četvrtak, 26.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 17.06.2020. u 12:17

Krizu će preživeti samo 10 proizvođača automobila

(Фотографије А. Васиљевић)

BEČ – Koronavirus kriza doprineće ubrzanju „prirodne selekcije” i na svetskom tržištu preživeće samo 10 proizvođača automobila, smatra konsultantska kuća „Aliks Partners”.

Studija ove kuće polazi od toga da će ove godine prodaja pasti za 20 miliona ispod nivoa prošle godine, kao da je „tokom noći nestalo tržište veličine jedne Evrope”.

Oporavak od krize trajaće, prema „Aliks Partners”, više godina, a posledice „darvinizma” u ovoj privrednoj grani su da će samo finansijski jaki i inovativni proizvođači i dobavljači preživeti predstojeće „čišćenje” tržišta.

Direktor sektora za automobilsku industriju „Aliks Partners” Elmar Kades je, u intervjuu nemačkoj agenciji DPA, kako prenosi bečki dnevnik „Esterajh”, rekao da je moguće smanjenje broja proizvođača automobila na do deset, uz Teslu u toj grupi, prenosi Tanjug.

Nemački proizvođači, kako ocenjuje, spadaju u grupu proizvođača koji će preživeti, iako imaju problema sa prelaskom na električni pogon i softverom, ali su dovoljno jaki da u tome uspeju.

On je ukazao da je dobit zbog investicija u nove tehnologije već godinama u opadanju, a da je korona kriza samo ubrzala taj dalji pad.

„Automobilska industrija, ukupno gledano, ove godine neće moći da ostvari dobit”, ocenjuje Kades.

On je naveo da je smanjenjem sa 21 na 14 miliona prodatih vozila u Evropi zabeležen najveći pad i da će nivo pre krize biti dostignut najverovatnije tek nakon pet godina.

Komentari9
d9994
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

БанеМ
ал', Богу хвала, ова лепа предузетница неће скоро пропасти...
info_punkt
njoj će presuditi biološki sat za koju godinu
Majkl Džondar
Ni jedan proizvođač neće da propadne. Iza svakog će stati njihova država, jer je to nacionalni interes.
Стефан
Много сам се насекирао. Него реците ви мени како да купим било који ауто од било ког од тих 10 произвођача па да преживим наредне године под кредитом.
Iz DE
Pre par meseci razmisljao da zamenim 18 godina star BMW sa novim. Cena novog jako visoka. Onda dosla corona, sve stalo, verovatno ce mi biznis da se zatvori. I rezultat oko auta: ostaje stari BMW, moze jos dobro da ide. A za jedno desetak godina ako budem ziv i zdrav pogledacu sta se vozi ulicama i dali se uopste kupuju automobili ili se narucuju i iznajmljuju preko aplikacije ...
Божа
Веч одавно постоје и поодмакла размишљања у Немачкој о фузији беемвеа и мерцедеса.
kooperacija
U Nemackoj se govori o KOOPERACIJI automobilskih firmi a ne o fuziji. Osnovni cilj nemacke autoindustrije je da naprave visokokvalitetan akumulator za elektroauto. Raznovrsnost automobila mora da ostane jer bez medjusobne konkurencije bi na duge staze dibidus propali.
Proktor
Nemacka bi pucala sebi u petu da to dozvoli. Nakon toga bi definitivno pali i predali trziste japancima
Prikaži još odgovora

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja