četvrtak, 02.07.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 04.06.2020. u 20:35

Radovi na Savskom trgu će biti završeni krajem septembra

Фото А.Васиљевић

Radovi na Savskom trgu biće završeni krajem septembra, prema rečima glavnog urbaniste Grada Beograda Marka Stojčića koji je istakao i da je zgrada bivše železničke stanice najznačajnija građevina koja će dominirati trgom pored spomenika Stefana Nemanje.

Stojčić je u Beogradskoj hronici na RTS-u kazao da se vodilo računa da zgrada bivše železničke stanice ostane najupečatljiviji deo budućeg Savskog trga.

„Impozantno će delovati rasveta budućeg Savskog trga koja će potpuno istaknuti objekat, s obzirom da se radi o spomeniku kulture. Kada se sve završi, Beograd neće da zaostaje za Bečom, Budimpeštom ili nekim drugim gradom”, kazao je Stojčić.

Spomenik Stefanu Nemanji je još uvek u Rusiji gde je situacija zbog korona virusa, poprilično ozbiljna, naveo je Stojčić i dodao da se nada da će se do kraja meseca stvoriti uslovi da konvoj krene iz Rusije.

Prema njegovim rečima, ekipa sa glavnim vajarom ima rok od 45 dana da montira spomenik Stefanu Nemanji i pojasnio da ako ekipa koja montira spomenik dođe do kraja juna, radovi treba da se završe do polovine avgusta.

„Nama preostaje tri do četiri nedelje da obavimo dodatne radove koji se ne mogu završavati dok se ne postavi spomenik”, kazao je glavni gradski urbanista.

Kako je naveo, razmatra se i mogućnost da Muzej Nikole Tesle bude u zgradi bivše železničke stanice.

„Nikola Tesla kao najznačajniji srpski naučnik je neko ko je toliko toga uradio i siguran sam da bi to bila sjajna postavka”, kazao je dodajući da će o tome odlučiti Vlada Srbije.

U toku leta biće gotov i saobraćajni pravac od Nemanjine do Savske ulice, najavio je Stojčić i dodao da će u nedelju biti završeni radovi na deonici od Bajlonijeve pijace do Francuske.

„Od ponedeljka ujutru će da funkcioniše i saobraćaj i javni gradski prevoz. Pustićemo nekoliko nedelja da saobraćaj funkcioniše normalno, a kada krajem juna odnosno početkom jula počne da opada intenzitet saobraćaja, otvorićemo sledeću deonicu od raskrsnice sa Francuskom do Kelemegdana”, naveo je Stojčić.

Ističe da se procenjuje u kom trenutku će se raditi, odnosno zatvoriti raskrsnica sa Francuskom, kako se ne bi desilo da se u istom trenutku radi i raskrsnica Tadeuša Košćuška.

Stojčić je govorio i o projektu četiri bulevara i u tom smislu kazao da su se desile nepredvidive stvari koje su bile nasleđe iz prethodnog perioda.

„Nismo imali adekvatnu dokumentaciju o tome šta se nalazi ispod ulica. Kada smo otkopali ulice, shvatili smo da moramo promeniti projekat što je iziskivalo promene i u dinamici izvođenja radova i u nabavci materijala”, pojasnio je.

Ističe da se sprovode sve strožije nabavke i sve više elemenata se uvodi kako bi imali kontrolu nad svim postupcima ukoliko dođe do nekog problema.

„Glavni problem jeste što mnogo radimo i i što nema dovoljno izvođača”, kazao je Stojčić, prenosi Tanjug.

Komentari5
ef7d6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Milan Rakic
Dakle, mašta radi svašta, pa naši neimari ne mogu da vas prate... A i onio nisu kao što su nekad bili.
geras
kada je planirano vtaćanje u funkciju železničke stanice ? ili je to nešto što će sačekati neku buduću, normalnu vlast ?
Србин са Косова
Логика каже да би тим тргом требало да доминира споменик Стефана Немање, а не да буде "измештен мало десно" од главног улаза "зграде", гледано из правца Славије, како би она дошла у први план? Све је мало "измештано" током задњих година када је у питању Немања и Немњићи. Ужасан је последњи пример: Реп. завод за заштиту спменика културе Србије је са припрате ман. Студенице скинуо православни крст и поставио - латински, и изменио животопис у главној цркви. Ставимо сви прст на чело - куда идемо?
Milija R. Batoćanin
Slažem se da železnička stanica ne bude muzej Nikole Tesle već trhnički muzej ili u užem obliku železnički muzej. Tesla zaslužuje posebnu zgradu, pmgde bi bila prikazana njegova velika otkrića i uticaj mjegovih otkrića i zamisli na razvoj čovečanstva u prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Znači, to bi trebalo da bude jedna dinamična ustanova koja bi stalno prilagođavala postavke u zavisnosti aktuelnosti njegovog dela.
Železnica-železnici?A nešto treće
Ne može se Teslina zaostavština staviti u neku zgradu u kojo bi bila zajednički korisnik prostora koji bi bio deljen sa advokatskom kancelarijom, poslastičarnicom ili butikom ...a koji bi se "dočepali" preostalog rentiranog " viška komercijalnog prostora " kao što se stavlja u izgled da bi se moglo( i moralo ?)desiti sa velikim prostorom na Dorćolu,Sa te tačke gledišta je bolja ex železnička stanica . Ali zašto se ne bi napravila negde nova veća zgrada ?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja