nedelja, 31.05.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
subota, 11.04.2020. u 09:18 Danijela Davidov-Kesar

Vežbama protiv depresije

(Фото Пиксабеј)

Pandemija virusa korona je u značajnoj meri promenila navike gotovo svih građana. Izolacija, rad od kuće, socijalno distanciranje, postali su svakodnevica na koju se većina ljudi teško navikava. U ovim vanrednim uslovima svako pokušava da se sa različitim nedoumicama i problemima izbori samostalno, a neretko veliki broj ljudi prolazi kroz specifična stanja, poput anksioznosti i depresije. Zdravstveni stručnjaci u Australiji su objavili da iako su ljudi u izolaciji, moraju da imaju dva i po sata nedeljno neku vrstu fizičke aktivnosti, ili da praktikuju intenzivan trening od sat i po sedmično.
Kako ističe dr Đorđe Pavlović, u periodu samoizolacije važan aspekt mentalnog i fizičkog zdravlja jeste vežbanje. Redovno vežbanje obnavlja nervne ćelije u mozgu, reguliše nivo serotonina (poznatog kao hormona sreće), povećava lučenje endorfina, hormona koji je zadužen za poboljšanje raspoloženja i energije, reguliše nivo dopamina, supstance za „nagrađivanje” u mozgu, poboljšava kasnije suočavanje sa stresogenim situacijama, ali i pamćenje, povećava emocionalnu stabilnost, smanjuje depresiju i utiče na kvalitet sna.
Dr Pavlović smatra da nije potrebna teretana ili neka skupa mašine da bi osoba bila u formi.

– Dobre vežbe mogu da se urade i kod kuće. Ima mnogo preporuka vežbi na Internetu i svako može da pronađe one koje mu najviše odgovaraju. Ono što je dobro je da svaka osoba sama bira vreme kada će da ih radi, kao i intenzitet i trajanje. Dobro je da, ipak, svako odredi neko konkretno vreme u toku dana koje će biti posvećeno fizičkim aktivnostima – ističe dr Pavlović.
Ovaj lekar upozorava da to ne znači da ljudi treba da preteraju sa intenzivnim vežbanjem, jer to dovodi do upala i bolova u mišićima i zglobovima, istegnuća ili iščašenja.

– Redovno treba vežbati, ali sa manjim brojem ponavljanja i slabijim intenzitetom, a vremenom kako osoba ulazi u formu može da pojača intenzitet. Istraživanja američkih stručnjaka pokazuju da je vežbanje dva, do tri dana nedeljno po 35 minuta neprocenjivo za poboljšanje psihičkog stanja. Iskustvo stručnjaka pokazalo je da će svaku aktivnost telo znati da „nagradi” boljim raspoloženjem, vedrinom a ako je neko uporan i sjajnim izgledom, tako da mesta za depresiju neće biti – zaključio je dr Pavlović. 

Komentari1
7c09e
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

BAKA BIVSI DEPRESIVAC
MORALA SAM MALO DA POJACAM DOZU ANTIDEPRESIVA I VEZBAM ALI CRNE BROJKE I VESTI NAS UBIJAJU. IAKO NEMAM NIKOG U BOLNICI ZALIM ZBOG SVIH DRUGIH. SVAKA TV KUCA BI TREBALO DA IMA SVAKIH SAT DVA PRIKAZ VEZBI I SAVETA KAKO ODAGNATI STRES I STRAH. KO CE TO TRAZITI NA INTERNETU!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja