utorak, 07.07.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 08.05.2020. u 10:43 Dejan Aleksić

Javni prevoz od danas svi mogu da koriste

Neće biti redara niti zabranjenih mesta za sedenje. – Vraćaju se i noćne i minibus linije. – Ne zna se da li će važiti letnji ili zimski red vožnje
(Фото Д. Алексић)

U javnom gradskom prevozu koji se danas ponovo uspostavlja biće sve po starom, umesto danima najavljivanih redara, zabranjenih mesta za sedenje, obaveznih karata, radnih naloga i vožnje samo za zaposlene. Svako može da uđe u autobus, trolejbus i tramvaj, i to sa bilo kojom vrstom „busplus” karte. I penzioner i turista i đak.

Odluku da svi mogu u prevoz grad je juče doneo posle zahteva Aleksandra Vučića, predsednika Srbije, da se prevoz vrati na stanje koje je važilo pre uvođenja vanrednih mera. Odluka grada je očekivana posle poziva predsednika, ali je mnoge građane iznenadila jer im je danima najavljivano da prevoz neće biti kao ranije i da će se u njemu primenjivati rigorozne mere i kontrole. To je bio i razlog što su mnogi neprijavljeni radnici, honorarci, ugovorci... pohrlili u poslovnice „Bus plusa” da izvade neisplative im personalizovane karte za zaposlene, ali jedine sa kojima bi mogli da se prevezu do svojih poslova.

Jučerašnja odluka grada znači i da od danas svako sam odlučuje da li će nositi masku i rukavice i da li će ući u vozilo ako je u njemu gužva. To je u suprotnosti sa preporukama epidemiologa koji su danima insistirali da se prevoz uvodi fazno i da u njemu važe rigorozne mere koje su samo nekoliko dana ranije i zvanično predstavljene u pogonu GSP-a na Novom Beogradu.

Posle više obrta u toku jučerašnjeg dana i više oprečnih informacija i dalje se ne zna da li će važiti letnji ili zimski red vožnje. Nezvanično nam je potvrđeno i da je iznenada doneta odluka da se na trase vrate i noćne i ekspres minibus linije.

Zbog svega ovoga više nije važeći ni red vožnje koji je na sajtu GSP-a objavljen nekoliko sati pre donošenja odluke da svi mogu u javni prevoz.

Jedino informativno što se juče po podne pojavilo na sajtu sekretarijata jeste informacija o povratku saobraćaja preko Savskog trga. To znači i povratak tramvaja 6, 7, 9, 12L i 14. Tramvaji 7 i 9 će ići ponovo preko Starog savskog mosta, a tramvaj 12 preko ovog, ali i Mosta na Adi. Jer, u saobraćaj će biti puštene samo šine na potezu od Nemanjine ka Karađorđevoj, ali ne i ka Savskoj ulici preko kojih je išla redovna „dvanaestica”. Privremeni autobusi koji su bili uvedeni umesto tramvaja 7 i 9 neće biti vraćani. Autobus koji i dalje vozi umesto tramvaja 5 ubuduće će saobraćati od SRC „Milan Gale Muškatirović” do Vukovog spomenika, a privremena linija 3A na relaciji Savski trg – Kneževac.

Na osnovu poslednjih informacija sa sajta sekretarijata, jasno je i da će autobusi 46, 51, 511 i 601 do daljeg putovanje završavati i počinjati u Balkanskoj. Za razliku od njih autobusi 3A, 91, 92, 551 i 553 će ubuduće, posle ostavljanja putnika na početku Savskog trga, okretati preko same Savske ulice nakon čega će preuzimati putnike u zoni Pošte u Savskoj. Autobus 36, kao i noćni 51N i 601N ka Mostaru će saobraćati trasom Nemanjina, Savski trg, Karađorđeva, Zemunski put, Bulevar Vudroa Vilsona, Nikolaja Kravcova, Savska i dalje redovno, a u suprotnom smeru preko Savske, Drinske, Sarajevske, Hajduk Veljkovog venca, Nemanjine i dalje redovno.

Autobusi 78 i 83 i linija E1 ponovo će ići starom trasom preko Savskog trga i Starog savskog mosta. Kada je reč o prigradskim linijama, one od danas ponovo saobraćaju sa BAS-a preko Bulevara Vudroa Vilsona.

Otvorena sva prodajna mesta „Bus plusa”

Sve poslovnice „Bus plusa” zvanično su otvorene juče, a danas počinje da radi i poslovnica u „Beograđanki”.

Iz ove kompanije i dalje apeluju da poslodavci poručuju personalizovane legitimacije grupno za svoje radnike. Upravo su gužve i višesatno stajanje da se izvadi kartica bili glavna slika prethodnih dana ispred prvih otvorenih prodajnih mesta „Bus plusa”.

Ostaju li neke mere

Pitanje koje ostaje posle najnovije odluke nadležnih jeste hoće li se neke najavljivane mere u vozilima ipak sprovoditi poput izolacije vozača i neuključivanja klima, ulaz na prednja vrata, a izlazak na ostala? A posebno interesantno pitanje je šta sada da rade građani koji su požurili da izvade personalizovane za zaposlene, a one im u stvari nisu bile preko potrebne dok ih nadležni na to pre nekoliko dana nisu primorali.

Komentari1
36ca6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Bocko
KLIMA pod obavezno da cirkuliše vazduh a ne obratno. POVEĆATI broj polazaka za 25% da se izbegnu gužve.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja