ponedeljak, 01.06.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 12.05.2020. u 16:14 Jovana Rabrenović

Iz Beograda „pomera” kamione s lubenicama na Floridi

Posao dispečera kamionskog prevoza zabavan je, dinamičan, kao neka igrica, može lepo da se zaradi, a nije potrebno veliko znanje engleskog jezika
Игор Марковић (Фото лична архива)

Vanredno stanje. Red ispred pošte u centru Beograda. Sporo odmiče. Visok plav momak priča telefonom. „Kamioni su mi trenutno na Floridi. Čekaju utovar lubenica. Daj mi malo vremena da vidim šta mogu da ti nađem. Koji teret je u pitanju… Znači, razdaljina 2.000 milja. Koja je cena…javljam ti.” Onda sličan razgovor na engleskom. Kamioni, milje, dolari. Ljudi se zgledaju: dečko, kakve ti to kamione s lubenicama voziš sa Floride.

Igor Marković je dispečer kamionskog prevoza za kompaniju u Čikagu, kojom inače rukovodi naš čovek. Što bi se reklo, radi od kuće samo je razlika u tome što je posao na drugom kontinentu.

„Ja sam dispečer i posao mi je komunikacija sa vozačima i brokerima i traženje tura preko određenih aplikacija. Brokeri su u našem poslu posrednici između mušterija i dispečera. On postavi neku turu na razne aplikacije, da se traži prevoz od tačke A do tačke B, i mi nalazimo te ture. Kontaktiramo s brokerima i uzimamo ture koje nam se najviše sviđaju, koje su najisplativije, dajemo ih našim vozačima ili ih nudimo vozačima u zavisnosti od toga da li imaju svoje kamione ili voze naše”, priča Igor.

Trenutno se, kaže, zbog virusa korona smanjio obim posla, dosta je i kompanija zatvoreno. Sad su im najbolje ture s lubenicama kojima je počela sezona na Floridi ka Severu. Dobro su i plaćene. Najviše rade na Istočnoj obali Amerike, koja je gusto naseljena, pa su im konkretno destinacije za lubenice Njujork, Čikago, Viskonsin, Minesota, Merilend, Masačusets, Nju Hempšir. Leti idu i ka Zapadnoj obali. U Los Anđeles stižu brodovi iz Azije, atraktivna je distribucija novih „ajfona”.

„Kad se kamion pomera, pravi pare, kada stoji, para nema. Kamion mora non-stop da bude na putu. Uspešnost firme se meri po tome koliko se uspešno povezuju ture i da li je kamion konstantno na putu. Treba imati informacije kada šta stiže. Stalno gledam tržište, kakve su bile cene u poslednjem mesecu dana. Gledaš šta se dobro plaća, kako je tovar naslagan, pa kažeš ne odgovara mi. Svi brokeri generalno postave malo nižu cenu nego što tura vredi, jer i oni zarađuju na procentu. Sve je cenkanje. A moja zarada zavisi od broja kamiona koji pratim. S druge strane, vozači su plaćeni po milji i zato ih zanima da što duže voze. Dispečer mora da ima dobre kontakte, da bi dobio dobre ture, a takvog prate i vozači. Kad dobar dispečer ode iz firme, odu za njim i vozači. Bitna je i komunikacija s vozačem. Ako mu treba dva dana da preveze 1.000 milja, gledam za dva dana šta ima unapred da se vozi, pa ga šaljem negde drugde”, priča Igor.

Nije on jedini koji u Srbiji to radi. Kaže da se ovde 50–100 firmi bavi ovim dispečerskim poslom. Ima i brokerskih kompanija. U Americi ima mnogo naših ljudi koji voze kamione i uopšte dosta onih iz bivše Jugoslavije. Većina vozača je na putu mesec i po dva. Može li da se zaradi radeći na ovom poslu novog milenijuma?

„Ovo je posao na kome može lepo da se zaradi. Posebno za naše prilike. Početna plata je 500, 600 evra, može da se zaradi 1.000 i više. Posao je zabavan, dinamičan, kao neka igrica. Ispuni te kad uradiš dobro, izvučeš pare, pogotovo kad niko drugi ne može. Radim preko aplikacije i na mobilnom i na kompjuteru, nisam vezan za kancelariju. Nije potrebno neko veliko znanje engleskog jezika. Koristi se 50, 60 fraza. Treba vremena da se uđe u štos, ne toliko da te neko nauči, već iskustvo. Ja sam mnogo jeftiniji nego američki radnik, a mala je razlika u govoru engleskog. Ranije su Amerikanci mnogo više angažovali indijske firme, pa su kol-centri prebačeni pre par godina ovde. A sve zbog jezika, jer je njihov izgovor nerazumljiv. Nama se ne oseća izgovor kao Indijcima, Rusima”, priča Igor koji je u ovom poslu dve godine.

Ima li mana takav rad, da li je to što živi po američkom vremenu, pitamo ga.

„Da, definitivno. Radim od dva po podne do 11. I dobar deo vremena sam na telefonu. Nekada imam i po hiljadu razgovora dnevno, a to je naporno. Može da bude i naporan posao kad je tržište poremećeno kao sada zbog korone. Sve propratne stvari koje se dese ja moram da sredim. Na primer, pukla guma, zovem službu za pomoć na putu, javljaš brokeru ili magacinu da isporuka kasni. Onda i sledeća tura kasni”, priča Igor Marković.

Komentari6
12309
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Anibus
Šta ćeš ti da im nađeš iz Srbije bre? Taj posao je počeo da se odronjava zbog prezasićenja već zadnjih par godina, i sve je otišlo nizbrdo sa ovom pandemijom. Imam 29 godima, živim u Chicagu već 13, a zadnjih 8 godina sam u avio and trucking industry ili kako naši ljudi vole to da šminkaju u "kamionima". Dokle ćete više da promovišete ovaj posao i "svemogće vozače, dispečere i dispečerke iz Srbije" koji jednim telefonskim pozivom rešavaju sve. Dajte ljudi molim vas.
Milos miokovic
.......u F menjao sam gumu kod vulkanizera trazili 80evra a nagodio se sa jednim za 50evra,......dispecer me upucivao da menjam sam,kaze sta izvodim i glumim......a trosak je svakako isao na mene,pa koje lud da se isprlja najstrasnije a ko zna da li ces se negde oprati a i to je trosak koji treba periodicno da se podnese a tako je i bezbedno i propisano u svetu....
Tu nesto ne stima
1.000 razgovora za 9 radnih sati daje prosek od 34 sekunde po razgovoru. I to pod uslovom da za tid 9 sati ne uzmete ni sekundu pauze, ne idete u klozet (ili telefonirate sa klozetske solje), ne jedete, ne pijete... Tu nesto ne stima.
Bratislav Bojovic
DA TAKVA JE AMERIKA. OBAVI SE MNOGO RAZGOVORA. KAZE SE HILJADU ILI BEZBROJ ZA ENORMNO MNOGO RAZGOVORA U TOKU RADNOG VREMENA. ALI SVE JE VISE DAY OFF DANA. TO SU DANI KADA NEMA POSLA. DIVNA, SUROVA ....... TO JE AMERIKA Nama jos uvek neshvatljiva.
Milan Stiric
treba traziti nesto lakse eto i konobar kod nas moze da zaradi lepo kad jma gostiju i baksisa a na pijaci ako se preprodaju lubenice jos vise . sramota da za ovakav posao ne placaju makar 1000evra
BadVlad
Brzinska pretraga izbacuje bruto nadoknadu od $.28 do .40 po prevezenoj milji za USA kompanijske vozace. To je bez dubljeg uranjanja u katastrofalne posledice "bloodbath 2019" i haosa prouzrokovanog trenutnim korona ludilom. Da li Vi stvarno mislite da neko ko barata sa 50-60 fraza engleskog obavljajuci posao iz Srbije koji najvise lici "video igricama" treba da zaradjuje vise?! Vozac koji provede na putu dvadesetak dana mjesecno sa mrsavim miljama moze samo da zavidi BG gejmeru...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja