utorak, 19.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 04.06.2020. u 14:11 Aleksandra Isakov

Ip­si­lon krak od­se­kao ra­ta­re od nji­va

Obi­la­zni­ca ko­ja je iz­me­sti­la tran­zit­ni sa­o­bra­ćaj iz cen­tra gra­da, do­ne­la je olak­ša­nje svi­ma, osim ra­ta­ri­ma ko­ji­ma je od­se­kla put od svo­jih nji­va.
Радним машинама прелазе преко обилазнице (Фо­то Ни­ко­ла Тум­бас)

Su­bo­ti­ca – Iz­grad­nja ipi­si­lon kra­ka, obi­la­zni­ce od 23 ki­lo­me­tra oko Su­bo­ti­ce ko­ja po­ve­zu­je gra­nič­ni pre­laz Ke­le­bi­ja sa auto-pu­tem ka Be­o­gra­du, za­vr­še­na je kra­jem pro­šle go­di­ne na­kon vi­še od 20 go­di­na grad­nje. Ta­ko je re­šen pro­blem iz­me­šta­nja te­škog te­ret­nog sa­o­bra­ća­ja iz cen­tra gra­da i na­kon dve de­ce­ni­je na­po­kon ubr­zao sa­o­bra­ćaj sa ko­ri­do­ra ka gra­nič­nom pre­la­zu. Me­đu­tim, ono što je bi­lo olak­ša­nje za put­ni­ke u tran­zi­tu, kao i za ve­ći­nu Su­bo­ti­ča­na, po­sta­lo je pro­blem za ne­ko­li­ko de­se­ti­na po­ljo­pri­vred­ni­ka ko­ji na Ke­le­bi­ji ima­ju nji­ve oko ove obi­la­zni­ce.

Ume­sto da do svo­jih ora­ni­ca sti­žu pu­tem od ne­ko­li­ko sto­ti­na me­ta­ra, sa­da trak­to­ri­ma i rad­nim ma­ši­na­ma mo­ra­ju da pre­va­lju­ju i vi­še od 20 ki­lo­me­ta­ra da bi uz­o­ra­li nji­ve. „Naš put do nji­ve pre­se­kao je ip­si­lon krak. Mi smo tra­ži­li da se o to­me raz­go­va­ra u me­snoj za­jed­ni­ci, nas 88 je pot­pi­sa­lo zah­tev, ali po­što to ni­je us­pe­lo, nas 19 se obra­ti­lo advo­ka­tu da ne­ka­ko ostva­ri­mo svo­ja pra­va”, ob­ja­šnja­va nam Da­ni­jel Ci­bo­lja Sa­bo, ko­me je „od­se­če­no” de­se­tak hek­ta­ra. Me­đu oni­ma ko­ji su po­seg­nu­li za za­kon­skim pa­ra­gra­fi­ma da bi sti­gli do svo­jih nji­va su i Ati­la Hor­njak, ko­ji ob­ra­đu­je oko 15 hek­ta­ra, i Žolt An­tal ko­ji ima 25 hek­ta­ra ze­mlje.

Oni ob­ja­šnja­va­ju da je auto-put pre­se­kao sta­ri atar­ski put po­znat kao Milj­kut­ski put ko­jim su po­ljo­pri­vred­ni­ci išli do nji­va. Ka­ko bi sti­gli do ora­ni­ca, oni sa­da mo­ra­ju da iza­đu na ip­si­lon krak i idu do pr­vog kru­žnog to­ka ka­ko bi se vra­ti­li na su­prot­nu stra­nu. To zna­či da svo­je rad­ne ma­ši­ne vo­ze vi­še od 12 ki­lo­me­ta­ra u jed­nom prav­cu, i to na pu­tu na ko­jem se od­vi­ja in­ten­zi­van me­đu­na­rod­ni sa­o­bra­ćaj.

„Za­kon pred­vi­đa da na sva­kih pet ki­lo­me­ta­ra mo­ra da po­sto­ji iz­laz za lo­kal­no sta­nov­ni­štvo i naš advo­kat se po­zvao na taj član. Ta­ko smo us­pe­li da ostva­ri­mo da se na jed­nom me­stu za­tvo­ri ja­rak po­red pu­ta i da se na­ma stvo­ri mo­guć­nost da pre­se­če­mo obi­la­zni­cu. Mi trak­to­rom po­preč­no pre­la­zi­mo pre­ko ip­si­lon kra­ka, ali to je za sa­da je­di­no re­še­nje. Us­pe­li smo i da is­pred tog im­pro­vi­zo­va­nog pre­la­za bu­de po­sta­vljen i sa­o­bra­ćaj­ni znak ogra­ni­če­nja br­zi­ne, jer sve ovo je vr­lo ne­be­zbed­no”, ob­ja­šnja­va Da­ni­jel Ci­bo­lja Sa­bo.

Žolt An­tal do­da­je da je sa­da još i do­bro, su­ša je i ka­da iz­la­ze na put sa rad­nim ma­ši­na­ma, ne osta­vlja­ju trag. Uko­li­ko se si­tu­a­ci­ja ne pro­me­ni, to­kom je­se­ni trak­tor­ski toč­ko­vi raz­ba­ci­va­će bla­to po ip­si­lon kra­ku ko­ji sa­da ima pro­fil po­lu­a­u­to­pu­ta.

Pro­je­kat iz­grad­nje ip­si­lon kra­ka pred­vi­đao je i iz­grad­nju nad­put­nja­ka kod Milj­kut­skog pu­ta, ali on ni­je iz­gra­đen. Re­še­nje za ovu si­tu­a­ci­ju sa­da je na­do­mak. Mi­ni­star­stvo gra­đe­vi­nar­stva, sa­o­bra­ća­ja i in­fra­struk­tu­re ove sed­mi­ce ras­pi­sa­lo je jav­nu na­bav­ku za iz­grad­nju nad­put­nja­ka kod Milj­kut­skog pu­ta. Pro­ce­nje­na vred­nost jav­ne na­bav­ke je pre­ko 203 mi­li­o­na di­na­ra, a od tre­nut­ka uvo­đe­nja u po­sao iz­vo­đač ima 150 ka­len­dar­skih da­na za za­vr­še­tak po­sla. To zna­či da bi po­ljo­pri­vred­ni­ci do kra­ja go­di­ne, od­no­sno go­di­nu da­na na­kon za­vr­še­tak ip­si­lon kra­ka, mo­gli da do­bi­ju nad­vo­žnjak ko­ji bi im olak­šao i skra­tio do­la­zak do nji­va.

Komеntari3
2595b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Рајковић Ненад
Која је то реч надпутњак?
Skenderbeg
Ја давно, када није било овог НДХ српског језика. Каже се надвожњак. А када си ти полагао?
Радомир Вукашинов
Исправна и у употреби . Кад си полагао возачки ?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja