista u Beograd i povećan broj izlazaka. Ovom merom gradjani se primoravaju da koriste svoja kola, što povećava zagadjenje vazduha!
gordana
Zaista genijalna odluka- nikad vise ljudi u gradu, pandemija hara, svi doktori naglasavaju gradski prevoz kao rizicnu situaciju zbog guzvi, a vi povlacite vozila gradskog saobracaja!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja