Još nije isteklo mesec dana otkako je u Beogradu vraćen redovan javni gradski prevoz, a u vozilima se vratila stara slika – nesnosne gužve i guranje putnika. O maskama, rukavicama, fizičkoj distanci, malo ko više i da vodi računa uprkos preporukama stručnjaka koji i dalje apeluju na građane da se zaštite u prevozu.
Sve više ljudi se vraća na posao, a mnogima od onih koji i ne rade, javni prevoz je najjeftinija mogućnost pa iz tog razloga ulaze u njega. Gužve obično ukazuju da broj vozila ne zadovoljava potrebe putnika, jer da ih ima dovoljno i da su im intervali polazaka češći, ne bi ni bilo guranja u njima.
Otkako je vraćen redovan prevoz, na snazi je zvanično letnji red vožnje, onaj koji se uobičajeno primenjuje od kraja juna do 1. septembra. Taj red vožnje podrazumeva manje vozila.
U međuvremenu, Sekretarijat za javni prevoz, verovatno shvativši grešku, da trenutan broj vozila ne zadovoljava potrebe putnika, u više navrata povećavao je broj, pre svega, autobusa. To je poslednji put učinio juče, kada je, kako je saopštio, povećan broj vozila na linijama 23, 31, 33, 37, 48, 52, 53, 56, 58, 74, 493, 601, 610 i 704.
Od danas, kako se dodaje, zbog povećanog broja putnika, biće pojačana gradska linija 88 sa dva dodatna vozila.
Posle svih dosadašnjih uključivanja dodatnih vozila prevoz putnika se obavlja sa 1.213 na gradskim linijama i 246 vozila na prigradskim i lokalnim linijama, uveravaju iz sekretarijata. Ali, jasno je da to nije dovoljno.
Gužve su i dalje ipak uočljive na mnogim linijama. Danima su od jutra do večeri krcati tramvaji, ali i mnogi autobusi. Ni ovaj red vožnje, koji je niti pravi letnji, niti zimski, u prethodnih mesec dana nije pomogao da se gužve izbegnu.
Prevoznici su predlagali da se makar do kraja juna vrati zimski red, ali u gradu očigledno o tome ne razmišljaju, iako je očito da sve više ljudi koristi javni prevoz.