ponedeljak, 01.06.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 14.05.2020. u 21:55 Marijana Avakumović

Država bi mogla da poveća vlasnički udeo u „Er Srbiji”

(Фо­то Бета)

Vazdušni saobraćaj je najviše pogođen pandemijom kovida 19 i procenjuje se da će šteta od prizemljenja aviona sa sadašnjih 40 miliona evra do kraja godine narasti na 190 miliona evra. Država će pomoći tako što će, s jedne strane, ulagati u aerodromsku infrastrukturu, a sa druge, u saniranje štete. Zorana Mihajlović, potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, kaže da je važno da se stvore uslovi da „Er Srbija” radi i razmatraju se različite vrste pomoći, od postojećeg modela sa ulaganjem u avio-flotu, do potencijalnog uvećanja vlasničkog udela države u kompaniji, u kojoj Vlada Srbije ima 51 odsto udela, a „Etihad” iz Ujedinjenih Arapskih Emirata 49 procenata.

„Analize se još rade, a biće uzete u obzir sve mogućnosti koje mogu da doprinesu daljem razvoju ’Er Srbije’”, kaže Mihajlovićeva za „Politiku”.

Prema njenim rečima, predlažu se četiri različite osnove za regulisanje obaveza i pomoći nacionalnom avio-prevozniku koje će biti detaljnije razmotrene i analizirane. Pre svega, pomoć u prevazilaženju privrednih gubitaka, to jest štete koju „Er Srbija” trpi zbog uredbe (zabrana avio-prevoza putnika), a za sve vreme trajanja recesije u vazdušnom saobraćaju. Potom pokriće troškova koje je imala kroz održavanje i rezervaciju aviona spremnih za korišćenje za potrebe države. Zatim, pokriće troškova izvršenog avio-prevoza putnika i robe. I najzad, predlog pomoći za potrebe razvoja „Er Srbije” koju bi obezbedili vlasnici.

„Pre svih drugih mogućnosti u vezi s obavezama ’Er Srbije’, prvo će se razmatrati mogućnosti oslobađanja ili odlaganja poreskih i komunalnih obaveza, naročito onih prema državi”, ističe potpredsednica Vlade Srbije.

Mihajlovićeva naglašava da će vlada nastaviti da pruža podršku nacionalnom avio-prevozniku u skladu sa najboljom praksom EU kad je reč o pomoći država članica EU svojim nacionalnim avio-kompanijama. U ovoj krizi pokazalo se koliko je važno što država ima nacionalnog avio-prevoznika, koji je vratio u zemlju više od 13.000 naših građana od početka vanrednog stanja.

„Imajući u vidu brojne izazove kojima je izložena svetska avio-industrija, svedoci smo da nema države koja već nije priskočila u pomoć svojim kompanijama ili da to nije najavila da će uraditi u najskorijem roku. Razlozi su više nego očigledni. Avio-kompanije u svakoj državi imaju značajnu ulogu i udeo u BDP-u uz ogroman uticaj na privredu i turizam i broj radnih mesta”, kaže ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Mihailovićeva, sa druge strane, ističe i važnost nastavka ulaganja i u naše aerodrome, koji su pretrpeli štetu zbog privremene obustave međunarodnog komercijalnog avio-saobraćaja. Na beogradskom aerodromu „Nikola Tesla” trenutno su u toku infrastrukturna ulaganja u modernizaciju i proširenje aerodroma, kao i u izgradnju novog centra kontrole letenja SMATSA, ukupne vrednosti oko 60 miliona evra.

U upravi beogradskog aerodroma „Nikola Tesla”, koji je poveren na koncesiono upravljanje francuskom „Vansiju”, za „Politiku” kažu da je od proglašenja vanrednog stanja u Srbiji 15. marta 2020. do danas, beogradski aerodrom zabeležio pad broja putnika od čak 95 odsto. Usled pandemije, aerodromi širom sveta beleže drastičan pad avio-saobraćaja, samim tim i prihoda od osnovne delatnosti. Još je, kažu, rano za procenu svih finansijskih gubitaka i eventualne revizije planova, ali je avio-industrija među najteže pogođenim sektorima, a period oporavka će najverovatnije trajati godinama.

„Uložili smo sve napore i uspeli da zadržimo sve kolege koje direktno zapošljava ’Belgrejd erport d. o. o.’, uprkos činjenici da prolazimo kroz period znatno smanjenih poslovnih aktivnosti. Kada je postalo jasno da će negativni uticaj na industriju avio-saobracćaja trajati mesecima, čak i godinama, doneli smo odluku da ne nastavimo saradnju sa određenim brojem kolega angažovanih preko posredničke agencije, na određeno vreme, prvenstveno na operativnim poslovima direktno povezanim sa obimom avio-saobraćaja. Činimo maksimalne napore da očuvamo održivost kompanije za period oporavka nakon krize i posao za više od 2.000 zaposlenih na aerodromu”, kažu u beogradskom aerodromu, ali i naglašavaju da su prekinuli saradnju sa 136 radnika angažovanih preko posredničke agencije na određeno vreme, prvenstveno na operativnim poslovima direktno povezanim s obimom avio-saobraćaja.

Odloženo redovno poletanje

„Er Srbija” je juče saopštila da odlaže početak obavljanja redovnog putničkog saobraćaja umesto za planirani 1. jun na 15. jun, imajući u vidu preporuku Evropske komisije o produžavanju privremenog ograničenja. Ali će obnavljanje avio-saobraćaja do ograničenog broja destinacija – London Hitrou, Frankfurt, Cirih i Beč – koje je najavljeno za period od ponedeljka 18. maja, biti realizovano, saopštila je „Er Srbija”. Usled pomenute preporuke Evropske komisije, letovi do tih destinacija biće obavljani u nešto manjem obimu nego što je prvobitno planirano.

Aerodrom „Nikola Tesla” u potpunosti je spreman za nastavak svih komercijalnih međunarodnih letova kada bude doneta odgovarajuća odluka Vlade Srbije, kažu u ovoj kompaniji.

„Važno je napomenuti da se, u skladu sa preporukama Ministarstva zdravlja o održavanju visokog nivoa higijene, na aerodromu primenjuju sve preporučene mere prevencije širenja kovida 19, a redovno se sprovodi pojačano čišćenje i dezinfekcija prostora”, kažu u upravi beogradskog aerodroma.

Komentari5
378dc
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Petar
Ako se čita između redova ovo znači da je Etihad spreman da pusti Air Serbia niz vodu. Oslobađaju se tereta da bi spasili matičnu kompaniju. Voren Bafet već je prodao svoj udeo u 4 aviokompanije. Tu više nema profita i još dugo ga neće biti.
Beogradjanin - Schwabenländle
Термин 15. јуни није препорука ЕУ, то је пропис ЕУ. Ове недеље сам био на аеродромима Франкфурт / и Минхен, авиони Луфтхансе и осталих немачкивх авиопревозника стоје паркирани на пистама у три реда, сада је добро види разлика између Аирбуса -380 и рецимо једног А-319.
Vesa D
..sve je to nase a nije nase..i vreme je investitorima strane marke dati otkaz ako u medjuvremenu sami ne pobegnu na srecu naroda..
Vesa D
..postovani Razlatan ..15 posto radnicima a resto drzavi ..nisu slusali 6ooo naslednika koji came cekajuci pred kasacionim sudom na svoje obestecenje..
Razlatan
"investitorima strane marke dati otkaz" Izgleda da bi ste Vi trebali da se pozabavite vlasničkom strukturom kompanije...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja